[MCE 2005] Beeldkwaliteit LiveTV

Pagina: 1
Acties:

• Dadoke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-08-2022
Zonder al te veel problemen heb ik mijn MCE aan de praat gekregen :)

De configuratie is devolgende;
MSI K8N Neo2
AMD 3000+
1024Mb Twinmoss PC3200
Hauppauge PVR 500MCE
2 HD : 60 & 120Gb
Nvidia DVD Decoder (of WinDVD Decoder)

Echter de beeldkwaliteit bij het bekijken van TV vind ik niet zo goed.
Wanneer ik vergelijk met de tuner van mijn Philips 100Hz breedbeeld tv,
is het beeld via MCE wat wazig en minder vlot (je kan het bijna ghosting noemen).

Veranderen van de picture settings (sharpness, brightness, ... ) via allerhande tooltjes levert geen beter resultaat. Ook een andere kabel tussen pc en tv, of een andere coax-kabel helpt niet.

Iemand enig idee of dit aan de Tv-kaart of de Videokaart ligt ?
(ik heb een Hauppauge Pvr 250 en een Nvidia 4200 in een andere pc steken, is het nuttig om met deze onderdelen eens te proberen?)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:24
Volgens mij zie je de effecten van mpeg compressie; ik moet de eerste MCE doos met een gestoken scherp beeld nog tegenkomen.

Misschien dat dit met DVB anders is ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Er is best scherp beeld mogelijk. Wat voor tooltjes heb je gebruikt?

• Dadoke
Ik heb de Windows Media Encoder geinstalleerd, via dewelke de hauppauge settings aan te passen zijn.

Verder de registry tweak
(HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\hcwPP2\DriverData),
waar ik zag dat de settings effect hadden (brightness verminderen gaf een zeer donker beeld), maar qua sharpness viel er weinig te regelen.

Wat is eigenlijk de min en max waarde voor de sharpness?

• StanTheMan
7 is de maximale..

Verwijderd

wat voor videokaart heb je eigenlijk, en gebruik je wel de laatste mce-drivers?

(sorry, niet goed gelezen, 4200) Dan nog zou het 'ghosting' effect aan je relatieve low-end kaart kunnen liggen.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 21:37 ]

• StanTheMan
nee die heeft ie in een andere computer zitten.... hij heeft niet gezegd welke er nu in zit.

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-04 22:00
Tja heb ook een heletijd met een tvkaart gedaan en het beeld lijkt idd minder vloeiend tegaan dan op een tv. Het was een kwestie van wennen voor mij en dan is het best te doen.

• Dadoke
Videokaart die in MCE-pc steekt is een Asus Ati 9250.

Het tooltje dat ik gebruik is "MCE Display Properties [Hauppauge]" te vinden op TheGreenButton bij downloads. Maar is het hierbij nodig om bij elke verandering de volledige pc te herstarten of enkel MCE?

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Ik vind de kwaliteit wel redelijk hoor (hauppage 150mce en geforce mx4000) Had in het begin wel wat lipsync problemen maar de update van M$ heeft dat helemaal verholpen. Zeker gezien het brakke tv signaal wat ik hier op mijn kamer binnenkrijg.

• Dadoke
en over welke update van MS heb je het dan?

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Dadoke schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:39:
Die gewoon bij windows update beschikbaar is.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Staan je tv frequenties wel goed helemaal volgens jouw kabelboer? Als ik namelijk die programmalijst door MCE laat downloaden dan krijg ik wel alle zenders, maar de frequenties zitten NET iets er naast waardoor je ook NET iets minder beeld heb dan op een normale tv. Mij stoort het niet aangezien ik al een hele tijd zo kijk (op een 17inch tft).

Maar dit aanpassen van die frequenties is in het register.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Dadoke
Djoekie schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:52:
Staan je tv frequenties wel goed helemaal volgens jouw kabelboer? Als ik namelijk die programmalijst door MCE laat downloaden dan krijg ik wel alle zenders, maar de frequenties zitten NET iets er naast waardoor je ook NET iets minder beeld heb dan op een normale tv. Mij stoort het niet aangezien ik al een hele tijd zo kijk (op een 17inch tft).

Maar dit aanpassen van die frequenties is in het register.
hmmm ... dat is misschien nog eens een poging waard.
weet je mss welke registry key het is ?

• StanTheMan
Dadoke schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 10:32:
Videokaart die in MCE-pc steekt is een Asus Ati 9250.

Het tooltje dat ik gebruik is "MCE Display Properties [Hauppauge]" te vinden op TheGreenButton bij downloads. Maar is het hierbij nodig om bij elke verandering de volledige pc te herstarten of enkel MCE?
die tool werkt niet, is alleen voor de pvr250/350..

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Dadoke schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:39:
Idd, de update die beschikbaar is via ms update pagina. Hij download hem niet automatisch maar hij staat er wel bij

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zelfde probleem hier. Beeld loopt minder vloeiend dan m'n gewone TVtuner en de kwaliteit is maar matig.

Antennesignaal is perfect, zit meter van het aansluitpunt met de MCE-bak en ik heb een DVI-kabel naar m'n plasmascherm lopen. Videokaart is een PVR500MCE samen met een radeon9800pro.

Voor de rest:
p4 3.2
2x160gb raid0
1024MB DDR400
asus p4c800e deluxe

Geen goedkope troep zou je denken maar mijn plasma zelf geeft een wel HEEL wat beter beeld.

• StanTheMan
welke dvd decoder?

• Toink
  • Niet online
Heb powerdvd en nvdvd geprobeerd.

Verwijderd

op welke resolutie heb je je plasmascherm ingesteld in windows?

• Toink
  • Niet online
Die plasma draait native op 1024x768. 800x600 doet hij ook maar dat is niet beter of écht slechter. Maar.... eigenlijk vind ik MCE een goed idee dat slecht uitgewerkt is. Kijk bijvoorbeeld eens naar de radiotuner.... ik bedoel: KOM OP MAN, dat lijkt toch nergens op. Wat denken ze nou, dat je dat allemaal zelf gaat doen. En dan nog zoiets, ik wil gewoon een map mp3's snel afspelen net als dat ik een diashow kan geven maar kan dat? Nee hoor.... daarvoor moet je eerst in Windows terugkeren en via mediaspeler een nieuwe speellijst maken.

Maar dan ook, een pc die je speciaal moet booten om tv te kijken dat is het gewoon niet en eigenlijk vreet zo'n ding te veel stroom om 'm maar heel de dag aan te laten staan. Dat ligt niet alleen aan MS, ook het initializeren van de bios duurt al te lang. Maar waarom worden al die belachelijke windows services ook ingeladen terwijl ik als basis tv wil kijken op een pc die naast de tv staat? En probeer eens de ondertitels van je DVD aan te zetten terwijl je 'm afspeelt. Dan moet je terugkeren naar het DVDmenu waar iedere goedkope frikandel-speler daar een knopje voor heeft. Zet je dan je DVD even op pauze om het nieuws te kijken dan merk je wanneer je terugkeert dat je je DVD weer opnieuw af moet spelen omdat hij alles kwijt is. Naar het hoofdmenu dus maar weer en spoelen tot je weer zit waar je was.

En dan... zo'n overenthousiaste dvdspeler die als een gek aan het draaien is heel de tijd (ja, dat kun je afregelen met weer een programmaatje, maar dat is niet out-of-the-box super). MCE2005 is gewoon niet wat het pretendeert te zijn. Potentieel heeft het wel en ik geloof er echt wel in dat het wat wordt maar na mijn ervaring denk ik dat het nog wel even duurt voordat Microsoft die markt begrijpt en de traditionele beperkingen van een pc heeft aangepakt. Tot die tijd? Maar gewoon een goeie ouwe embedded harddiskrecorder die efficient doet waarvoor je hem gekocht hebt. MCE2005 is schieten met een kanon op een mug. Grof geweld inzetten tegen iets wat al zo basic en oud is als de weg naar Metuzalem. En dan ook nog niet eens een DVD écht supervloeiend af kunnen spelen want al die klote-services op de achtergrond nekken de snelheid van je kanon. En vergeet vooral niet dat het weergeven van scrollende tekst (marquee) nog steeds door geen enkele videokaart zonder morren vloeiend weergegeven kan worden. Schakel ik dan over op de tuner van m'n plasma, dan loepen de beurskoersen weer SUPER_VLOEIEND onder door het scherm.

Oké denk je dan. Ik heb hier ka-cheeng-3200MHz die staan te springen om hun werk te doen op een tunerkaartje van 125 euro. Laten we eens even kijken hoe snel zo'n MCE-bak kan zappen. Zappen? Dat is geen zappen. Het lijkt wel dat des te moderner de TV wordt, des te slomer zappen gaat. Op de slaapkamer heb ik een 10 jaar oude B&O staan en als je een knop aanraakt heb je meteen een andere zender te pakken.

Mediacenter? Voor mij niet meer dan een gadget en dan niet eens écht goed uitgewerkt.

Ja, ik ben inderdaad heel kritisch met dit soort dingen maar dat mag ook wel als je er flink in investeert. Dan moet het ook gewoon goed werken.

[ Voor 103% gewijzigd door Toink op 26-02-2005 17:24 ]

• Dukey

Dukey

Een heleboel wat je hier verkondigd klopt niet....
Dat effuh snel een album afspelen ligt niet aan MCE maar aan het feit dat je niet al je muziek in WMP 10 hebt staan. Ik heb wel alles erin staan en kan in MCE gewoon een album kiezen en hoppa ik heb muziek.

Als je niet het verschil ziet tussen 800x600 en hoger dan moet je waarschijnlijk eens een andere bril kopen.... EN jouw Plasma zal hoogstwaarschijnlijk 800x480 zijn. Een 1024x768 bestaat niet (is zelfs geen breedbeeld), wel een 1280x720. Daarom zul je ook problemen hebben met dat alles verkeerd uitziet etc.

Snel opstarten , bios etc ligt allemaal aan jouw pc...de mijne komt vanuit S3 binnen 2sec online ;) .

Stroomverbuik tja uhm, wat wil je nou?

Zappen? Mijn PVR500MCE zapt zeer snel tegenover m'n oude PVR250 en 350 en is vergelijkbaar met een normale tv.

Maw jouw configuratie is niet goed genoeg of verkeerd ingesteld voor een MCE machine. MCE is een mooi systeem en wel degelijk over nagedacht, het is al tenslotte op de markt sinds 2002 (maar dat wist jij zeker niet...)

[ Voor 14% gewijzigd door Dukey op 26-02-2005 21:46 ]

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-04 16:20
@Toink

Je PC hoeft niet heel de dag aan te staan en ook niet op standby, ik werk al twee jaar met S4 oftewel hibernate en dan verbruik je echt zo goed als geen energie.

Verder gaat de PC na het opnemen in 1 minuut weer op S4.

[ Voor 15% gewijzigd door Mediacj op 26-02-2005 22:13 ]

• Dukey

Dukey

Mediacj schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 22:12:
@Toink

Je PC hoeft niet heel de dag aan te staan en ook niet op standby, ik werk al twee jaar met S4 oftewel hibernate en dan verbruik je echt zo goed als geen energie.

Verder gaat de PC na het opnemen in 1 minuut weer op S4.
Volgens mij kan de pc niet opstarten vanuit S4 tijdens een event (programma begint). Alleen vanuit S3 of S1.

• Toink
  • Niet online
Mijn moederbord ondersteunt alleen s1 en s3. Hoe dan ook, dat is één van de vele missers en dat maakt dus wel wat goed maar niet alles!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:59
Toink schreef op zondag 27 februari 2005 @ 02:06:
Mijn moederbord ondersteunt alleen s1 en s3. Hoe dan ook, dat is één van de vele missers en dat maakt dus wel wat goed maar niet alles!
Lees eerst eens MCE TIPS and TRICKS topic door, en open dan nog eens een topic.
Met al die tips heb jij een GEWELDIG beeld in MCE....geloof me.

Check dat topic maar eens, en je komt er wel uit!

• Toink
  • Niet online
Bedankt voor je tip, dat topic had ik al gechecked en ik had idd ook de diverse tips over beeldkwaliteit gezien. Toch zijn er dingen die je niet af kan vangen. Sowieso is aan een DVI-aangesloten plasma maar weinig af te regelen en doorgaans is DVI er ook voor dat het meteen goed is. De beeldkwaliteit is misschien wel licht op te krikken, maar het sneller produceren van beelden zal denk ik niet gaan lukken. De beperking zit 'm volgens mij niet in de pc, want die is écht snel genoeg maar eerder in de PVR500mce kaart die tegen z'n limiet aan zit te hikken.

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-04 16:20
Djoekie schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 23:59:
[...]

Volgens mij kan de pc niet opstarten vanuit S4 tijdens een event (programma begint). Alleen vanuit S3 of S1.
Je PC kan zeker wel uit S4 opstarten om een programma op te nemen. S4 is hibernate naar disk.

Zo werkt het hier al twee jaar. Eerst met MCE 2004 en nu met MCE 2005 geen enkel probleem. Het is verweg de beste manier om een MCE PC te gebruiken als echte videorecorder.

Wel dus ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Mediacj op 27-02-2005 10:35 ]

• Toink
  • Niet online
Djoekie schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 21:41:
[...]
Dat effuh snel een album afspelen ligt niet aan MCE maar aan het feit dat je niet al je muziek in WMP 10 hebt staan. Ik heb wel alles erin staan en kan in MCE gewoon een album kiezen en hoppa ik heb muziek.
Dat snap ik en dat wist ik, maar ik vind het zo raar dat hij niet uit zichzelf gewoon al je muziek in één playlist kan mikken zonder dat je terug moet vallen op de achterliggende Windows schil.
Als je niet het verschil ziet tussen 800x600 en hoger dan moet je waarschijnlijk eens een andere bril kopen.... EN jouw Plasma zal hoogstwaarschijnlijk 800x480 zijn. Een 1024x768 bestaat niet (is zelfs geen breedbeeld), wel een 1280x720. Daarom zul je ook problemen hebben met dat alles verkeerd uitziet etc.
Tuurlijk zie ik wel verschil in het beeld, ik weet echt wel wat de reso doet maar de kwaliteit het het beeld is niet anders... alleen het aantal pixels. En nee, die plasma van mij "doet" twee resoluties, 1024x768 en 800x600. Dat vond ik ook raar maar neem dat nou maar gewoon van me aan. Als je dat niet gelooft wil ik je best even doorverwijzen naar de site van de fabrikant, daar staat het ook nog een keer. (1280x720 is HDTV en ik heb een EDTV)
Snel opstarten , bios etc ligt allemaal aan jouw pc...de mijne komt vanuit S3 binnen 2sec online ;) .

Stroomverbuik tja uhm, wat wil je nou?
Snel opstarten gaat gewoon niet met een Asus P4C800e deluxe omdat het initializeren van alle toestanden (raid etc) gewoon veel tijd vergt... of kan ik dat ook op één of andere manier omzeilen?

Stroomverbruik vind ik nog niet zo erg als het eenmaal werkt. Ik heb ook een plasma en dat is natuurlijk ook geen zuinigheidswonder, eerlijk is eerlijk. Maar als er dan iets als een gek staat te blazen dan moet het wel werken natuurlijk.
Zappen? Mijn PVR500MCE zapt zeer snel tegenover m'n oude PVR250 en 350 en is vergelijkbaar met een normale tv.
Hij zapt ook niet écht langzaam, maar ik vind het gewoon tegenvallen. Ik ben misschien beter gewend. Mijn vorige TV, een Philips van 2000 euro zapte ook zo traag als een dronken schildpad. Maar dat is mijn ervaring van snel/langzaam. Met snel bedoel ik dat het beeld en geluid zonder lag doorflitsen. Er zijn niet heel veel TV's die dat kunnen maar ik had dat van een PVR500 in een snelle pc wel verwacht. Ik denk dus dat mijn verwachtingspatroon (te) hoog is en het daarom tegenvalt.
Maw jouw configuratie is niet goed genoeg of verkeerd ingesteld voor een MCE machine. MCE is een mooi systeem en wel degelijk over nagedacht, het is al tenslotte op de markt sinds 2002 (maar dat wist jij zeker niet...)
Sorry, ik heb me wel degelijk verdiept in MCE voordat ik al dat spul aanschafte en dat het sinds 2002 op de markt is wist ik dus. Maar Windows is ook al meer 10 jaar op de markt (veel langer zelfs) en het heeft ook tot XP geduurd voordat het écht een beetje was zoals het bedoeld is (stabiel, meer intuitief en gebruikersgerich etc, maar laten we die discussie niet (hier) voeren).

Mijn punt dat ik hier probeer te maken (afgezien van de beeldkwaliteit die ik dus tegen vind vallen) is dat ik de indruk heb dat MS nog aan het aftasten is en niet goed weet welke richting ze met dit pakket nou precies opwillen. En dan over de talloze tweaks en toestanden waarmee je MCE kan "opkrikken". Die zijn er alleen maar omdat het standaardproduct dus niet voldoet. Op diezelfde manier had je indertijd (win95 etc) Norton Crashguard en talloze programma's die de werking van Windows op moesten krikken om ervoor te zorgen dat het zijn verwachtingen waar kon maken.

Snap je wat het verschil is dat ik hier aangeef? Windows XP knal je op een machine en dat werkt (best goed). MCE installeer je op een pc en dan begint de zoektocht van hoe je de boel op kan krikken naar een acceptabel niveau, welke decoder zou het meest vloeiend beeld produceren, hoe kan ik die beeldkwaliteit een beetje fatsoenlijk maken, kan ik niet (.....) zonder terug te moeten vallen naar de windows XP-achtergrond. Die MCE-bak is prima als je hem op je bureau hebt staan maar ik betrap mezelf erop, dat ik hem sinds hij naast de tv staat zonder keyboard en muis (1) niet gebruik (2) bijna niet kan gebruiken zonder toch bijna permanent een keyboard/muis eraan te moeten hangen. En daar was ie nou net niet voor bedoeld.

Dan nog een laatste punt, ik heb de indruk dat de ervaring voor een gewone TV béter is dan voor een plasmascherm omdat die via DVI aangesloten wordt en je dus de verschillen zo duidelijk kan merken. Mijn oude tv was toch net iets waziger (zie het als het verschil tussen DVI en analoog) en misschien zou ik dan het verschil in kwaliteit ook niet zo duidelijk merken.

[ Voor 7% gewijzigd door Toink op 27-02-2005 10:58 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:56
Toink schreef op zondag 27 februari 2005 @ 10:53:
Dat snap ik en dat wist ik, maar ik vind het zo raar dat hij niet uit zichzelf gewoon al je muziek in één playlist kan mikken zonder dat je terug moet vallen op de achterliggende Windows schil.
Vind ik ook vreemd, maar je moet bedenken dat het eigenlijk maar een extra laag bovenop Windows XP is, verder niks.
Tuurlijk zie ik wel verschil in het beeld, ik weet echt wel wat de reso doet maar de kwaliteit het het beeld is niet anders... alleen het aantal pixels. En nee, die plasma van mij "doet" twee resoluties, 1024x768 en 800x600. Dat vond ik ook raar maar neem dat nou maar gewoon van me aan. Als je dat niet gelooft wil ik je best even doorverwijzen naar de site van de fabrikant, daar staat het ook nog een keer. (1280x720 is HDTV en ik heb een EDTV)
Heb je een breedbeeld plasma? Ik kan me het bijna niet anders voorstellen... Dan moet je ook een breedbeeld resolutie kiezen die het meest overeenkomt met je TV-resolutie (geen idee of plasma eigenlijk wel een "resolutie" hebben, maar kijk eens in je handleiding wat de echte native resolutie is. Op een breedbeeld resolutie zal MCE zelf ook overschakelen in breedbeeld modus, ziet er veel beter uit als je ook een breedbeeld TV hebt.
Snel opstarten gaat gewoon niet met een Asus P4C800e deluxe omdat het initializeren van alle toestanden (raid etc) gewoon veel tijd vergt... of kan ik dat ook op één of andere manier omzeilen?

Stroomverbruik vind ik nog niet zo erg als het eenmaal werkt. Ik heb ook een plasma en dat is natuurlijk ook geen zuinigheidswonder, eerlijk is eerlijk. Maar als er dan iets als een gek staat te blazen dan moet het wel werken natuurlijk.
Als hij uit S3 komt slaat hij al die dingen over, voor een PC is S3 alsof hij nog aanstaat, maar even in pauze. In je BIOS moet je ergens de standby mode op S3 zetten, en als je dan windows op standby zet gaat hij geheel uit behalve het geheugen. Maar hij start supersnel op. Ik gebruik het ook.
Hij zapt ook niet écht langzaam, maar ik vind het gewoon tegenvallen. Ik ben misschien beter gewend. Mijn vorige TV, een Philips van 2000 euro zapte ook zo traag als een dronken schildpad. Maar dat is mijn ervaring van snel/langzaam. Met snel bedoel ik dat het beeld en geluid zonder lag doorflitsen. Er zijn niet heel veel TV's die dat kunnen maar ik had dat van een PVR500 in een snelle pc wel verwacht. Ik denk dus dat mijn verwachtingspatroon (te) hoog is en het daarom tegenvalt.
Langzaam zappen komt gewoon door de specificaties van MPEG2, netzoals bij satteliet moet je eerst de stream bufferen, daardoor heb je altijd even geen beeld.
Sorry, ik heb me wel degelijk verdiept in MCE voordat ik al dat spul aanschafte en dat het sinds 2002 op de markt is wist ik dus. Maar Windows is ook al meer 10 jaar op de markt (veel langer zelfs) en het heeft ook tot XP geduurd voordat het écht een beetje was zoals het bedoeld is (stabiel, meer intuitief en gebruikersgerich etc, maar laten we die discussie niet (hier) voeren).

Mijn punt dat ik hier probeer te maken (afgezien van de beeldkwaliteit die ik dus tegen vind vallen) is dat ik de indruk heb dat MS nog aan het aftasten is en niet goed weet welke richting ze met dit pakket nou precies opwillen. En dan over de talloze tweaks en toestanden waarmee je MCE kan "opkrikken". Die zijn er alleen maar omdat het standaardproduct dus niet voldoet. Op diezelfde manier had je indertijd (win95 etc) Norton Crashguard en talloze programma's die de werking van Windows op moesten krikken om ervoor te zorgen dat het zijn verwachtingen waar kon maken.

Snap je wat het verschil is dat ik hier aangeef? Windows XP knal je op een machine en dat werkt (best goed). MCE installeer je op een pc en dan begint de zoektocht van hoe je de boel op kan krikken naar een acceptabel niveau, welke decoder zou het meest vloeiend beeld produceren, hoe kan ik die beeldkwaliteit een beetje fatsoenlijk maken, kan ik niet (.....) zonder terug te moeten vallen naar de windows XP-achtergrond. Die MCE-bak is prima als je hem op je bureau hebt staan maar ik betrap mezelf erop, dat ik hem sinds hij naast de tv staat zonder keyboard en muis (1) niet gebruik (2) bijna niet kan gebruiken zonder toch bijna permanent een keyboard/muis eraan te moeten hangen. En daar was ie nou net niet voor bedoeld.

Dan nog een laatste punt, ik heb de indruk dat de ervaring voor een gewone TV béter is dan voor een plasmascherm omdat die via DVI aangesloten wordt en je dus de verschillen zo duidelijk kan merken. Mijn oude tv was toch net iets waziger (zie het als het verschil tussen DVI en analoog) en misschien zou ik dan het verschil in kwaliteit ook niet zo duidelijk merken.
MCE is dan ook niet bedoeld voor particulieren om zelf op hun systeem te "knallen". Ik heb het al vaker gezegd, MCE is alleen voor grote OEM's die er nog een hele organisatie achter hebben zitten die dit voor jou uitpluizen. Als je geen zin hebt om het zelf uit te zoeken moet je het ook niet zelf proberen :). Microsoft zal je ook geenszins helpen ómdat het niet voor particulieren bedoelt is. Als je eenmaal alle mogelijkheden doorhebt merk dat er wel degelijk over nagedacht is. Beter dan de meeste TV-kijk/opneem shells.

Ik vind het ook volkomen terecht dat ze het niet voor particulieren hebben uitgebracht, anders kreeg Microsoft iedereen over zich heen omdat je zoveel moeite moet doen om alles voor jezelf goed in te stellen...

Maargoed, dit was niet het MCE-kwaliteit-discussie-topic... B)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Toink
  • Niet online
OnTracK schreef op zondag 27 februari 2005 @ 11:31:
[...]
Vind ik ook vreemd, maar je moet bedenken dat het eigenlijk maar een extra laag bovenop Windows XP is, verder niks.
Dat merk ik dus. Het is dan ook niet om zonder randapparatuur naast je TV te zetten. Blijkbaar een misvatting van mij.
[...]
Heb je een breedbeeld plasma? Ik kan me het bijna niet anders voorstellen... Dan moet je ook een breedbeeld resolutie kiezen die het meest overeenkomt met je TV-resolutie (geen idee of plasma eigenlijk wel een "resolutie" hebben, maar kijk eens in je handleiding wat de echte native resolutie is. Op een breedbeeld resolutie zal MCE zelf ook overschakelen in breedbeeld modus, ziet er veel beter uit als je ook een breedbeeld TV hebt.
Ja, een 107cm scherm met een LG v6 paneel. In de handleiding staat:

Optical Performance
Brightness 1000 cd/m2
Contrast 3000:1
Aspect Ratio 16:9
Resolution 1024*768 @ 85 Hz (pc mode)
Resolution compatibility:
852*480 – 832*624 – 848*480
800*600 – 640*480 – 720*400

Omdat het DVI is staan de resoluties vast en kan ik niks anders aanklikken dan 1024x768 en 800x600. Maar met slecht beeld bedoel ik niet resolutieproblemen (kartelige diagonaallijnen etc). Daar bedoel ik mee dat de algehele kwaliteit een stuk slechter is dan van de tuner in m'n plasma, oude tv en slaapkamer tv. Als ik even een TFT aan die pc hang heb ik hetzelfde probleem. Ik krijg de indruk dat het aan de kwaliteit van de tuner ligt. Verder kan ik me 100% voorstellen dat je mijn probleem niet hebt op een kleine(re) tv.
[...]
Als hij uit S3 komt slaat hij al die dingen over, voor een PC is S3 alsof hij nog aanstaat, maar even in pauze. In je BIOS moet je ergens de standby mode op S3 zetten, en als je dan windows op standby zet gaat hij geheel uit behalve het geheugen. Maar hij start supersnel op. Ik gebruik het ook.
[...]
Langzaam zappen komt gewoon door de specificaties van MPEG2, netzoals bij satteliet moet je eerst de stream bufferen, daardoor heb je altijd even geen beeld.
Dat verklaart. Dan nog, blijf het traag vinden maargoed daar doe je dus helemaal niks aan.
[...]
MCE is dan ook niet bedoeld voor particulieren om zelf op hun systeem te "knallen". Ik heb het al vaker gezegd, MCE is alleen voor grote OEM's die er nog een hele organisatie achter hebben zitten die dit voor jou uitpluizen. Als je geen zin hebt om het zelf uit te zoeken moet je het ook niet zelf proberen :). Microsoft zal je ook geenszins helpen ómdat het niet voor particulieren bedoelt is. Als je eenmaal alle mogelijkheden doorhebt merk dat er wel degelijk over nagedacht is. Beter dan de meeste TV-kijk/opneem shells.
Ik vind het leuk om zoiets te proberen maar ik denk dat ik er gewoon van baal dat ik erachter kom dat het niet is wat ik zoek/verwacht.

Laat ik als eindpunt van deze discussie maar gewoon aanhouden dat de kwaliteit van de tuner een stuk slechter is dan ik gehoopt had.

• Dukey

Dukey

Prober die plasma eens aan de hand van een VGA kabel (geen DVI dus) aan te sluiten en vervolgens met je videokaart een andere resolutie te kiezen. Tis algemeen bekend dat beneden de 1600x1200 je geen verschil ziet tussen VGA en DVI (ik draai overigens ook 1280x1024 DVI daar niet van).

Als je kaart niet de resoluties kan weergeven (848x480) dan kun je dit op verschillende manieren toch krijgen. Bij een NVidia kun je gewoon simple resoluties toevoegen. Bij ATI dien je powerstrip te gebruiken in de meeste gevallen. Een andere truck is om een custom display driver te maken waarin die "vreemde" resoluties in staan. Dit zul je even zelf moeten uitzoeken aangezien ik niet weet wat je precies draait.

• StanTheMan
Toink schreef op zondag 27 februari 2005 @ 10:53:
[...]

daar hoef je geen playlist voor te maken, gewoon de info knop drukken op mijn muziek en alles afspelen kiezen..

Verwijderd

Djoekie schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 21:41:
[...]

Voordat je iemand loopt af te zeiken zou ik eerst zelf eens goed nakijken of je feiten kloppen:

LG RZ42PY10 & RZ42PX12 zijn wel degelijk 1024 X 768 Native. Dat Toink niet veel verschil ziet tussen 800X600 & 1024X768 kan best kloppen aangezien genoemde plasmas een scaler hebben die heel fatsoenlijk 800X600 naar 1024X768 kunnen upscalen. Als hij kijkt naar DVD's / DIVX of (digitale)TV zal hij weinig verschil zien aangezien al deze sources niet genoeg resolutie hebben. Hij zou wat HD WMV demos moeten downloaden en die bekijken op 1280X768 (voor 16:9)

Zelf gebruik ik MCE 2005 op 1280X768 op een RZ42PY10 (Via DVI) dit geeft het beste resultaat. Beeldkwaliteit op DVB-T, DVD en gedownloade HD sources is uitmuntend.... Analoge TV gebruik ik niet via m'n HTPC, de tuner van elke goede TV is vele malen beter dan die van de gem. PC kaart.

• Toink
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:13:
[...]

Voordat je iemand loopt af te zeiken zou ik eerst zelf eens goed nakijken of je feiten kloppen:

LG RZ42PY10 & RZ42PX12 zijn wel degelijk 1024 X 768 Native. Dat Toink niet veel verschil ziet tussen 800X600 & 1024X768 kan best kloppen aangezien genoemde plasmas een scaler hebben die heel fatsoenlijk 800X600 naar 1024X768 kunnen upscalen. Als hij kijkt naar DVD's / DIVX of (digitale)TV zal hij weinig verschil zien aangezien al deze sources niet genoeg resolutie hebben. Hij zou wat HD WMV demos moeten downloaden en die bekijken op 1280X768 (voor 16:9)

Zelf gebruik ik MCE 2005 op 1280X768 op een RZ42PY10 (Via DVI) dit geeft het beste resultaat. Beeldkwaliteit op DVB-T, DVD en gedownloade HD sources is uitmuntend.... Analoge TV gebruik ik niet via m'n HTPC, de tuner van elke goede TV is vele malen beter dan die van de gem. PC kaart.
Wij zijn het eens met elkaar. Ik had het verder wel gezien met dit topic: Sommige dingen die ik zeg zijn juist, andere blijk je simpel op te kunnen lossen. Dank voor de hulp hierin.

Maar als je gaat verkondigen dat je het verschil van DVI niet ziet op 1280x1024 of minder dan sla je de plank echt mis. Ik ben een fanatiek voorstander van DVI en ik heb god-weet-hoe-veel van die dingen naast elkaar gehad met en zonder DVI. Wil je kwaliteit, dan ga je voor DVI. Ook met een 17 inch TFTtje. Hoe dan ook, ik kijk de kat nog even uit de boom met MCE. Als het goed is is heel de rotzooi verkocht en ga ik weer lekker ouderwets verder tot de nieuwe versie op de markt is. En inderdaad, op écht grote schermen is het verschil in tunerkwaliteit van de pvr500mce te goed te zien. De kwaliteit van het beeld op kleinere schermen is toppie maar als je groot wil én kwaliteit, laat die pvr500mce dan maar zitten.

Verwijderd

~ ff een kickje ~

Ik heb dit zelfde probleem ook. Ook met een plasma TV met een amity-2 tv-tuner. Ik heb hierop een digitale ontvanger van tvhome aangesloten. De beeldkwaliteit van alles is superb. Maar LiveTV is gewoon lelijk. Inderdaad een ghosting van bijvoorbeeld het gezicht. Verder is de gebruikte hardware allemaal uit de HCL. Is dit niet ter verhelpen om een Leadtek Winfast OEM MCE te pakken?

• Toink
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 12:12:
~ ff een kickje ~

Ik heb dit zelfde probleem ook. Ook met een plasma TV met een amity-2 tv-tuner. Ik heb hierop een digitale ontvanger van tvhome aangesloten. De beeldkwaliteit van alles is superb. Maar LiveTV is gewoon lelijk. Inderdaad een ghosting van bijvoorbeeld het gezicht. Verder is de gebruikte hardware allemaal uit de HCL. Is dit niet ter verhelpen om een Leadtek Winfast OEM MCE te pakken?
Ik zou het niet weten, ik heb heel die rotzooi verkocht en daar ben ik maar wát blij om. Over een paar jaar probeer ik het nog wel eens.

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 16:13:
[...]

Heb de LG website er eens bijgepakt. Maar volgens LG is 1024 x 768 WXGA :+ 8)7 . I rest my case.

Ik geniet nog iedere dag van m'n MCE doos, heb m'n ouders zelfs hun dvd speler en videorecorder eruit gegooid en er een andere MCE machine voor in de plaats gezet. Ze willen niks anders meer en het ding werkt vlekkeloos. Hij is overigens op 3 seperate component ingang (ATI HDTV 720P) aangesloten.

Tegen iedereen die ik tegen het hoofd heb gestoten, mijn excuses ;) ....

• Toink
  • Niet online
Maakt niet uit hoor :P, mijn leven gaat inmiddels weer vredig door zonder beslommeringen met drivers en kleine haperingen in videobeelden omdat je niet een perfecte embedded chip gebruikt maar een kanon om op een mug te schieten. Je hebt een boel mogelijkheden maar dat je windows nodig hebt voor een home entertainment machine komt er bij mij voorlopig niet meer in.

Er staat een machine naast m'n plasma die verdomme nog meer verbruikt dan de plasma zelf. :X 8)7 Dat is echt van de dolle want wat ie doet was niet eens beter dan de embedded rommel in die plasma. En voor features als harddisk recording ofzo koop ik wel een keer een goed hd-recorder met goed geoptimaliseerde embedded-software. Die hebben tenminste ook geen last van spyware, virussen, windows updates etc etc etc.
Pagina: 1