Extern bureablad met sweex router

Pagina: 1
Acties:

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:27
Hallo mensen. Ik weet dat ik hier eigenlijk goed naar moet gaan zoeken, maar ik snap er gewoon geen reet van. Ik heb een sweex adsl modem/router en wil zeg maar connecten van school naar mijn pc thuis. Maar ik weet niet wat ik als IP moet invoeren bij extern bureaublad, want ik kan niet zeg maar mijn wanadoo IP gewoon invoeren, want dan lukt het gewoon niet.
Wat moet ik eigenlijk wel doen.
Mijn wanadoo IP is zeg maar 81.**.**.*** en om in het beheerscherm van mijn router te komen moet je 10.0.0.2 doen. En de twee pc's zijn dan 10.0.0.6 en 10.0.0.3.
Mijn vraag is dus wat moet ik intoetsen om op bijv een pc te komen en moet ik nog poorten forwarden.

Alvast bedankt

Master_A

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 22:44

Rwin

Ondertitel

je moet de poorten 3389 (tcp) op de router forwarden naar je interne PC (10.0.0.6). Daar moet wel aanstaan dat je extern bureaublad kunt gebruiken.

succes, (en dit is wel al veel vaker behandelt he... ;) )

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 15:30
en vergeet ook niet windows firewall op je bak uit te zetten, anders werkt het nog niet ;)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:38
End an heb je ook nog kans dat het op school dichtgezet is, waardoor het never nooit gaat werken.

Roomba E5 te koop

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:49
Het staat bovenaan de topiclijst in NT:
Het Grote Poortmappingsverhaal

Daar moet je toch een eind mee kunnen komen, toch?

[ Voor 25% gewijzigd door dreamscape op 23-02-2005 11:46 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Rwin

Rwin

Ondertitel

de firewall hoeft niet uit :? Alleen zorgen dat ie RDP doorlaat. En je kan ook zorgen dat je RDP op een andere poort loopt. Moet je ff een reg-key veranderen.

google weet wel welke.

• Amiet01
Heel erg bedankt allemaal en ik denk dat dit me wel verder zal helpen. Ik weet alleen niet wat ik moet invullen al IP in het inlogscherm van extern bureablad. Vroeger met mijn USB modem kon ik gewoon mijn wanadoo IP invullen. Maar nu moet er toch zeg maar ook nog een poort ofzo achter.
Bijvoorbeeld 81.**.**.***:? zoiets dacht ik maar ik weet het niet cker. Kan iemand mij dit msschien nog uitleggen.
Nog bedankt iig allemaal

Master_A

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 15:30
start extern bureaublad door start->uitvoeren: 'mstsc /console'

voer daar gewoon je IP in. Als dat niet werkt dan zal de school die uitgaande poort wel blokkeren.

probeer het zoiezo vanaf een andere externe host te verbinden, dan weet je zeker dat het werkt :)

Verwijderd

Is het niet verstandiger om de ICT-ers op school een VPN-tunneltje voor jou te laten opzetten? Je kan dan via het interne netwerk alles doen wat je normaal ook gewend bent te doen op school en met je normale naam en wachtwoord inloggen. Je router moet wel VPN ondersteunen.

suc6
The Maverick

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

kijk er btw niet raar van op als ze het bij je op school blokkeren :S zelfs www.logmein.com werkt bij ons op school al niet meer :X

[Signature]

• Amiet01
Maar achter mijn IP adres moet toch nog een poortnummer ofzo komen, want anders weet het toch niet naar welke pc die moet connecten aangezien ik 2 pc's heb.
Ja sorry ben denk ik een beetje een n00b.

Master_A

• Rwin

Rwin

Ondertitel

als je de standaard poorten gebruikte hoeft dit niet. Als je op jou eigen computer remote desktop zo hebt ingesteld dat ie een andere gebruikt (bv 30000) dan wel ja, dan moet je 81.**.**.***:30000 intypen.

• Amiet01
Ok ik snap het nu denk ik wel. Iig bedankt en zal het vandaag ff vanaf school proberen.. Ik hou jullie op de hoogte.

Master_A

• Amiet01
Nou jongens het is gelukt. Heel erg bedankt allemaal!

Master_A

Pagina: 1