[com port][psion/palm] com port lijkt niet te werken

Pagina: 1
Acties:

• sirono
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
ik heb een paar jaar terug een palm III gekocht, en nuprobeerde ik die weer werkend te krijgen.
echter mijn com1 werkt niet....

hotsync geeft geen foutmelding aan. maar de palm krijgt geen verbinding.

nu heeft mijn vader en psion 5 mx, dus ik software instaleren en die psion aansluiten,
echter die werkt ook niet. kan geen verbinding krijgen...

heeft iemand enig id waaraan dit kan liggen? is mijn com1 gewoon kapot? of is er iets anders mis.
ik heb de drivers van de com1 al een keer opnieuw geinstaleerd maar dat hielp niet..

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:16

_Ernst_

Mark It Zero!

Staan de poortinstellingen goed? Baudrate en databits enzo?
Zal wel in de gebruiksaanwijzing staan welke instellingen te moet hebben. Instellingen kun je vinden bij de eigenschappen van de betreffende COM poort in apparaatbeheer.

Last.fm

• sirono
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-08-2025
ik heb het ook op een laptop uitgeprobeerd, daar doet ie het wel, dus het lijkt echt aan mijn comport te liggen :S

de instellingen zijn exact hetzelfde als op de laptop...

kan het zijn dat windows die comport gewoon blocked ofzo?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:49

breinonline

Are you afraid to be known?

Welke instellingen van de compoort zijn gelijk? Die in Windows of die in het BIOS? Zowieso kan je een compoort zelfs helemaal uiitzetten in het BIOS (maar dan moet hij in Windows ook niet meer bekend zijn als het goed is).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini