Djoekie schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 21:41:
[...]
Een heleboel wat je hier verkondigd klopt niet....
Dat effuh snel een album afspelen ligt niet aan MCE maar aan het feit dat je niet al je muziek in WMP 10 hebt staan. Ik heb wel alles erin staan en kan in MCE gewoon een album kiezen en hoppa ik heb muziek.
Dat snap ik en dat wist ik, maar ik vind het zo raar dat hij niet uit zichzelf gewoon al je muziek in één playlist kan mikken zonder dat je terug moet vallen op de achterliggende Windows schil.
Als je niet het verschil ziet tussen 800x600 en hoger dan moet je waarschijnlijk eens een andere bril kopen.... EN jouw Plasma zal hoogstwaarschijnlijk 800x480 zijn. Een 1024x768 bestaat niet (is zelfs geen breedbeeld), wel een 1280x720. Daarom zul je ook problemen hebben met dat alles verkeerd uitziet etc.
Tuurlijk zie ik wel verschil in het beeld, ik weet echt wel wat de reso doet maar de kwaliteit het het beeld is niet anders... alleen het aantal pixels. En nee, die plasma van mij "doet" twee resoluties, 1024x768 en 800x600. Dat vond ik ook raar maar neem dat nou maar gewoon van me aan. Als je dat niet gelooft wil ik je best even doorverwijzen naar de site van de fabrikant, daar staat het ook nog een keer. (1280x720 is HDTV en ik heb een EDTV)
Snel opstarten , bios etc ligt allemaal aan jouw pc...de mijne komt vanuit S3 binnen 2sec online

.
Stroomverbuik tja uhm, wat wil je nou?
Snel opstarten gaat gewoon niet met een Asus P4C800e deluxe omdat het initializeren van alle toestanden (raid etc) gewoon veel tijd vergt... of kan ik dat ook op één of andere manier omzeilen?
Stroomverbruik vind ik nog niet zo erg als het eenmaal werkt. Ik heb ook een plasma en dat is natuurlijk ook geen zuinigheidswonder, eerlijk is eerlijk. Maar als er dan iets als een gek staat te blazen dan moet het wel werken natuurlijk.
Zappen? Mijn PVR500MCE zapt zeer snel tegenover m'n oude PVR250 en 350 en is vergelijkbaar met een normale tv.
Hij zapt ook niet écht langzaam, maar ik vind het gewoon tegenvallen. Ik ben misschien beter gewend. Mijn vorige TV, een Philips van 2000 euro zapte ook zo traag als een dronken schildpad. Maar dat is mijn ervaring van snel/langzaam. Met snel bedoel ik dat het beeld en geluid zonder lag doorflitsen. Er zijn niet heel veel TV's die dat kunnen maar ik had dat van een PVR500 in een snelle pc wel verwacht. Ik denk dus dat mijn verwachtingspatroon (te) hoog is en het daarom tegenvalt.
Maw jouw configuratie is niet goed genoeg of verkeerd ingesteld voor een MCE machine. MCE is een mooi systeem en wel degelijk over nagedacht, het is al tenslotte op de markt sinds 2002 (maar dat wist jij zeker niet...)
Sorry, ik heb me wel degelijk verdiept in MCE voordat ik al dat spul aanschafte en dat het sinds 2002 op de markt is wist ik dus. Maar Windows is ook al meer 10 jaar op de markt (veel langer zelfs) en het heeft ook tot XP geduurd voordat het écht een beetje was zoals het bedoeld is (stabiel, meer intuitief en gebruikersgerich etc, maar laten we die discussie niet (hier) voeren).
Mijn punt dat ik hier probeer te maken (afgezien van de beeldkwaliteit die ik dus tegen vind vallen) is dat
ik de indruk heb dat MS nog aan het aftasten is en niet goed weet welke richting ze met dit pakket nou precies opwillen. En dan over de talloze tweaks en toestanden waarmee je MCE kan "opkrikken". Die zijn er alleen maar omdat het standaardproduct dus niet voldoet. Op diezelfde manier had je indertijd (win95 etc) Norton Crashguard en talloze programma's die de werking van Windows op moesten krikken om ervoor te zorgen dat het zijn verwachtingen waar kon maken.
Snap je wat het verschil is dat ik hier aangeef? Windows XP knal je op een machine en dat werkt (best goed). MCE installeer je op een pc en dan begint de zoektocht van hoe je de boel op kan krikken naar een acceptabel niveau, welke decoder zou het meest vloeiend beeld produceren, hoe kan ik die beeldkwaliteit een beetje fatsoenlijk maken, kan ik niet (.....) zonder terug te moeten vallen naar de windows XP-achtergrond. Die MCE-bak is prima als je hem op je bureau hebt staan maar ik betrap mezelf erop, dat ik hem sinds hij naast de tv staat zonder keyboard en muis (1) niet gebruik (2) bijna niet kan gebruiken zonder toch bijna permanent een keyboard/muis eraan te moeten hangen. En daar was ie nou net niet voor bedoeld.
Dan nog een laatste punt, ik heb de indruk dat de ervaring voor een gewone TV béter is dan voor een plasmascherm omdat die via DVI aangesloten wordt en je dus de verschillen zo duidelijk kan merken. Mijn oude tv was toch net iets waziger (zie het als het verschil tussen DVI en analoog) en misschien zou ik dan het verschil in kwaliteit ook niet zo duidelijk merken.
[
Voor 7% gewijzigd door
Toink op 27-02-2005 10:58
]