Toon posts:

[XP]ccapp.exe gebruikt 80% CPU ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het viel me op dat het CPU gebruik continu op 100% staat terwijl dat er praktisch geen apps draaien. Bij taakbeheer kan ik zien dat ccapp.exe de hele tijd rond de 80% zit. Nu weet ik niet wat deze toepassing precies doet, ik heb dit proces via taakbeheer beindigd en de PC draait nog maar waar kan dit op duiden ?
De CPU is een Athlon XP 2800 +

Memphisflash

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

http://www.iamnotageek.com/a/ccApp.exe.php Misschien een virusscanner van Norton draaien ??

[ Voor 7% gewijzigd door under-world op 23-02-2005 11:48 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je Google gebruikt kom je erachter dat ccapp.exe een onderdeel is van je norton antivirus :)
http://www.liutilities.co...pro/processlibrary/ccapp/

wat scheelt het met ^^

[ Voor 23% gewijzigd door Outerspace op 23-02-2005 11:48 ]

Wauw, een sig!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
[knip]whoops - I've been miss-informed[/knip]

[ Voor 95% gewijzigd door csteelooper op 23-02-2005 11:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad Norton Internet Security 2004 draaien, maar die draait op nog 3 PC's waar ik deze activiteit niet waarneem. :?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Virus Precautions:
The normal location of ccapp.exe is: C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccapp.exe

Staat ie dus niet in die map dan kan het iets anders zijn dat zich als dit proces voordoet. Staat ie wel in die map dan hoef je je geen zorgen te maken en is het zeer waarschijnlijk dat je de bak met dit bestand op autoprotect hebt staan en emailcheck etc... In die link die ik je eerder gaf wordt ook nog gezegd dat je HDD of Ram moet upgraden blijf je probs houden en slowdowns... Het kan dus ook zo zijn dat de probleembak met 128 mb ofzo draait. Blijft een beetje gissen zo op afstand.
edit:
1 en ander hangt samen met je hardwareconfig en welke software er op de achtergrond draait.

[ Voor 10% gewijzigd door under-world op 23-02-2005 12:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat inderdaad op die locatie, dus dat lijkt o.k. Verder is het een nieuw PC'tje met 512MB ram en een paar snelle HDD's erin dus dat zit wel goed.
Blijft vreemd dat mijn andere PC's met norton + alles op autoupdate niet zo'n hoge CPU aangeven voor ccapp.exe.
Ik gooi die hele Norton er toch maar eens vanaf, als hij het dat nog doet heb ik waarschijnlijk toch een 4usje op bezoek.
Pagina: 1