Ok, ik keek weer eens in mijn task manager.
En daar stond ineens "Libsysmgr.exe" actief te zijn...ff ge-googled, en wat bleek, twas spyware.
Zo'n "search assistant"-achtige.
MSconfig kon ik niet bij, die werd meteen gesloten als ik die opende (is een known issue met deze)
Verwijderen van registry keys, temp files, temp Inet files enz, allemaal gedaan.
(Een soort how-to gevolgd, voor verwijderen van deze)
Ik gebruik geen virusscanner, alleen firewall, vandaar.
Voor zover ik weet zijn de reg entries weg.
De map C:\windows\srchastnt (of so) is echter nog wel aanwezig, echter is ie leeg.
Ik kan de map niet verwijderen "wordt gebruikt door ander prog"
In msconfig en task manager is inmiddels ook niks meer aanwezig van deze fijne zoek assistent.
Mijn vraag:
Hoe kan je in Windows zien, wat er gedaan werd/wordt, en wat er gedraaid heeft tijdens opstarten van Windows?
Want, blijkbaar wordt dit "activeren" dus gedaan voor windows klaar is met opstarten, en niet volgens het normale recept (staat niet in msconfig) en het is ook geen actief proces meer, aangezien ie niet meer in task manager is te vinden...
Help!
PS: Het is ook geen Service trouwens
Topictitel spelvout: verwijderd met een "d"
En daar stond ineens "Libsysmgr.exe" actief te zijn...ff ge-googled, en wat bleek, twas spyware.
Zo'n "search assistant"-achtige.
MSconfig kon ik niet bij, die werd meteen gesloten als ik die opende (is een known issue met deze)
Verwijderen van registry keys, temp files, temp Inet files enz, allemaal gedaan.
(Een soort how-to gevolgd, voor verwijderen van deze)
Ik gebruik geen virusscanner, alleen firewall, vandaar.
Voor zover ik weet zijn de reg entries weg.
De map C:\windows\srchastnt (of so) is echter nog wel aanwezig, echter is ie leeg.
Ik kan de map niet verwijderen "wordt gebruikt door ander prog"
In msconfig en task manager is inmiddels ook niks meer aanwezig van deze fijne zoek assistent.
Mijn vraag:
Hoe kan je in Windows zien, wat er gedaan werd/wordt, en wat er gedraaid heeft tijdens opstarten van Windows?
Want, blijkbaar wordt dit "activeren" dus gedaan voor windows klaar is met opstarten, en niet volgens het normale recept (staat niet in msconfig) en het is ook geen actief proces meer, aangezien ie niet meer in task manager is te vinden...
Help!
PS: Het is ook geen Service trouwens
Topictitel spelvout: verwijderd met een "d"
[ Voor 5% gewijzigd door HMC op 24-02-2005 02:35 ]
Eat the bugs, live in a pod