Toon posts:

Zware Spellen crashen (ati 9800pro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuwe pc gekocht en als ik nou een game aan het playe ben zoals mohaa is er niks aan de hand maar als ik farcry ofzo speel dan gaat i na een willekeurige tijd crashen het geluid loopt door en dan komt er de VPU recover hij doet dat met de nieuwste drivers van ATI en heb het geprobeerd met de drivers van omega.

AMD 64 3000+ socket 754
sapphire ati radeon 9800pro 128mb atlantis
512 ddr
K8VT800 (VIA) chipset moederbord
120 gig 7200rpm maxtor

ik heb 1 keer gehad met het crashen toen ik alt enter deed kreeg ik een soort fout melding weet nie pcies meer wat het was maar het was iets met memory "written" .

Volgens mij ligt het aan de combinatie van de moederbord chipset (VIA) en een ATI kaart dat gaat niet echt samen heeft iemand een oplossing daarvoor???

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 10:06 ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

schakel fastwrites uit en ga één stapje terug in de AGP snelheid.. dus 4x ipv 8x.. en controleer of de spellen nog steeds crashen..

je kunt ook VPU recover proberen uit te zetten.. lost vaak ook veel problemen op.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Zet de kast eens open en richt er een grote tafelventilator op terwijl het raam open staat. Als het dan niet meer voorkomt moet je zoeken naar een warmteprobleem..

Verwijderd

Wat voor voeding zit er in je pc???

je hebt denk ik minimaal een goede (A-merk) 300w nodig.

probeer niet es die nieuwste drivers , maar de 4.12. (die bevallen mij tot nu toe het beste...)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb standaard 300 watt voeding merk weet ik niet zo maare met die drivers heb de nieuwste van ati en van omega geprobeerd maar nog nie de wat slechtere

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Als het op onwillekeurige tijdstippen gebeurd moet ik denken aan een warmte probleem. Draai eens een burnin test.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Pakjebakmeel
Kun je beter 3dmarks draaien imo. Als het warmteprobleem zit in de videokaart dan lijkt het me dat een burnin alleen de cpu stressed .

Post idd ook eens wat temps..

• Herby

Herby

Stalknecht

Pakjebakmeel schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:00:
Kun je beter 3dmarks draaien imo. Als het warmteprobleem zit in de videokaart dan lijkt het me dat een burnin alleen de cpu stressed .

Post idd ook eens wat temps..
Ik dacht dat je ook de GPU kon stressen...

offtopic:
correct me if I'm wrong

Verwijderd

Waarschijnlijk wordt inderdaad de temperatuur te hoog van je kaart, dit verschijnsel had ik namelijk ook met mijn 9600 pro. Moest continue de kast openlaten met een grote fan erop gericht ter koeling.

Dit is mede 1 van de redenen dat ik ben overgestapt naar nvidia.

Verwijderd

Topicstarter
hee bedankt dat jullie me helpen alleen ik weet niet hoe je allemaal dingen checked enzo zoals warmte en monitoren :(:( ben nog beetje naab:) maja ik zal wel ff kijke.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:11:
hee bedankt dat jullie me helpen alleen ik weet niet hoe je allemaal dingen checked enzo zoals warmte en monitoren :(:( ben nog beetje naab:) maja ik zal wel ff kijke.
Kast open fan erop zetten en far cry/ doom 3 spelen. Loopt ie dan nog vast is het waarschijnlijk iets anders.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb al me geheugen gechecked en ik had me kast al open gezet om te kijke of de koeler van de videokaart het deed daar was niks mee ik zal strask ff proberen met een fan erop te zetten en kijke als i het dan nog doet heeft iemand ook een proggie of te monitoren of de warmtes af te lezen?? alvast bedankt :)

Verwijderd

speed fan en /of Motherboard monitor...

check de meuktracker of google ff voor download links

temps van je videokaart zal waarschijnlijk niet gaan.
Standaard 9800Pro heeft geen temp sensor.

Verwijderd

imho:

heb dezelfde problemen met dezelfde kaart. Maar ik heb wel een goede voede (ANTEC True power 430W) en wel goede koeling in mijn kast......... Gekut met agp setting terugschroeven in de bios helpt bij mij ook niet :(

volgens mij is het een ander probleem, de driver 8)7 veel mensen hebben bij een dual boot in 2000 GEEN probleem en in XP wel

overigens heb ik hetvolgende gevonden om mijn systeem weer stabiel te krijgen:
http://www.techspot.com/vb/archive/index/t-15393.html

maar kloppen doet 't niet ARGGGGGGGGGGGGGGG

Verwijderd

Topicstarter
heej ik weet mayb waar het aan ligt want ik lees veel problemen over de chipset van je mobo (VIA) en ATI die gaan niet echt samen en leveren problemen op, thejjj welke chipset heb jij op je mobo zitten dan?? alleen het oplossen weet ik nog niet :(

• Herby

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 09:33:
heej ik weet mayb waar het aan ligt want ik lees veel problemen over de chipset van je mobo (VIA) en ATI die gaan niet echt samen en leveren problemen op, thejjj welke chipset heb jij op je mobo zitten dan?? alleen het oplossen weet ik nog niet :(
Zijn mobo staat er toch bij? VIA K8T800

• Pakjebakmeel
HerbyNL schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:06:
[...]

Ik dacht dat je ook de GPU kon stressen...

offtopic:
correct me if I'm wrong
Tuurlijk is da mogelijk maar ik begreep even uit jou verhaal dat we de cpu gingen stressen, nevermind... Maakt ook eigenlijk niet echt uit op welke manier je het doet. 3dMark05 is wel een goeie aangezien die 99% GPU afhankelijk is...

• Herby

Herby

Stalknecht

Pakjebakmeel schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 09:52:
[...]

Tuurlijk is da mogelijk maar ik begreep even uit jou verhaal dat we de cpu gingen stressen, nevermind... Maakt ook eigenlijk niet echt uit op welke manier je het doet. 3dMark05 is wel een goeie aangezien die 99% GPU afhankelijk is...
Wat ik het voordeel met een burnintestje vindt is dat je mooi het oplopen van je sys temps kan volgen. Maargoed TS al wat resulaten?

Verwijderd

@ Arjan en Herby:

Ehhmm, mijn mobo, Asus K8N heeft als chipset Nvidia Nforce 3 250.

Ik denk nog steeds aan een (ATI) driver probleem, omdat ik dus gelezen heb dat mensen met dual boot systemen zonder de bios instellingen te veranderen deze problemen ook hadden onder XP en niet onder andere os'en

Heb nog wel gisteren mijn probleem aangemeld bij ATI, in de hoop dat zij me verder kunnen helpen :Z

bye the way, kan het niet zo zijn dat die extreme warmteontwikkeling onstaat door foute aansturing vanuit het OS (=driver)?? als je nml een infinite loopje creert dan krijg je dan vanzelf niet oververhitting? (wie oh wie weet meer?)

;(

Verwijderd

vraagje:

is bij jullie 9800PRO de AGP functionaliteit wel geactiveerd??
(zie o.a. SmartGuard of anders via progje zoals Everest(freeware: http://www.lavalys.com/ )

• Pakjebakmeel
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 10:45:
@ Arjan en Herby:

Ehhmm, mijn mobo, Asus K8N heeft als chipset Nvidia Nforce 3 250.

Ik denk nog steeds aan een (ATI) driver probleem, omdat ik dus gelezen heb dat mensen met dual boot systemen zonder de bios instellingen te veranderen deze problemen ook hadden onder XP en niet onder andere os'en

Heb nog wel gisteren mijn probleem aangemeld bij ATI, in de hoop dat zij me verder kunnen helpen :Z

bye the way, kan het niet zo zijn dat die extreme warmteontwikkeling onstaat door foute aansturing vanuit het OS (=driver)?? als je nml een infinite loopje creert dan krijg je dan vanzelf niet oververhitting? (wie oh wie weet meer?)

;(
Ook al was dit het geval, zou een kaart niet oververhit mogen raken. Zelfs niet bij continue 100% belasting. Hier zou de koeling op gemaakt moeten zijn.
Pagina: 1