Toon posts:

PC boot 'af en toe' niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vergelijkbaar probleem als Lasa, echter die mij boot af-en-toe niet.

Heb onlangs de PC van mijn moeder geupgrade. AsRock K7S 2200+, 256mb en nieuwe kast+voeding (was nog een AT kast). De oude HD ( 6GB), CD-rom en flop heb ik gehouden.

Zoals gezegd lijkt probleem erg op dat van lasa. De computer start op maar blijft vlak voor boot hangen. Als je 2-3x reset doet hij het op eens wel goed. Ik heb dus ook XP etc kunnen installeren.

Voordat ik allerlei zaken ga loshalen toch hier ff vragen. Vooral dat 'af en toe' vind ik erg zorgelijk.

Suggesties?

Verwijderd

Brakke voeding?
Kortsluiting met mobo/kast?
Het kan gewoon van alles zijn, helemaal doordat je ook oude meuk gebruikt.

By the way: waarom heb je nog zo'n oude trage hd....je merkt echt aan zo'n systeem dat het dan de bottleneck is :X

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Controleer eerst je harde schijf eens op fouten, als het een oud dingetje is kan hij misschien de trip van de ene kast naar de andere niet overleefd hebben :P
Overigens is 6GB voor XP wel erg weinig ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• 84n44n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2012
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:17:
Vergelijkbaar probleem als Lasa, echter die mij boot af-en-toe niet.

Heb onlangs de PC van mijn moeder geupgrade. AsRock K7S 2200+, 256mb en nieuwe kast+voeding (was nog een AT kast). De oude HD ( 6GB), CD-rom en flop heb ik gehouden.

Zoals gezegd lijkt probleem erg op dat van lasa. De computer start op maar blijft vlak voor boot hangen. Als je 2-3x reset doet hij het op eens wel goed. Ik heb dus ook XP etc kunnen installeren.

Voordat ik allerlei zaken ga loshalen toch hier ff vragen. Vooral dat 'af en toe' vind ik erg zorgelijk.

Suggesties?
Heh, toevallig... ik heb exact hetzelfde probleem met een ECS K7S6A en een Athlon XP 2400+... Ik heb me laten vertellen dat dit echter meer gebeurt met ECS bordjes... maar kweet niet of dat waar is. In ieder geval ga ik zaterdag toch om mijn Athlon64 3000+ Winchester (inclusief nieuw moederbord, dus), dus dan weet ik t meteen :)

Meestal moet ik exact 2 keer resetten om het biepje te krijgen (als hij niet start geen biepje, anders wel). Soms wel 5 keer... maar vaak werkt het ook gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door 84n44n op 23-02-2005 09:28 ]

• Turkish

Turkish

zhé germans

84n44n schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:28:
[...]

Heh, toevallig... ik heb exact hetzelfde probleem met een ECS K7S6A en een Athlon XP 2400+... Ik heb me laten vertellen dat dit echter meer gebeurt met ECS bordjes... maar kweet niet of dat waar is. In ieder geval ga ik zaterdag toch om mijn Athlon64 3000+ Winchester (inclusief nieuw moederbord, dus), dus dan weet ik t meteen :)

Meestal moet ik exact 2 keer resetten om het biepje te krijgen (als hij niet start geen biepje, anders wel). Soms wel 5 keer... maar vaak werkt het ook gewoon.
offtopic:
De Topicstarter heeft geen ECS bordje maar een Asrock ;)

• 84n44n
Turkish schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:32:
[...]

offtopic:
De Topicstarter heeft geen ECS bordje maar een Asrock ;)
Eh, weet ik, maar nu weten we gelijk dat het al niet aan dat ene merk ligt :+

En misschien komt er hier wel iets aan bod dat mij ook kan helpen... niet dat het nog echt nodig is, natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
NIeuwe harddisk is natuurlijk een goed idee, echter ik heb geprobeerd om de kosten zo laag mogelijk te houden. PC wordt alleen gebruikt voor printen van een brief en internetbankieren.

Probleem ligt denk ik niet bij de HD. Als ik probeer te booten van CD-rom geeft dit dezelfde klachten: soms wel soms niet.

Zou een CMOS reset kunnen helpen?

• Turkish

Turkish

zhé germans

Het zou kunnen helpen, echter kan je beter ook al je kabels (neem aan dat die ook oud zijn) en devices controleren. Hij loopt toch gewoon netjes door z'n bios heen iedere keer, tenminste dat haal ik uit je startpost ;)

Kijk anders in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en test het eens met een HD / CD-ROM speler uit je eigen pc ;)

Verwijderd

Topicstarter
kabels zijn nieuw, kwamen met mobo mee. Hij loopt inderdaad netjes door bios heen.

Het feit dat hij zowel bij hd / cd-rom / floppy boot dezelfde klachten vertoont, doet mij vermoeden dat het niet aan devices/kabels ligt.

Ik zal eens gaan kijken bij Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• 84n44n
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:54:
NIeuwe harddisk is natuurlijk een goed idee, echter ik heb geprobeerd om de kosten zo laag mogelijk te houden. PC wordt alleen gebruikt voor printen van een brief en internetbankieren.

Probleem ligt denk ik niet bij de HD. Als ik probeer te booten van CD-rom geeft dit dezelfde klachten: soms wel soms niet.

Zou een CMOS reset kunnen helpen?
Bij mij hielp dat in ieder geval niet... Hij heeft trouwens de CMOS ZELF gereset :( , maar daarna deed hij het nog steeds... en de enige instelling die ik veranderd heb is de FSB (van 100 mhz naar 133 mhz). Kan natuurlijk dat onze problemen verschillende oorzaken hebben... Maar bij mij is het volgens mij gewoon het el cheapo moederbord dat zaterdag vervangen wordt :p

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost! (hoop ik tenminste). Het lag aan de interne analoge Dynalink modem.

moet nu alleen een nieuwe gaan kopen. Suggesties? Intern of extern?

Verwijderd

Geef haar cheap ass ADSL voor iets van €10,- per maand (nu nog 56k modem?) en dan krijg je er meestal gratis een modem bij.
Pagina: 1