Ik heb een probleempje, ik heb gister waterkoeling in me PC gebouwd incl een nieuwe voeding (be quiet! BQTP5-370W). Ik heb de fans van de radiator aangesloten op de voeding, zodat hij de snelheid kan regelen. Maar als ik de PC nu uitzet, blijven de fans de hele nacht doordraaien. Iemand enig idee hoe dit kan of iemand die een oplossing heeft?
Verwijderd
Be Quiet! voedingen uit de P5-serie beschikken over het zogeheten ECASO (Enhanced Cooling Afer System Off). Dit zorgt ervoor dat de koelers nog 3 minuten actief blijven, nadat de PC uitgeschakeld is.
Raar dat ze bij jou de hele nacht door blijven draaien, heb zelf een Be Quiet! BQT P4-450W voeding en bij mij werkt het Cooling Afer System gewoon naar behoren.
Raar dat ze bij jou de hele nacht door blijven draaien, heb zelf een Be Quiet! BQT P4-450W voeding en bij mij werkt het Cooling Afer System gewoon naar behoren.
Volgens mij heeft hij gewoon een 2de voeding naast zijjn gewone PSU, welke niet uitshakelt wanneer PSU1 uit schakelt. Kwestie van een relaisje als je het mij vraagt.
Hij heeft geen 2e voeding. Ik heb zelf ook een Be-Quiet voeding en mijn ventilatoren daarop aangesloten, zodat de voeding de snelheid kan regelen. Bij mij stoppen de ventilatoren trouwens ook niet als de PC uitstaat.
[ Voor 5% gewijzigd door Baumans op 26-02-2005 14:35 ]