Toon posts:

Draadloze router op router *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een draadlose router op een routet aan tesluiten. Er is 1 router helemaal vol door het hele huis lopen de draden. Op 1 draad waar normaal de laptop zit wil ik de site com draadlose router met ingebouwde modem op aansluiten. De laptop kan dan wel draadloos op internet maar als de verbinding 1 keer word verbroken kun je geen verbinding maken met het internet maar wel op het netwerk. Heel raar dan moet ik de modem uit en aan zetten en dan kan ik wel weer op internet. Wat doe ik fout?

Bedankt voor de hulp.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:53

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Dat gaat alleen lukken als je je router als hub kan gebruiken. Een router op een router zal nooit gaan werken.

Wat je het beste kan doen is je draadloze router direct op je modem aan te sluiten en een hub kopen om zo je kabels te "splitsen". Die andere router kan je op de schouw van je haard zetten.

[ Voor 48% gewijzigd door LoeiOrdinair op 23-02-2005 11:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee kijk hier zit een telefoon centrale en daaar komt ook de adsl binnen. Het rare is als ik de router eruit haal die we nu gebruiken en ik wil de draadlose router daar wegzetten en configureren dan ligt er alles uit. De hele telefoon centrale en alles. Kan dan ook niet op internet met die andere router. Waar ligt dat aan?

Verwijderd

Topicstarter
weet er niemand hier een oplossing voor ? Niemand ooit zon probleem gehad?

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Heb je alles wel goed ingesteld, Post eens wat preciese informatie over wat je doet.

ps: topic kicken mag niet binnen 24 uur en er zit een edit knop links boven bij je post.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-05 21:53

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:35:
weet er niemand hier een oplossing voor ? Niemand ooit zon probleem gehad?
niet zo snel kicken, pas na 24 uur :o
Sommige mensen denken nou eenmaal langer dan een half uur ;)

Zie ondertitel

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:28

lier

MikroTik nerd

LoeiOrdinair schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:05:
Dat gaat alleen lukken als je je router als hub kan gebruiken. Een router op een router zal nooit gaan werken.

Wat je het beste kan doen is je draadloze router direct op je modem aan te sluiten en een hub kopen om zo je kabels te "splitsen". Die andere router kan je op de schouw van je haard zetten.
Mmmmm....

En het hele Internet zit volledig op een router ofzo ?
Ja, het is goed mogelijk om een router achter een router te plaatsen.
Blijkbaar is bij jou opzet een foute instelling, waarschijnlijk in de software.

Verder mis je een hele partij aan relevante informatie, zoals OS, drivers, hardware, enz.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:35
Router op router is geen probleem. Ik heb het zelf ook wel eens opgezet, met een originele router die geen WDS ondersteunt. Een wlan kaartje pikt dat signaal weer op -> zet het om naar ethernet en die wordt weer aan de WAN ingang van router gehangen en opnieuw wireless 'geroute' met andere SSID en ander channel.

2x NAT over elkaar heen is dus geen enkel probleem. Sommige applicaties zullen het wel minder vinden, maar voor normaal surfen en zo werkt het prima.

Verwijderd

Topicstarter
ok de ene router waar alle pc's op zitten is een e-tech, De draadlose router is een site com met ingebouwde adsl modem. Alle pc's zijn windowsxp en de draadlose netwerk kaart ook van sitecom. De router waar nu alles op zit zit op internet en werkt helemaal goed alleen niet draadloos. Ik heb geprobeerd om de sitecom router de e-tech te vervangen maar dan kun je op een of andere manier niet meer bellen en ligt de hele telefoon centrale plat. De internet provider is planet. zo genoeg informatie? Of nog meer info nodig?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:01

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zullen we het vanaf nu af aan draadloos / draadloze hebben ? :)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:04
LoeiOrdinair schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:05:
Een router achter een router kan op zich natuurlijk wel, maar niet de Sitecom/E-Tech/Belkin/etc. routers die bedoeld zijn voor het delen van kabel/xDSL verbindingen.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan wil die e-tech router vervangen door die sitecom maar waarom gaat dan de hele telefoon centrale neer?

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Dennis schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:04:
[...]

Een router achter een router kan op zich natuurlijk wel, maar niet de Sitecom/E-Tech/Belkin/etc. routers die bedoeld zijn voor het delen van kabel/xDSL verbindingen.
Ik kan ook niet ruiken om wat voor een router het gaat. Maar ik ga daar dus wel vanuit.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:28

lier

MikroTik nerd

Dennis schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:04:
[...]

Waarom niet ?
ok dan wil die e-tech router vervangen door die sitecom maar waarom gaat dan de hele telefoon centrale neer?
Misschien niet goed aangesloten ?
Misschien een defect apparaat ?

Misschien kan je IP adressering hier ook tonen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nix aan die router gedaan. Die sitecom komt regstreeks uit de verpakking aangesloten. Ik kan 1 keer op internet als ik dan de laptop uit en aan zet en weer op internet wil kom ik alleen op het netwerk maar niet op internet. Als ik dan op internet wil moet ik de router aan en uit zetten. Dan kan ik er weer 1 keer probleemloos op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net gekeken maar het zou toch moeten kunnen werken. De router moet alleen effe denken dat tie een constante internet verbinding heeft die geen inlog nodig heeft of nix. Dat kan toch ?

Verwijderd

Topicstarter
ok ben achter iets nieuws gekomen.

Ik heb nu E-tech router 4 pcs 1 hub daarop en de internetverbinding. 1 Van de kabels ging naar de laptop daar heb ik nu de sitecom router opaangesloten. Als ik nu op internet ga lukt dat. Als ik verbinding verbreek de draadlose dan en wil overnieuw verbinding maken dan kan ik nie op internet maar wel op de router inloggen. Als ik dan in de router naar de pc databases ga dan zie ik me daarzelf staan. De verwijder ik me eigen daarzo in die lijst en doe ik de verbinding herstellen en kan ik weer op internet. Hoe zet ik het zo als ik de verbinding verbreek dat da de router mij automatisch verwijderd uit de pc database in de router? Als ik dat weet is dit probleem opgelost.
Pagina: 1