Toon posts:

Can't find or currupt file windows/system32/config/system

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd deze melding:

Can't find or currupt file windows/system32/config/system

Alleen als ik windows XP opstart. Maar alleen als ik hem de eerste keer opstart, dus als het systeem uit heeft gestaan. Ik doe altijd de stroom er af halen, achterop de knop naar "0".

Dus, als ik het system opstart komt 'ie met deze melding, daarna opnieuw opstarten, geen melding. Ik heb het systeem zelfs meerdere malen geboot, noppus, alleen dus als ik hem net opstart (en dan ook niet altijd). Is er iets aan de hand? Zondag heb ik XP weer eens opnieuw geinstalleerd, maar gisteravond kwam 'ie weer met dezelfde melding. Verder kan ik alles doen.

Ik heb een search op google gedaan, maar krijg daar ook uiteenlopende verhalen, van mensen die niet meer kunnen defragmenteren, tot mensen waarbij alleen het keyboard kapot was. Ook op dit forum zijn er diverse threads over geweest, allemaal andere verhalen, andere oorzaken, dit wordt ongetwijfeld weer een zoektocht naar die naald. Eindelijk draait het systeem een beetje naar behoren, krijg ik %(%*% dit weer. Ik heb nu nooit eens aan makkelijk probleem, zoals kapotte hardware .... altijd vage dingen (zoals performance problemen) waar je maanden kan zoeken naar de oorzaak. beetje moe word je er wel van kan ik eerlijk zeggen.

Ik kreeg trouwens ook UT2k4 niet gedeinstalleerd voor XP opnieuw te installeren.

Ik kan bij booten wel terug gaan met "R", maar ik heb een kale install van XP gedaan, en hiervoor kwam 'ie er nooit mee. Verder alles geinstalleerd zoals ik het altijd doe, verder geen rare dingen geinstalleerd, alleen drivers, wat applicatie's (die iedereen wel heeft, van Winzip tot Adaware), alle Windows Updates geinstalleerd, alleen geen Service Pack 2, maar dat zal het toch niet zijn? Had ik hiervoor ook niet.

Moet ik dan maar eerst eens de harddisk laten checken op fouten?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 11:49 ]

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Yo bobberdebob... klinkt erg vervelend. Toch merkwaardig dat je nog gewoon kunt booten. Ik heb namelijk dezelfde melding eerder gezien op de PC van mijn schoonouders. Een format was toen de enige oplossing na onderstaande geprobeerd te hebben. In mijn verhaal was het alleen zo dat de PC van mijn schoonouders helemaal niet meer opstartte.. zelfs niet in veilige modus naar ik me herinner.
Q: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM is corrupt. HELP! (#3546)
A: Your system displays the error message.

Windows could not start because the following file is missing or corrupt: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

That means the System Registry Hive has become corrupted.

There are two ways to get back up and running. The easy way which doesn't always work, and then there is the hard way.

Easy Way --- Note that this doesn't always work.
When you are booting your system, press the F8 key during the start of the bootup sequence, meaning after it does the Power On Self Test.

Once you press the F8 key, you will be taken to a Menu. Select "Boot Using Last Known Good Configuration".

It will now attempt to load Windows XP using a past set of configuration files.

If that doesn't work, there is the next step....the hard way.

Hard Way
Boot your system with the Windows XP Install CD, let the system boot into the Setup. Once in the Setup, choose to run the Recovery Console.

You will now be presented with a screen similar to good old DOS.

First, we will recover the System Hive.

Now, type in the following commands with pressing Enter after each line.

md tmp
copy C:\windows\system32\config\system C:\windows\tmp\system.bak
delete C:\windows\system32\config\system
copy C:\windows\repair\system C:\windows\system32\config\system

Be very careful when you are typing in these commands, one wrong move, and you know, broken Windows XP.

Also, change the C in the commands to whatever your Windows XP drive letter is.

Attempt to boot the system, if it doesn't boot, get back into the Recovery Console and do the following commands.

md tmp
copy C:\windows\system32\config\software C:\windows\tmp\software.bak
delete C:\windows\system32\config\software
copy C:\windows\repair\software C:\windows\system32\config\software
Bron: http://www.aota.net/forum....php?t=12993&page=4&pp=10
Toch vaag dat je gewoon kunt booten. Bovenstaand stuk is een quote uit een topic dat nog een stuk verder doorloopt. Wellicht haal je daar bruikbare info uit.

[ Voor 7% gewijzigd door jagermeister op 23-02-2005 20:54 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Verwijderd

Topicstarter
Update van Informatique, klinkt logisch. Systeem helemaal uitzetten met 0 power doe ik nog niet zo lang, niet zo kort als het probleem zich voordoet, maar niet al zolang ik het systeem heb, klinkt logisch gezien het alleen optreedt bij een koude boot:

"Het is een merkwaardig probleem, en zit blijkbaar in de cold boot van uw systeem. Er moet dan spanning op de componenten worden gezet, die in principe helemaal leeg zijn. En dat kan wat onstabiliteit opleveren.

Voor het systeem is het beter als er spanning op blijft staan. Dus de power switch laten staan op de 1 positie.

Mocht u toch problemen blijven houden dan raad ik u aan om write zero's/zero fill naar de harde schijf te schrijven. Dit kan met een hdd utility van de fabrikant. Hierna moet de harde schijf opnieuw worden geparationeerd en geformatteerd. Alle data bent u dan kwijt, dus zorgt u voor een backup.

Een andere optie is om het interne geheugen te testen. Mocht u meerdere modules hebben, probeer het dan is met een enkele geïnstalleerd uit. En wissel dit om. Zo weet u of er een zwakke module tussen zit."

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je de mogelijkheid hebt, probeer ook ff een andere voeding. Je weet maar nooit met die dingen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Die is er niet ;). Ze liggen niet op voorraad, maar als het blijft gebeuren, gaat 'ie zowieso naar ze toe. Zit nog ruim binnen de garantie ;)!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Btw, heb je nog met een fabrikant tool de harddisk gecheckt?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet, gaat vanavond gebeuren. Had gister maar beperkte tijd ;). Ik ga nog niet lui achterover zitten met het idee dat het wel snor zit ;).

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 13:33:
Nog niet, gaat vanavond gebeuren. Had gister maar beperkte tijd ;). Ik ga nog niet lui achterover zitten met het idee dat het wel snor zit ;).
Nee....oh.. dat had ik wel van je verwacht, jou kennende.... :P

Geintje hoor... succes! Ik volg het topic op de voet.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het een tijdje aangekeken. Nu begint dat ding ook ineens uit zichzelf te booten. Ook alleen maar na een cold boot, some de keer erna ook, maar dan stopt het. Vreemd he?

Ik ga zo nog maar eens die geheugen test doen, nu per geheugen bank. Als hij nu op 1tje vastloopt, gok ik dat daar het probleem zit.

Ik heb namelijk bij World of Warcraft ook de bekende Error 131 en 132 wel eens (niet zo vaak als mensen op het officiele forum, maar wel 3-4 keer per week). Dat probleem heeft vaak te maken (en als je dat probleem kent, weet je dat daar ook niet 1 oplossing voor is, maar er zijn mensen bij wie het spel om de haverklap hangt).

Maar misschien klinkt dit boot probleem iemand bekend in de oren?

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 10:21

Sayko

Knowledge Is Power

Dit probleem had ik altijd als ik te ver overklokte. Het kan dus liggen aan CPU, geheugen of je voeding die te weing stroom levert. Te veel pieken en dalen waarschijnlijk.

Heerlijk weer hier trouwens.

[ Voor 9% gewijzigd door Sayko op 25-03-2005 15:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik overclock alleen niet :)!
Pagina: 1