Toon posts:

kan een USB harde schijf in een netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag weet iemand of het mogelijk is om een ext USB drive te plaasten in een netwerk en als netdrive te fungeren
er zijn van die servers die usb en lan ondersteunen maar zijn bedoelt voor op drekt op de usb poort van de computer aan te sluiten
heeft iemand hiert ervaring mee

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:56:
Goedendag weet iemand of het mogelijk is om een ext USB drive te plaasten in een netwerk en als netdrive te fungeren
er zijn van die servers die usb en lan ondersteunen maar zijn bedoelt voor op drekt op de usb poort van de computer aan te sluiten
heeft iemand hiert ervaring mee
wat jij bedoelt is een fileserver... en denk dat het niet gaat werken als je gewoon je hd in je bijv router plugt da je erop kan komen..

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-03 16:14
Het is vrij makkelijk te realiseren. Koop een Asus Wl500g, die heeft een usb poort (en is tevens een wireless router, dus wellicht wel een beetje overkill). Daar kan je naast je printers (printerserver!) ook doodleuk je externe hdd aangangen, of je pendrive! Vervolgens kan je hem gewoon benaderen via ftp, met een beetje knutselen (andere firmware) kan je er zelfs een webserver van maken.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:53

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Er zijn genoeg oplossingen voor kijk eens in dit topic.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Je kunt hem enkel in het netwerk beschikbaar maken als je hem via een pc beschikbaar stelt (windows filesharing or linux samba/nfs). Je kunt hem in ieder geval niet zo direct aan het netwerk hangen.
Er zijn professionele producten op de markt die harde schijven direct aan het netwerk kunnen koppelen, maar die werken niet met USB, en bovendien gaat dat de gemiddelde portemonee makkelijk te boven (50.000 € om te beginnen........).

Hier kon uw advertentie staan

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
Volgens mij gaat dat net zo goed als gewone PATA of SATA schijven.

Verwijderd

Dat wordt houtje-touwtje werk: usb drive aan pc/server koppelen. Harddisk sharen en via share over het netwerk benaderen. Als NAS gaat dit niet zomaar werken ben ik bang.
Er zijn wel oplossingen maar ik heb geen idee over de kosten daarvan (heb geen leveranciers gezocht, dat mag je zelf doen... ;) )

Misschien dat deze link je verder kan helpen.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:45
Compex heeft vrij goedkope draadloze routers(volgens mij ook wel bekabelde) die voorzien in 2 USB poorten voor webcam, printer en USB Mass storage(USB stick, externe HD etc..).
HD werkte verder prima, snelheid was echter wel ver te zoeken.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Ik heb hier een Buffalo Linkstation staan, en die doet het prima.

Afbeeldingslocatie: http://www.buffalo-technology.com/webcontent/products/storage/02_LIN_01_hd-h120lan/prodpic_thumb.png

Prijs was een € 250.- zo uit me hoofd.
Zal eens testen hoe snel die is bij het kopieren.

[ Voor 8% gewijzigd door aZuL2001 op 24-02-2005 01:40 . Reden: Prijs toegevoegd ]

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1