[Laptop] Thinkpad 600e geeft error 173 en 163

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-06 11:21

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Topicstarter
Hallo, heb hie een thinkpad 600e liggn, die gaf eerst error 161 en 163. op internet gezocht, bios batterij vervangen, en opgestart. error 161 was weg, maar ik kreeg nu 173 er bij. Ik loop nu vast, want alle sites zeggen dat ik in de bios moet gaan, maar daar kom ik niet in :?

F1 / F2 F3 / F4/ Del / F10 en alle combinaties daarvan met Shift Alt Del Fn heb ik al geprobeerd...

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

http://www.pc.ibm.com/support Voer daar het modelnummer van je laptop in of selecteer jouw laptop en zoek dan gericht naar POST error codes :) Deze staan onder Hints and tips. En filter dan op Error message. CTRL+F op 163 of 173 ;)

Verder horen laptops niet in PMG: Processors, Mobo's & Geheugen > Complete Systemen & Laptops.

[ Voor 43% gewijzigd door BalusC op 23-02-2005 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
Nou, Die 163 code is dus ongeldige systeemdatum.
Die 173 code is "Configuration data was lost"

Nou, leuk, wil ik allemaal best instellen, maar ik kan dus niet meer de bios in. Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check diezelfde supportsite onder Hints and tips, maar dan op BIOS gefilterd. Check het "How to access BIOS" topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
BalusC schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:12:
Check diezelfde supportsite onder Hints and tips, maar dan op BIOS gefilterd. Check het "How to access BIOS" topic :)
F1 ingedrukt houden met opstarten (al wanneer de compu nog uit is) had ik ook al geprobeerd... sorry.

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
Ben tot dusver nog niet echt verder gekomen.. iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:38

Xanax959

relax...

Bij mijn 560E moet ik F2 indrukken om in de bios te komen.
Je kan ook een willekeurige toets ingedrukt houden, en dan de computer opstarten. Bij mij geeft ie een error melding, en vraag vervolgens of je in het testmenu wil. Via het testmenu kom je weer in de bios settings.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
Xanax schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 13:05:
Bij mijn 560E moet ik F2 indrukken om in de bios te komen.
Je kan ook een willekeurige toets ingedrukt houden, en dan de computer opstarten. Bij mij geeft ie een error melding, en vraag vervolgens of je in het testmenu wil. Via het testmenu kom je weer in de bios settings.
F2 werkt ook niet, en toetsenbord foutmelding creëren krijg ik er een error bij (ergens in de 300) maar kan nog steeds niet in bios... wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan_pi8
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-06 12:35
Heb hiet ook die foutmeldingen gehad bij een 760EL, maar bij mij komt er na enkele seconden een groot scherm met error 163 173 te staan. Druk ik dan op enter dan gaat ie door tot in de BIOS en is alles opgelost...

Dat is dus niet het geval bij jou?

Het zou kunnen hoor want ik denk dat ik ergens heb gelezen dat je thinkpad 600 dood is als je batterijtje sterft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Even support@IBM proberen contacten? Ook al is je laptop zo oud, ze zijn echt de beroerdste nog niet ;)
Pagina: 1