Toon posts:

Onbekend USB Apparaat / Unknown USB device

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem...van de ene op de andere dag worden al mijn USB apparaten niet meer herkend (niet op hub en op mobo) :? Ik krijg telkens het bericht Onbekend Apparaat.
Ik draaide op dat moment XP met SP2 op AMD64 3000+. USB controllers zijn goed geinstalleerd en werken, maar herkennen niks. Ik heb ze al verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Mijn Sis 5513 IDE UDMA chipset staat ook goed geinstalleerd. In BIOS staan alle USB poorten aan. Ik las over problemen met SP2 dus heb daarna een roll back gedaan naar SP1 maar dit leverde ook niets op. Ik lees dat meer mensen dit probleem hebben maar tot nu toe geen oplossing kunnen vinden.
Iemand enig idee??? Alvast hartelijk dank!

gr. Joost

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
.van de ene op de andere dag
Verder echt niets veranderd? Geen software geïnstalleerd? Instellingen in de BIOS mbt usb aangepast?

Het lijkt me namelijk sterk dat het 'zomaar' ineens niet meer werkt, meestal is wel een duidelijke oorzaak. :)
Welk mobo?

-

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-02 21:47

DesertShooter

Afgekickt

misschien opnieuw sp2 installeren, of de drivers van je moederboard er bij pakken..!

Verwijderd

SysRq schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 12:33:
[...]

Verder echt niets veranderd? Geen software geïnstalleerd? Instellingen in de BIOS mbt usb aangepast?

Het lijkt me namelijk sterk dat het 'zomaar' ineens niet meer werkt, meestal is wel een duidelijke oorzaak. :)
Welk mobo?
Hier ook, gister vroeg ie ineens voor drivers voor mijn digicam terwijld ie 'm gewoon instaleerde, later vroeg ie ook ineens om software voor mijn camWebcam, terwijl die ook geinstaleerd was,

Het probleem is volgens mij dat er iets gebeurd wat windows dan helemaal niet meer herkent, De enige oplossing bij mij is eruit en erin, of de cam uit & weer aanzetten. Een soort resetje dus, of volledig de driver eruit knikkeren, usb eruit en opnieuw .

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties. Ik heb wel een paar kleine progjes geinstalleerd maar na die installaties liep mijn webcam nog wel een tijdje. Mobo is ECS MAINBOARD SOCKET 754. Sis 5513 IDE UDMA chipset heb ik opnieuw geinstalleerd, maar leverde niks op.
Is het een oplossing om de schijf te formatteren en XP opnieuw te installeren? Of zou een system restore nog kunnen (na het verwijderen van SP2??). Reset van apparatuur werkt bij niet...mp3speler aan en uit doet niks en ook drivers opnieuw installeren niet.
Alvast bedankt

gr. Joost