Toon posts:

[XP] tijdens RIS crashed PC, bij gewone installatie niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een werkend RIS systeem waarmee wij dagelijk pc's RISSEN, het gaat altijd om HP machines DC30 DC5000 etc. Nu hebben we een workstation van hp (wx4200) en tijdens de RIS installatie crashed dit workstation met een memory partity error. System halted ECC parity error. Tijdens een installatie met cdrom hebben we hier geen last van.

Ik heb het geheugen al gewisseld en dit levert geen positief resultaat op.

Nu vermoed ik dat het mogelijk iets te maken heeft met de netwerkkaart drivers welke zijn toegevoegd in de RIS setup. We hebben de drivers (broadcomm) van de DC5000 in de RIS opgenomen. Zou hij hierover kunnen vallen? We kunnen we gewoon starten met de RIS (dus inloggen etc), maar na de inspectie van de hardware loopt hij vast.

Iemand bekent met dit probleem of een suggestie?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:15
Mischien nog wel even handig dat je vermeld over welk os het gaat. Verder zou je op zoek kunnen gaan naar meer logging options in ris, want ik heb zo ook geen flauw idee. Het gaat om 1 workstation of om een hele serie?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry.. wat meer info :

Aan de server kant gaat het om windows 2000 Server
Als OS wordt windows XP met SP1 erin rondgestuurd

Het gaat op dit moment om 1 HPwx4200 workstation (is eigenlijk een veredelde desktop).

Hoe zet je de logging functies aan bij RIS? Of is dat z'n inkoppertje dat ik het maar ff bij elkaar moet googlen :-)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:50

Valkyre

Kitesurf FTW!

je denkt zelf dat het in de nic zit, kan je dan niet de nic vervangen?

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
De exacte foutcode is:

*** Hardware malfunction
Call your hardware vendor for support
NMI: Parity check / Memory parity error
*** The system has halted ***

Ik heb HP natuurlijk gebeld, maar deze ondersteunen geen RIS :-(

Verder heb ik een memory test programma onder DOS gepoogd te starten maar deze crashed direct. Terwijl de windows XP installatie vanaf de cdrom van HP wel vlekkeloos verloopt.

Verwijderd

Topicstarter
Extra informatie. Ik heb de video kaart vervangen en dit bracht geen oplossing (was een PCI express kaart).

Ik heb een andere netwerkkaart erin geplaatst (intel Pro1000) en nu crashed hij in de ris fase met een blue screen of death. (een andere fout).

De vraag is dus of ik alle drivers van alle hardware nu moet gaan toevoegen in mijn RIS installatie. Misschien vind windows de chipset van dit moederbord (met PCI express) wel helemaal nix.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 11:44

grimson

domeingrommer

NMI: Parity check / Memory parity error
Een Non Maskable Interrupt ... hmm volgens mij is dit toch een keiharde hardware foutmelding. Zeker die ECC geheugen parity check.
Zover ik kan zien moet je het toch echt bij de hardware zoeken.
Is het maar 1 PC die je kan testen?

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Verwijderd

Topicstarter
net de bios keihard gereset, hij gaat dan geheugen testen en ook hier kwam een error uit... Alle Dimms gewisseld nog steeds errors ander slot nog steeds error's lijkt dus erg op een moederbord fout.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:15
Nog even een kleine titel edit, ik zou toch nog eens goed naar het geheugen kijken en vervangen/testen indien mogelijk ;). Werkt een normale installatie nog steeds, mischien stond het geheugen op het randje en is het nu definitief stuk?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geheugen gewisseld, in andere banken gestopt etc. Uiteindelijk bij een harde bios reset een fout melding in de vorm van ecc error. HP komt nu het moederbord vervangen (op de zaak binnen 1 dag).

Ik laat nog wel weten hoe het is afgelopen!

Verwijderd

Topicstarter
Laatste nieuws, het is nog niet afgelopen. Alles is vervangen, moederbord processor geheugen etc. We denken nu heel sterk aan de wisseling van AGP naar PCI-Express. Dit is het eerste werkstation welke met PCI express is uitgerust. De rest was allemaal AGP en PCI.

Ik ga het in die richting zoeken, iemand ervaring met crashende systemen met PCI express specifiek? (en dan een NMI error).

Verwijderd

Topicstarter
Probleem lijkt opgelost.bleek een foute broadcomm driver te zijn :-( na deze nogal omslachtige methode was het opgelost).

http://forums1.itrc.hp.co...answer.do?threadId=708358
Pagina: 1