Gamen op een Remote Desktop

Pagina: 1
Acties:

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 01:22

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Mede in deze topic heb ik gelezen dat het erg moeilijk moet zijn om spelletjes te kunnen spelen via een remote desktop, zeker als dit via het internet gaat, in plaats van een thuisnetwerkje.

Ik wil graag een spelletje via een remote desktop spelen, Football Manager 2005. Het is geen spel dat grafisch hoogstaand is. Geen ingewikkelde 3D bewerkingen of zelfs maar geluid (uitgezet). Je krijgt af en toe wel bewegende beelden te zien, maar die zijn tot het minimum te beperken. Ik werkte al met de Remote Desktop van Win XP, maar die lijkt me niet toereikend, omdat daar helemaal niets mee draait, of het nou beweegt of niet. Weet iemand een RD programma waarmee je eenvoudige (nagenoeg statische) schermen kunt overzenden en waarmee ik gegarandeerd FM2005 over een afstand kan spelen?

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-08 14:28

wasco

brightest crayon in the box

remote desktop van windows xp is juist geweldig vind ik,
vrij snel en zend zelfs geluid mee terug :)

wasco [the brightest crayon in the box]

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:36

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

je zou VNC kunnen gebruiken. Werkt heel simpel.

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:52

ShadowBumble

Professioneel Prutser

LoeiOrdinair schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:29:
je zou VNC kunnen gebruiken. Werkt heel simpel.
VNC is zo ie zo al langzamer dan Remote Desktop.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 15:33
ik denk niet dat je een beter programma dan remote desktop vind.

• rogue
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-06 16:08
Ik heb regelmatig remote Diablo2 gespeeld mbv radmin. Hoe soepel dat loopt hangt af van je verbinding (hoe logisch). FM2k5 zou ook prima kunnen werken.
Overigens komt dat topic waarnaar je verwijst uit 2003; wellicht dat de mogelijkheden toen wat beperkt waren.

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 01:22

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
rogue schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:36:
Ik heb regelmatig remote Diablo2 gespeeld mbv radmin. Hoe soepel dat loopt hangt af van je verbinding (hoe logisch). FM2k5 zou ook prima kunnen werken.
Overigens komt dat topic waarnaar je verwijst uit 2003; wellicht dat de mogelijkheden toen wat beperkt waren.
Op de server heb ik een uploadspeed van (theoretisch) 128 Kb/s. In de praktijk haal ik maximaal 100 nogwat Kb/s. Dat lijkt me dan wel toereikend. Thx. Ik ga Radmin eens proberen.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Verwijderd

Ik heb ooit diablo II gedraaid via VNC (over internet), en het werkt.. maar zodra je snel wilt kunnen reageren ofzo ben je weg.. 't werkte iig wel :)
Ik raad het wel af, omdat het gewoon zo ontzettend traag is :p
Als t iets is wat je 1x per minuut moet updaten ofzo, dan moet 't wel werken denk ik..
IRC of vergelijkbaar via VNC werkte wel weer prima..

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 07:00

elTigro

Es un Gringo!

Ik ken dat voetbal spel niet, maar als je er linux binaries voor kunt krijgen, kun je ook via 'remote X' werken. gewoon je display-variable zetten op de pc waar je achter zit, en gaan. Ik heb vroeger zo Doom en quake op een silicon graphics over het netwerk gespeeld. (het geluid kwam alleen niet bij mij, maar bij de server uit de boxen :) )

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• dualband
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05-2020

dualband

Phantasy

PC Anywhere van Symantec of Remote desktop sharing van Netmeeting (Microsoft) al eens geprobeerd?

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Zat zelf te denken aan het feit dat je spel misschien DirectX gebruikt (en dan dus DirectDraw ipv Direct3D) waardoor het spel niks naar Windows zendt maar direct naar de hardware. Zou je eens kunnen kijken of je ergens video instellingen kunt veranderen?
Aan de andere kant, ik heb zelf wel eens (bij wijze van proberen) SimCity4 opgestart via remote desktop. Dat ging ook, het liep niet maar ik kreeg tenminste beeld :+
Pagina: 1