Toon posts:

[Win2K3] Office 2003 voor meerdere domain users op één PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik bezig met een migratie van Windows 98SE naar Windows XP Pro binnen een bedrijf met +/- 100 PC's.
Op dit moment maken we gebruik van Microsoft Office 97. Dit zal echter Office 2003 Pro Corp moeten worden wanneer we over gaan naar Windows XP Pro.

Nu het ik ervoor gekozen om via de active directory alle applicaties sowiezo te publishen met behulp van de Installation Policy die je kunt instellen met de policy editor van Windows 2003 Server (Corp). Hier zijn op zich geen problemen mee. Wanneer ik een MSI pakket maak van een bepaalde applicatie en deze publish, wordt deze zonder problemen geinstalleerd.

Dit is echter niet het geval bij Office 2003 Pro. Wanneer ik bijvoorbeeld een MSI pakket heb gemaakt van Word2003 met de bekende MST (installatie configuratie file) en OST (instelling configuratie file) files installeerd deze voor de huidige gebruiker (b.v. domain admin, maar ook een test gebruiker zonder admin rechten) start Office 2003 zonder problemen op. Wanneer ik op dezelfde machine echter opnieuw aanlog onder een andere domain account geeft deze de foutmelding bij het opstarten van Word 2003:
"Microsoft word is niet voor de huidige gebruiker geinstalleerd, voer de setup uit"

Ik heb al op Google & GOT gezocht naar het antwoord, maar geen van de oplossingen lijkt te helpen.

Wel ben ik erachter gekomen dat de installatie uit twee gedeeltes bestaat:
1. Installatie op de machine
2. Installatie voor de huidige gebruiker.

Mijn vraag is nu dus: Kan dit 2e punt geautomatiseerd worden bij b.v. de eerste aanlogsessie van een gebruiker? Of hoe moet ik het anders doen? Het zou namelijk belachelijk zijn wanneer Office 2003 voor iedere gebruiker binnen het systeem geinstalleerd moet worden iedere keer dat een gebruiker voor het eerst aanlogt op het systeem!

Ik heb de stappen voor een goede installatie van Office 2003 gevolgd op de volgende website:
http://office.microsoft.com/en-us/FX011353441033.aspx

Wanneer meer informatie nodig is hoor ik het graag!
Alvast bedankt voor de reacties!

(P.S. Ik zat te twijfelen waar ik dit topic moet plaatsen..hier of in software algemeen. Wanneer het in software algemeen hoort zou een modje deze willen verplaatsen? B.v.d!)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 09:29 ]

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11-2025
Heeft dat niet te maken met het gebruikers profiel??
Volgens mij moet je het per profiel installeren en niet per PC. Correct me if im wrong.

Verwijderd

Topicstarter
wallywally schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:00:
Heeft dat niet te maken met het gebruikers profiel??
Volgens mij moet je het per profiel installeren en niet per PC. Correct me if im wrong.
Dat idd zo, want als ik de setup draai onder een andere gebruiker (op hetzelfde systeem) werkt word ook voor die gebruiker. Hij loopt echter de gehele installatie door voor die gebruiker en dat duurt een eeuwigheid.

Is er niet een manier om voor alle domein gebruikers die OOIT op het systeem aanloggen MS Word te installeren?
Ik kan me nl. niet voorstellen dat dit op deze manier zou moeten, want dan moet iedere gebruiker eerst de gehele setup draaien op het systeem alvorens ze de applicaties kunnen gebruiken...

• Apiekool
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 11:39
Dat zou ook niet moeten eigenlijk.

Ik denk dat het probleem is dat je Office op Userniveau installeert.
Als je Office als computerpolicy laat installeren, dan zal bij een nieuwe gebruiker alleen het profiel gedeelte worden geinstalleerd. Dat wil dus zeggen dat de installatie alleen Current_User keys en user-specifieke zaken installeert. Dit zou dan niet langer moeten duren dan een seconde of 5 op een normaal netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Apiekool schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:24:
Dat zou ook niet moeten eigenlijk.

Ik denk dat het probleem is dat je Office op Userniveau installeert.
Als je Office als computerpolicy laat installeren, dan zal bij een nieuwe gebruiker alleen het profiel gedeelte worden geinstalleerd. Dat wil dus zeggen dat de installatie alleen Current_User keys en user-specifieke zaken installeert. Dit zou dan niet langer moeten duren dan een seconde of 5 op een normaal netwerk.
Jah! Eindelijk! Het werkt! Het is idd zo dat de office applicatie zelf op het systeem gepushed moet worden en daarna nog één keer de user setup draait bij elke gebruiker. Dit duurt idd maar een paar seconden.
Alle applicaties werken nu correct. Alleen nog even uitvogelen hoe de "Domain Users" lokale schrijfrechten kunnen verkrijgen...

Hartelijk bedankt voor jullie reacties!

Kan een slotje op! :) Thnx!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:50
Dat is vrij gemakkelijk.

configuratiescherm -> gebruikers

log nu in als domain administrator.

LET OP ook de domain naam invullen.

voeg nu een nieuwe gebruiker toe: Domain users en weer de domain naam invullen. en maak deze lokaal administrator.

Dan komt dit probleem niet meer voor. In het verleden dit trucje nodig gehad om office 97 met Lotus Notes R5 te laten werken.

Advanced sheep-counting strategies

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
BrammeS schreef op zondag 27 februari 2005 @ 11:53:
Dat is vrij gemakkelijk.

configuratiescherm -> gebruikers

log nu in als domain administrator.

LET OP ook de domain naam invullen.

voeg nu een nieuwe gebruiker toe: Domain users en weer de domain naam invullen. en maak deze lokaal administrator.

Dan komt dit probleem niet meer voor. In het verleden dit trucje nodig gehad om office 97 met Lotus Notes R5 te laten werken.
tsja, tis natuurlijk de vraag of TS dit wel wil, lokale admin is wel errug veel meestal, power user kan soms ook al genoeg zijn

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
richardkraal schreef op zondag 27 februari 2005 @ 11:56:
[...]

tsja, tis natuurlijk de vraag of TS dit wel wil, lokale admin is wel errug veel meestal, power user kan soms ook al genoeg zijn
Of gewoon via een GPO rechten uitdelen op de gewenste locatie !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
ZeRoC00L schreef op zondag 27 februari 2005 @ 13:07:
[...]

Of gewoon via een GPO rechten uitdelen op de gewenste locatie !
Jup dat heb ik idd gedaan. Hier kun je de rechten per directory in aangeven en zo alle clients in één keer meenemen. Ook is deze manier dynamischer dan wanneer je op iedere client rechten moet instellen.

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 10:19

PenguinPower

May the SOURCE be with you

copyeer het volgende eens in notepad en maak er eens een reg bestand van. En importeer het dan het eens in een userprofile waar office 2003 niet werkt...?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Access]
"UserData"=dword:00000001

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Common]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Excel]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\FrontPage]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Outlook]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\PowerPoint]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Word]

Dit zorgt ervoor dat windows installer niet wordt opgestart en het hopelijk werkt... tenminste als je geen gekke dingen hebt gedaan tijdens de installatie, tijdens het uitrollen

[ Voor 6% gewijzigd door PenguinPower op 04-03-2005 22:56 ]

Pagina: 1