mensen ik heb een vraagje, ik heb hier een hele oude pc (PI 200) staan en hierop heb ik windows2003 server geinstalleerd staan. Echter als ik op deze pc een cd-rom speler wil aansluiten schakeld hij op de een of andere manier de videokaart uit... weet iemand misschien een reden waardoor dit komt en wat ik eraan kan doen?? groetjes Kevin
Je geeft zelf al aan hardware conflict.
Als er niets staat in je devicelist dat conflicteert dan kan het zijn dat er iets hetzelfde IRQ gebruikt. Sluit daartoe alle onboard dingen uit die IRQ's gebruiken in de bios. COM poort LPT etc. Zodat er een nieuwe verdeling onstaat van IRQ's.
de IDE kabel zat wel goed he?
Als er niets staat in je devicelist dat conflicteert dan kan het zijn dat er iets hetzelfde IRQ gebruikt. Sluit daartoe alle onboard dingen uit die IRQ's gebruiken in de bios. COM poort LPT etc. Zodat er een nieuwe verdeling onstaat van IRQ's.
de IDE kabel zat wel goed he?
Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD
Als je de videokaartmits dat kan in een ander slot steekt, werkt het dan wel 
Probeer anders een het BIOS te resetten of IRQ Configuration (o.i.d.) te resetten.
Probeer anders een het BIOS te resetten of IRQ Configuration (o.i.d.) te resetten.
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.