DVD-drive niet meer toegankelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:35
Sinds gister kan ik ineens mijn DVD-drive niet meer benaderen. Ik krijg dan de melding: D:\ is niet toegankelijk. Onjuiste functie.
Ook geeft windows aan dat het een Cd-Rom station is ipv een DVD-station.
Nu heb ik een beetje gezocht op internet en daar stond dat het te maken kon hebben met Norton Antivirus. Nu heb ik dat verwijderd, maar het probleem bestaat nog steeds. Ook heb ik de drive verwijderd in apparaatbeheer en opnieuw laten installeren door windows xp, maar het probleem blijft.
Wie weet een oplossing?

[ Voor 14% gewijzigd door Floppie op 23-02-2005 11:45 ]

• Floppie
Niemand? :'(

Beide spelers doen het niet meer.

Nog even in mn logboek gekeken:
Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: Cdrom
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 51
Datum: 22-2-2005
Tijd: 22:13:51
Gebruiker: n.v.t.
Computer:
Beschrijving:
Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\CdRom2 tijdens een wisselbestandsbewerking.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:

[ Voor 151% gewijzigd door Floppie op 24-02-2005 11:53 ]

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
Heb je al gekeken wat er bij schijfbeheer staat (configscherm -> systeembeheer -> computerbeheer)?

Er staat geen geel uitroepteken bij de dvd-speler in apparaatbeheer? Deed het probleem zich voor direct ná het installeren van Norton? Heb je Norton wel op de 'juiste' manier gedeïnstalleerd? (Dus via software-applet)? :)

-

• Floppie
Alles is correct geinstalleerd, geen uitroeptekens of kruizen. Norton heb ik pas ná het probleem op de correcte wijze gedeinstalleerd :)

UPDATE: voorlopig doet hij het weer. Roxio Easy CD eraf gegooid...

[ Voor 21% gewijzigd door Floppie op 24-02-2005 12:13 ]