Toon posts:

PC start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen,

Mijn pc start niet meer op. Ik heb de voeding en beeldkaart al veranderd. De harde schijf en diskette station heb ik ontkoppelt.
Als ik opstart doet hij nog steeds niets, alleen de voeding blaast en enkele lampjes branden. Als ik het geheugen eruit haal en dan opnieuw opstart zou hij normaal moeten piepen maar dat doet hij ook niet.
Wat zou het dan nog kunnen zijn?

Alvast bedankt!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:41

Turkish

zhé germans

Reset je bios eens ;) en kijk verder hier naar: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gedaan :-s

Verwijderd

Koppel al je knoppen eens los en start op met je schroevendraaier.

Verder: specs zouden niet slecht zijn, en zet dan minimaal zoveel neer als d'r in mijn signature staat.

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat het niet mijn pc is dus ik kan niet alle specs geven

ik zie wel dat het compaq deskpro met een pentium 3 (in een insteekslot) is met 1 latje van 64mb geheugen en de voeding heb ik net vervangen en die is 300W
de rest weet ik helaas niet, ik heb de pc nooit werkende gezien ik heb geen nummer om er gegevens van op te zoeken

Verwijderd

Topicstarter
nu merk ik wel dat als ik hem even laat opstaan dat er dan een korte beep komt (en dat doet hij met of zonder geheugen) en dan niets meer, alleen de koeling van de voeding gaat nog

Verwijderd

Ja, wát voor voeding is het. Een voeding van 300W is net zoiets als: M'n auto is stuk, hij gaat niet aan, wat is er mis mee. PS: Hij is blauw en heeft 4 wielen.

Als hij hetzelfde doet zonder, als met geheugen, zal ík een andere DIMM proberen. Verder 100% zeker weten dat de voeding die er inzit goed is, hoewel een dergelijk systeem niet zo veel nodig heeft.

Staan er misschien condensatoren op het moederbord bol, anders?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Staan er op die Compaq kasten geen nummers die je kunt inkloppen in de HP site?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
nee jammer genoeg geen nummers

• Herby

Herby

Stalknecht

Dan zijn ze eraf gehaald zitten altijd productcodes op. Trouwens niet aan de binnenkant op de kap?

Verwijderd

Topicstarter
hmmm heb net die nieuwe (te zware blijkbaar) voeding eens veranderd met een oude van een gelijkaardige (nog werkende) pc en nu start hij toch al 1 van de 3 keren dat ik probeer op

• Herby

Herby

Stalknecht

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:21:
hmmm heb net die nieuwe (te zware blijkbaar) voeding eens veranderd met een oude van een gelijkaardige (nog werkende) pc en nu start hij toch al 1 van de 3 keren dat ik probeer op
Dit doet toch een sterk vermoeden oproepen dat je elco's (condensatoren) kaduuk zijn.

Pagina: 1