[Externe HD] "Bad File Record Signature"

Pagina: 1
Acties:

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Ik sinds vorige week eens Conceptronic externe behuizing gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.conceptronic.net/site/images/userpics/produkten//CHD3FWU/CHD3FWU-1a.gif
Firewire & USB

Daarbij heb ik een Western Digital 160 GB @ 7200 RPM. Succesvol in de behuizing gezet en het hele weekend goed kunnen gebruiken en data erop gezet. Echter gisteren toen ik wilde gaan branden kreeg ik een foutmelding:

"H:\ Niet toegankelijk"
"Bestand of map is beschadigd en onleesbaar"

Dus heb ik de schijf via USB aangesloten, ook op mijn laptop geprobeerd, maar het bleek de schijf te zijn. Partition Magic kwam met de volgende foutmelding: "Error #1507 Bad File Record Signature". Partition Magic zag nog wel dat het een NTFS-bestandsysteem was. Geen echte oplossing op internet kunnen vinden, dus een quick format gedaan en recoveren, lukt grotendeels, dus geen probleem.

Echter vertrouw ik de schijf niet meer helemaal, dus heb ik de "Western Digital Diagnostic Tool for Windows" gedownload en zowel de 'quick test" als de "extended test" gedaan, beide gaven geen fouten: 'PASS' ook de SMART is volledig in orde!

Wat kan het geweest zijn dat mijn schijf ineens z'n file record verliest? Warmte?
Kan ik mijn schijf weer data toevertrouwen of zou de winkel 'm accepteren als defect zonder een foutmelding van welk programma dan ook?

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Een grote electromagnetische puls misschien. Lijkt me erg sterk.
Probeer hem anders gewoon even een maandje VAST uit in je PC zelf. Doe een surface test.
De SMART geeft alleen een probability, dus niet wanneer hij gaat failen.

Het zou mogelijk aan de USB-->IDE kunnen liggen van je conceptronic omhulsel.
Maar dat kon je vast ook wel bedenken.

kantnoot. Ikzelf heb nooit problemen gehad met western digital harde schijven. dat wil niet zeggen dat er geen problemen zijn though...

edit: En winkels zijn niet dol op problemen zonder problemen nee.

[ Voor 8% gewijzigd door kahm-jai op 23-02-2005 19:15 ]

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Ja, want heb verder nog meer apparaten aan die stekkerbak hangen en een surge protector! Dus dat lijkt me ook erg sterk. Ik heb 'm nu ook vast in mijn pc hangen voor de test en de data recovery.

Ik heb 'm ook op me laptop geprobeerd, zowel Firewire als USB. Ik heb ook nooit problemen met mijn WD schijven normaal, maar met deze voor het eerst wel.

Ik hou 'm nog een tijdje, recover mijn data en zet 'm weer terug in de buizing kijken wattie doet!

Maar electromag. puls is het enige? Bedoel, kan verder niets doen om het te voorkomen?

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Nou, alles leek weer goed te gaan! Dus heb de schijf weer in de behuizing gezet en in de eerste instantie geen probleem! Echter nu net, wilde ik op de schijf om te kijken of die nog werkte...

Maar nee, krijg weer dezelfde foutmelding! Er is weer hetzelfde gebeurd...
Geen programma geeft een fout, behalve Partition Magic! Terug gaan?

De behuizing staat overigens naast mijn pc en had de verwarming nogal hoog en was een spelletje aan het spelen, zou het door warmte kunnen komen? Dat de tempratuur van de schijf te hoog op loopt en zo z'n 'file record' verliest?

edit:
Ik heb de schijf tijdelijk verplaatst, maar mijn vraag blijft: warmte?

[ Voor 9% gewijzigd door vegterb op 25-02-2005 12:48 ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:50

Valkyre

Kitesurf FTW!

volgens mij is die behuizing gewoon braq, kan je die niet terug sturen voor garantie?

iRacing Profiel

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Gohan-san schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:26:
volgens mij is die behuizing gewoon braq, kan je die niet terug sturen voor garantie?
Lijkt me sterk, ik heb 'm goed gebruikt! En hij werkt nu ook wel. Voor zover ik weet is de oorzaak want het MFS verlies de warmte! Maar had er nog nooit van gehoord! Want verder is er geen schade aan de schijf.

Pagina: 1