Toon posts:

[XP home] Foutmelding bij aanlogscherm Windows *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 vragen.

1.
Als je Windows opstart, krijg je een inlogscherm, waarin je een account kunt aanklikken, en eventueel een wachtwoord in moet typen om in dat account te komen. Nu krijg ik daar een foutmelding als ik de pc opstart.
smc.ext - Toepassingsfout

De instructie op 0x00000000 verwijst naar geheugen op 0x00000000.
De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
Ik zou niet weten wat het betekent, weet iemand dit, en weet je dan ook wat ik er aan kan doen?

2.
2 van de 10 keer krijg je bij het inloggen op een profiel de melding dat de profielinstellingen niet geladen kunnen worden, en krijg je het standaard Windows account er voor. Hoe kan dit?

Alvast bedankt,
MartijnG

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 15:56 ]

Verwijderd

Brak geheugen lijkt mij.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Zou je de melding even kunnen overtypen en in tekst kunnen geven? <-- het 'Klik op OK' hoeft niet ;)
Je hebt het toch al overgetypt om door Google en de GoT-search te gooien, dan is het handiger leesbaar als je het (ook) hier als tekst neerzet. Hoeven wij niet over te typen, is het later als er een oplossing staat weer vindbaar en het plaatje zal binnenkort niet meer staan op de server.

Open deur omdat het schrijven naar geheugen mislukt: heb je je geheugen gecheckt, bijv. met memtest?
Idem profielinstellingen: verschijnt er iets over in je logboek / event log?

Ik verplaats je vraag naar Windows Operating Systems. Over welk OS heb je het? Wanneer je dat even aangeeft, zal ik de topictitel even aanvullen per het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif WOS Policy, ik haal wel alvast de typefouten er uit :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

smc.exe is zover ik kan vinden met google onderdeel van Sygate pers. firewall.
Aangezien deze crashed bij het aanmelden ga ik er vanuit dat je deze software op je PC hebt staan en wordt geladen door een runservices key in je register. Dit zijn namelijk de programma's die al voor het inloggen opstarten.
Je zou eens in veilige modus kunnen booten en zorgen dat smc.exe niet meer kan opstarten of uninstall ff die hele firewall en test het nog eens.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de melding overtypen, en het eerste bericht zometeen even wijzigen :)
Ik gebruik Windows XP Home Edition overigens.
Open deur omdat het schrijven naar geheugen mislukt: heb je je geheugen gecheckt, bijv. met memtest?
Idem profielinstellingen: verschijnt er iets over in je logboek / event log?
MemTest? Wat is dat?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 15:55 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Memtest: www.memtest.org De Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen kan wat dat betreft trouwens ook geen kwaad, maar begin bij het begin: het geheugen :)

Is smc inderdaad de firewall? Ik zou dan ook kijken naar eventuele patches voor Sygate. (Ik kan het me niet van het plaatje herinneren: was het smc.exe of smc.ext?)
offtopic:
Titel aangepast.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem met het inloggen (de foutmelding op smc.exe) is nu verholpen, het lag inderdaad aan de firewall van Sygate. Deze heb ik gedeinstalleerd (gebruik ik toch niet meer), en nu werkt het goed. Bedankt hiervoor.

Echter, het 2e probleem blijft vooralsnog bestaan, wat kan dit zijn?
Pagina: 1