Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[SPYWARE] verwijdert maar nog steeds "actief"

Pagina: 1
Acties:

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Topicstarter
Ok, ik keek weer eens in mijn task manager.
En daar stond ineens "Libsysmgr.exe" actief te zijn...ff ge-googled, en wat bleek, twas spyware.
Zo'n "search assistant"-achtige.
MSconfig kon ik niet bij, die werd meteen gesloten als ik die opende (is een known issue met deze)

Verwijderen van registry keys, temp files, temp Inet files enz, allemaal gedaan.
(Een soort how-to gevolgd, voor verwijderen van deze)
Ik gebruik geen virusscanner, alleen firewall, vandaar.
Voor zover ik weet zijn de reg entries weg.
De map C:\windows\srchastnt (of so) is echter nog wel aanwezig, echter is ie leeg.
Ik kan de map niet verwijderen "wordt gebruikt door ander prog"

In msconfig en task manager is inmiddels ook niks meer aanwezig van deze fijne zoek assistent.

Mijn vraag:
Hoe kan je in Windows zien, wat er gedaan werd/wordt, en wat er gedraaid heeft tijdens opstarten van Windows?
Want, blijkbaar wordt dit "activeren" dus gedaan voor windows klaar is met opstarten, en niet volgens het normale recept (staat niet in msconfig) en het is ook geen actief proces meer, aangezien ie niet meer in task manager is te vinden...

Help!

PS: Het is ook geen Service trouwens

Topictitel spelvout: verwijderd met een "d" |:(

[ Voor 5% gewijzigd door HMC op 24-02-2005 02:35 ]

Eat the bugs, live in a pod

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Heb je al geprobeerd om hem te verwijderen in veilige modus? Dan kan je waarschijnlijk wel alle bestanden weghalen.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

En gebruik maar die gratis Spyware van Microsoft... ben nog steeds zeer tevreden. Hij houdt wel geen cookies tegen maar die kan ik zelf deleten dus

Lucky Goldstar

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Controleer het anders even met Hijack This welke processen er ronddwalen. Mocht je er zelf niet uitkomen, post dan de log hier, tussen [code] tags aub. :)

Signature

• WimB
  • Laatst online: 30-03-2024
HMC schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 03:25:
... Ik gebruik geen virusscanner, ...
|:( Dan zou ik er toch snel eens één installeren. Bijvoorbeeld een trial versie van Kaspersky 5.Updates met "extended bases" downloaden en het kan goed zijn dat ie het opruimt.

• HMC
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Topicstarter
Als ik in veilige modus die map verwijder, dan staat ie er vrolijk weer de volgende keer dat ik boot.
Wel weer leeg overigens...

In HijackThis (die nieuwe) staan inderdaad 2 HKLM keys, maar als ik die "fix", dan zijn die er ook weer de volgende keer dat ik opstart.

Anyway, zou graag die MS antispyware proberen, ook een virusscanner.
Zit alleen hier (in Indonesia) met een 56K modempie opgescheept.

Op mijn werk kan ik em downen (kabel), maar daar is geen brander...
Maar eens sneaky mijn eigen brander tijdeljik installeren daaro.

tanx

Eat the bugs, live in a pod

Pagina: 1