Toon posts:

[Laptop] Toshiba, Brightness probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba M30 met een Nvidia FX 5200 go video kaart.Werkt allemaal goed, alleen wanneer ik de netstroom eruit haal en over ga ik op de accu springt de brightness een eind omlaag, het scherm wordt zo donker dat het niet meer goed werkt ;).

Nou heb ik laatst een clean install gedaan, XP (SP1, SP2) en nou kreeg ik dat zodra ik de driver van de nvidia had geinstalleert.
Ik heb rondgekeken en ik zie echt -geen- mogelijkheid om dit in te stellen.

Toshiba heeft wel een aantal powertoosl (die na de cleaninstall niet geinstalleerd stonden), maar ik zie hier de oplossing ook niet in. Veel van die tools geven trouwens errors... (schijnen sowieso erg veel problemen mee te zijn)

Dus, mijn vraag hoe krijg ik in vredesnaam een wat hogere brightness op de accu (wordt er nogal hopeloos van...)?
Heeft misschien iemand enig idee/ervaring hier mee? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dit gewoon hardwarematig ingebouwd. Bij alle laptops waar ik ooit mee gewerkt heb gaat de brightness altijd omlaag als de netstroom wordt uitgeschakeld Waar je wel even kunt kijken is bij het batterij-icoontje, klik daar eens op om te kijken wat er gebeurt als je een ander 'stroomschema' instelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, een plaats om het te kunnen instellen heb ik dus echt niet kunnen vinden...

Maar het geval is dat onder linux en zonder de grafische kaart driver blijft de brightness wel oke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:43
Als ik mij goed kan herinneren kan je dit in de bios instellen of is het in de Toshiba HW Setup icoontje. Maar je kan het zeker instellen!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet waarschijnlijk toshiba's powermanagement installeren, de laatste versie kan je zo van de toshiba site halen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de BIOS kijken, grote kans dat je daar de brightness kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 16:23
Uh dat dat scherm op volle brightness blijft zodra je de drivers van je videokaart nog niet hebt geïnstalleerd komt waarschijnlijk omdat ACPI dan nog niet volledig operationeel is (Advanced Configuration Power Interface)

Wat de oplossing is weet ik ook niet, ik heb zelf een Tecra 8200 en deze heeft ook hetzelfde "probleem" in het BIOS is dit bij mij niet te wijzigen. Mijn Satellite Pro 4200 heeft nog altijd een mooi wieltje naast het scherm waar je handmatig de brightness mee in kunt stellen... ideaal imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:52
FN toets + de F(F1, F2 etc) toets waar een lampje bij staat, kies hier voor Volledige stroomvoorziening(moet je wel die tools van toshiba geinstalled hebben :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een M30-154 met een clean-install van XP Home.

Toshiba heeft een utility genaamd Toshiba Power Saver op de computer. Hiermee kun je stroomgebruik regelen, waaronder de helderheid van het scherm. Deze is bereikbaar rechtsonder bij de klok.

Als je een clean-install hebt, kun je het programma installeren vanaf de cd-rom "Tools & Utilities" die je bij de computer hebt gekregen of downloaden vanaf de website van Toshiba.
Pagina: 1