hoe php als cgi compilen?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik zie door de bomen het bos niet meer..
ik ben hard op zoek naar een turturial die mij stap voor stap uitlegt hoe ik op mijn server (Linux, redhat 9) php als php.cgi kan compilen! Of iemand die mij het hier kan uitleggen?

*dit wil ik doen om php onder cgi te laten draaien ivm SafeMode=on zodat PHP onder de rechten van de vhost draait*

Ik kan het echt niet vinden, al 3 uur bezig met zoeken...

please help! :)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Lijkt me dat een en ander wel in de installatiedocumentatie van je distro of php staat, of bijvoorbeeld op php.net, en als ik even snel kijk zie ik volgens mij ook wel rpms van php-cgi.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Door gewoon een compile te doen, de CGI SAPI is default als niks anders wordt opgegeven. Zie ook de --enable-force-cgi-redirect optie.

Verder uit de INSTALL file :

code:
1
2
3
CGI and commandline setups

The default is to build PHP as a CGI program.

• Mir
  • Niet online
rpms? :)

jij geeft aan dat er op php.net een stappenplan te vinden is?

• Mir
  • Niet online
Heel plat gezegd dus:

als ik 'make' intik in linux (ik weet vrijwel niets van linux, maar moet dit helaas toch even doen) wordt er een php.cgi gemaakt?

maw:
wat moet ik precies intikken?.. sorrie voor het lage niveau, maar heb me nooit echt bezig gehouden met linux en compileren daarin..

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je geeft aan redhat te gebruiken, rpms zijn packages voor redhat
jij geeft aan dat er op php.net een stappenplan te vinden is?
Dat geef ik niet aan, ik geef aan dat je niet de enige bent die php installeert, en dat er dan vast en zeker op php.net wel een en ander te vinden is over (problemen met) het installatieproces.

Als je je er nog nooit mee bezig gehouden hebt is het alsnog niet zo heel moeilijk het INSTALL bestand te lezen wat bij php zit, waarin dus staat dat default al een cgi gemaakt wordt.
We gaan je hier niet aan het handje houden bij alles wat je intypt, volgens NOS policy - updated 22/09/2004 verwachten we een zeker niveau, succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.