Ik zou graag Internet aanbieden aan mensen die af en toe komen logeren.
Ik heb
Internet (ADSL 3.3Mbit/s Down/ 256Mbit/s upload)
Modem Alcatel Speedtouch (Ethernet)
Linksys WRT54G (Router-AP-Bridge)
In voorbereiding
Pc met Win 2k3 Server Entreprise
Dit is een standaardschets van wat ik tot nu bedacht heb;
Internet ---> Modem Alcatel ---> ofwel PC Win 2k3 Server -----> ofwel Linksys WRT54G in Access Point mode
Nu wil ik het systeem erg goed beveilingen dus had ik gedacht om Mac filtering te doen en een Radius Server op te maken.
Maar met dat de clients niet altijd dezelfde zijn moet ik dus iets automatisch hebben of iets met passwords zodanig dat als er mensen komen ze met een secured password normaal kunnen inloggen.
Ik moet ook een goed overzicht kunnen hebben op hetgeen ze doen. Niet in realtime ofzo, er zijn nog wetten op privacy hé
maar eerder een soort van log dat ik achteraf een bewijs heb of er misbruik gemaakt is.
Wat denken jullie? Geef tips of ideeën of gooi alles omver en teken een nieuw plan. Laat de fantasie de vrije loop. (Iets haalbaar toch
)
Thanks aan de pro's en de minder pro's
Ik heb
Internet (ADSL 3.3Mbit/s Down/ 256Mbit/s upload)
Modem Alcatel Speedtouch (Ethernet)
Linksys WRT54G (Router-AP-Bridge)
In voorbereiding
Pc met Win 2k3 Server Entreprise
Dit is een standaardschets van wat ik tot nu bedacht heb;
Internet ---> Modem Alcatel ---> ofwel PC Win 2k3 Server -----> ofwel Linksys WRT54G in Access Point mode
Nu wil ik het systeem erg goed beveilingen dus had ik gedacht om Mac filtering te doen en een Radius Server op te maken.
Maar met dat de clients niet altijd dezelfde zijn moet ik dus iets automatisch hebben of iets met passwords zodanig dat als er mensen komen ze met een secured password normaal kunnen inloggen.
Ik moet ook een goed overzicht kunnen hebben op hetgeen ze doen. Niet in realtime ofzo, er zijn nog wetten op privacy hé
Wat denken jullie? Geef tips of ideeën of gooi alles omver en teken een nieuw plan. Laat de fantasie de vrije loop. (Iets haalbaar toch
Thanks aan de pro's en de minder pro's
[ Voor 9% gewijzigd door Kingskawn op 23-02-2005 11:31 ]