Active24 webhosting storing al ruim 36 uur!

Pagina: 1
Acties:
  • 419 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65507

Topicstarter
Ik heb een website bij Active 24 en zij hebben nu al ruim 36 een storing waardoor mijn page niet beschikbaar is (404).... gisteren was hij de hele dag forbidden (403).
http://help.active24.nl/support_system/t3.asp?folderid=503

Andere websites op dezelfde server doen het wel :S
Hebben jullie enig idee waarom dat zou kunnen?

Bovendien: ik kan bij alle websites (3) die ik op deze server heb, niet ftp-en...

Helpdesk kan niet eens zeggen wat er ongeveer aan de hand is en hoe lang het nog duurt....
36 uur plat met een zakelijk account... active24 bakt ze bruin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb je de rechten wel goed staan? Dan krijg je namelijk ook een 403 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb niks aan de rechten veranderd...
enne... gisteren was ie 403, vandaag ineens 404 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ehm kan je neit gaan escaleren ofzo gaan bellen met de manager van die toko. Na 36 uur (wat is je SLA) mag dat wel denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wat is een SLA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 12:59
Service Level Agreement, zie bijvoorbeeld Webopedia

Ook ik hem mijn website bij Active24 gehost. Sinds gistermorgen liggen er een aantal IP-adressen van Active24 uit. Het betreft een algemene storing aan hun kant. Wellicht een DNS-kwestie of security... bij Active24.

Garanderen de voorwaarden van Active24 een minimale downtime? Zo ja, is het dan redelijk en mogelijk om de kosten van de hosting (niet dat het veel is, 3,99 p/m ;) maar toch...) retour te eisen?

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ook ik hem mijn website bij Active24 gehost. Sinds gistermorgen liggen er een aantal IP-adressen van Active24 uit. Het betreft een algemene storing aan hun kant. Wellicht een DNS-kwestie of security... bij Active24.
?
Ja, het probleem ligt bij hun... maar zo lang down is wel erg slecht...
Garanderen de voorwaarden van Active24 een minimale downtime? Zo ja, is het dan redelijk en mogelijk om de kosten van de hosting (niet dat het veel is, 3,99 p/m ;) maar toch...) retour te eisen
Ga ik meteen even nakijken. Mijn zakelijke abbo-tje is trouwens 8,99 p/m. Nog niet veel, maar toch :)

Ik word een beetje moe van deze storing eigenlijk en dan met name van hun houding ("wij kunnen er ook niks aan doen en weten niet hoelang het nog duurt").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
Kun je rederlijker wijs vergeten, een schadevergoeding:

Artikel 6 Technische uitvoering
6.3 Active 24 is gerechtigd in het kader van (vervangend) onderhoud haar systemen gedurende beperkte tijd geheel of gedeeltelijk buiten gebruik te stellen, zonder in dit verband enige schadevergoeding of kosten aan wederpartij verschuldigd te zijn.

Discussie wat is algemeen "gedurende een beperkte tijd"?

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je was me net voor... schadevergoeding wordt lastig :(

Ik heb ook eigenlijk helemaal geen zin in zo'n discussie met die gasten... het product moet gewoon werken en niet zo onwijs lang down kunnen zijn...

Ben beniewd wat er aan de hand is... zouden er hardiscs uitgefikt zijn ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61921

Ik heb ook een site bij Active24, maandagavond rond 19.30 ging die down (404), dinsdag was die up... maar al mijn schrijfrechten waren weg. Dus alle logbestanden en updatebestanden werken niet en PHP geeft file open errors.

Klap op de vuurpijl is wel dat ik tot op dit moment nog geen FTP toegang heb. Kan dus ook niet een tijdelijke "site down" pagina neerzetten.

Voor de gemiddelde bezoeker die nu op mijn site komt is het nu net of een enorme prutser aan het werk is, terwijl ik er normaal heel veel zorg aan besteed, maar er nu dus niet bij kan.

Tevens kreeg ik dezelfde latente houding van de medewerker daar, als genoemd hierboven. Net alsof het ze geen r**t kon schelen. "Ik kan het hier niet zien meneer". Ik baal hier verschrikkelijk van en vind het een hele slechte zaak dat het zo lang duurt. Een dikke 0 voor de service en veel te lange response tijd van Active 24. Ik kan het alleen accepteren als de gehele serverruimte is uitgebrand.

Ik hoop voor the sake van Active24 dat ik er vandaag bij kan via FTP, anders is het echt bye zwaai.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 61921 op 23-02-2005 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HYS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-03-2024

HYS

Preatorium schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:39:
6.3 Active 24 is gerechtigd in het kader van (vervangend) onderhoud haar systemen gedurende beperkte tijd geheel of gedeeltelijk buiten gebruik te stellen, zonder in dit verband enige schadevergoeding of kosten aan wederpartij verschuldigd te zijn.
Voor zover ik het begrijp gaat het hier niet om onderhoud, maar om een storing in geval van onderhoud hadden ze dit waarschijnlijk aangekondigd en hadden ze geweten hoe lang het ongeveer zou duren!
Dus is dit artikel wel van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het vervangend onderhoud is... kan dat zijn na aanleiding van een storing. Dus ik denk dat die zwiebers het daar wel op zullen gooien dan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-06 22:54

Robert

You have your answer..

advies: zoek een goede hoster ;)

je hebt er misschien niets aan maar volgens mij is onderhand vrij bekend dat active24 gewoon een baggerbedrijf is. Zonder te willen bashen ofzo, maar het is echt te triest voor woorden dat dit soort dingen door veel klanten geslikt wordt..

[ Voor 19% gewijzigd door Robert op 23-02-2005 11:13 ]

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik moet het nu wel ff slikken zegmaar... contract loopt net weer (verlengd na nooit problemen gehad te hebben)...

maar... nog ff en ik stap in de auto en ga ff rellen... bij wijze van spreke dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Precies... mijn contract is net ook weer verlengd... dus kijk het nog ff aan.

Sta alleen nu wel op het punt om de site te laten overzetten naar bijvoorbeeld Lycos.
Weet iemand of ik mijn huidige .nl domein kan laten overzetten naar Lycos. Dus zodat
ik Active24 kan opzeggen en alle bestanden op de Lycos server heb staan met mijn
huidige domeinnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Je kunt dat contract gewoon eenzijdig beeindigen zodra Active24 verzuimt de diensten te leveren waarvoor jij betaald. Dit valt gewoon onder het leveren van een degelijk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119977

Ik lees wel eens vaker negatieve berichten dan niet specifiek over hosting. Maar over support, rma, verkoop, levering etc.etc.

Vaak schrijf (email) ik die bedrijven aan en meld ik wat ik over hen las. Vertel meteen dat Ik gezien hun laakbare wijze nooit gebruik zal maken van hun diensten en een ander hetzelfde zal adviseren.

Hoop dat meerderen dat gaan doen en klant weer koning kan gaan worden.

Tot op heden van dergelijke bedrijven nooit een retour mailtje gehad. Ik zou als "baas" mijn beste man / vrouw op een dergelijke zaak zetten. Alle professionaliteit uit de kast halen het goed op te lossen, te informeren etc. Neem aan, dat iedereen zijn autootje wilt blijven rijden en elke dag eten op zijn bord wenst. Maar klojo's blijven er altijd.

Voor wat betreft "beperkte tijd" een rechter zal daar meteen ASAP aan toe kennen en 36 uur is géén ASAP.
Verliezen ze altijd en je kunt wel van alles in je voorwaarden zetten. Zolang dat tegenstrijdig is met de in ons landje geldende wetgeving. Is zelfs het gehele contract / overeenkomst nietig, dus ongeldig.

Reply active24.nl (pr medewerker Nederland waaarvan de link naar haar toe zelfs niet (meer) werkte)
Geachte heer, beste René,

Ik begrijp uw boosheid volledig. Het spijt mij te horen dat onze afdeling Customer Services de indruk heeft gewekt klanten "lastig en zeurderig" te vinden. Ik kan met stelligheid melden dat dit niet opzettelijk is gebeurd. In het voorkomende geval hebben onze medewerkers de niet makkelijke taak van boodschapper van vervelend nieuws. Dit betekent echter niet dat onze klanten hiervan hinder dienen te ondervinden.

Waar het deze storing betreft, kan ik u - en onze klanten - helaas (nog) niet meedelen wanneer de storing zal zijn verholpen en alle websites weer bereikbaar zullen zijn.
Navraag leerde dat onze afdeling Techniek sinds de aanvang van de storing continu bezig is de problemen op te lossen en verwacht nog zeker de komende nacht door te zullen moeten werken. Een exact tijdstip waarop alle storingen zullen zijn opgelost kan ik u niet geven, behalve de toezegging dat deze problemen onze volledige aandacht hebben en wij al het mogelijke doen om de storing zo snel mogelijk op te lossen.

Ik dank u vriendelijk voor de melding dat de link naar mijn e-mail adres op onze website niet functioneert. Dit is inmiddels opgelost.

Wij nemen kritiek van onze klanten en derden uiterst serieus en zullen al het mogelijke doen om ervoor te zorgen dat in de toekomst dergelijke misverstanden en irritaties niet weer zullen ontstaan.

Met vriendelijke groet,

Mascha Dolman

--------------------------------------------------------------------------------

Mascha Dolman
Marketing & Communication Manager

Active 24
Arendstraat 29
1223 RE Hilversum
Tel: +31 35 7736900
Fax: +31 35 7736991
Email: mascha.dolman@active24.com
http://www.active24.nl

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 119977 op 23-02-2005 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Way to go reneweesp... je verwoord precies wat mijn mening is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Anoniem: 65507 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:42:
Je was me net voor... schadevergoeding wordt lastig :(

Ik heb ook eigenlijk helemaal geen zin in zo'n discussie met die gasten... het product moet gewoon werken en niet zo onwijs lang down kunnen zijn...

Ben beniewd wat er aan de hand is... zouden er hardiscs uitgefikt zijn ofzo...
Als je een garantie wilt qua uptime, had je een SLA in je contract moeten zetten...

Wat denk je nou zelf, dat je voo reen dubbeltje (8,99) op de eerste rij kan zitten? Het bedrijf doet echt wel z'n best om de boel weer up te krijgen hoor, maak je geen zorgen.
Maar als ze, bijvoorbeeld, een defecte backplane hebben in een router, moeten ze of een duur support contract hebben of een spare hebben staan. Beide is duur.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
na 36 uur (in middels 38) downtime klagen is in mijn ogen niet voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
wanneer je wilt dat een storing maximaal 24 uur duurt, praat je over een Next business day support contract. Die dingen kosten per server/router makkelijk een paar duizend euro per jaar.
Stel je neemt een support contract voor 1 server a 5000 dollar per jaar. Dat is ruim 400 euro per maand. Dan zouden er op 1 webserver ruim 40 websites moeten draaien om alleen al het support contract te betalen. Komt daar nog bij de support voor je routers, kosten voor locatie, bandbreedte enz enz enz.

Uiteraard kan een grote hoster met meerdere servers dit goedkoper regelen, maar het geeft je even een idee van wat een Next business day support contract kost. Wanneer uptime een belangrijk gegeven voor je is, dien je daar dus bepaalde clausules voor in het contract te laten zetten (beschikbaarheid per maand minimaal X %, maximale aaneengeschakelde downtime, X uur, werkzaamheden max X uur en tussen Y en Z uur en meer van dat soort stuff) en daar voor te betalen.

Bij het bedrijf waar ik werk (telefonie) is een abo ruim 2 keer zo duur als je een SLA van 99,5% per maand wilt. (om je een indruk te geven, dat is 3 uur downtime per maand en het is al moeilijk om in die periode al je onderhoud te doen).

Kijk, ik geef je groot gelijk dat je een downtime van > 36 uur niet vind kunnen. Iedere hoster zou voldoende backup moeten hebben om een storing in 24 uur op te lossen. Het enige wat ik aangeef is dat je dit alleen bereikt met dure spare's of dure support contracten.
Ik denk niet dat het reeel is om dat voor 8,99 te verwachten..

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vanaf 14.05 uur kan ik weer ftp-en!

Wat blijkt... een aantal files zijn spontaan verdwenen en daar is active24 niet aansprakelijk voor :(

Gelukkig recent een backup gemaakt en die teruggezet...
Eindelijk lijkt het te werken, maar al met al toch behoorlijk doffe ellende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jep, ik kan er ook weer op gelukkig. Nog niks gemerkt van bestanden die weg zijn. Gelukkig zijn alle bestanden met schrijfrechten (chmod 666) ongewijzigd. Was al bang dat ik alles opnieuw moest instellen.

Hij draait ook heerlijk snel nu. Kijken of ze dat vol kunnen houden. Zou heel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 61921 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:44:
...
Ik kan het alleen accepteren als de gehele serverruimte is uitgebrand.
Hier ben ik het niet mee eens. Een goede hoster zorgt ervoor dat de serverruimte met allerlei blusinstallaties voorzien is, zodat een brand direct geblust wordt (met gas ed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was ook maar een overdrijving lol. Maar alles draait weer, dus ik ben een blij mens.

@ Oopman: dank je wel... jouw site ziet er ook zeer proffessioneel uit. Ben blij voor je dat die het ook weer doet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
Mijn site ligt er nog altijd uit... FTP komt wat verder maar geeft...

ERROR: Connection reset by peer
Connection attempt failed.
ERROR: Connection aborted

schiet niet op zo... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-06 20:20
Er loopt al een groot topic over deze provider, daar kan verder worden gegaan. Als dat nog nodig is tenminste, het ziet eruit als simpelweg een gewone storing.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.