Toon posts:

[VB] Acces > Word samenvoegprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een applicatie waarbij acces een word document opent, en daarmee gegevens uit de acces tabel samenvoegd. (open sjabloon>voeg gegevens in>sla onder een andere naam op)

Dit gaat op onderstaande eenvoudige manier:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
WordObject:
'maak object aan om word te openen
    Set wrdobj = CreateObject("Word.Application")   'Activeer het programma Word
    wrdobj.Visible = True   'Toon de word-applicatie
     wrdobj.Documents.Open (strSourcebestand)  'Open het bestand
     wrdobj.Activate   'Activeer Word met het geopende bestand
     wrdobj.Application.ActiveDocument.SaveAs (strBestandsnaam) 'Sla het bestand op

' etc etc

Dit werkte altijd PER-FECT, tot ik word 2003 installeerde... die geeft namelijk onderstaande melding:

Afbeeldingslocatie: http://fly.wiser.hm/download/word.jpg

Aangezien het openen en onder een filename vanuit MS ACCESS geinitieerd wordt, geef deze er dan dus de brui aan, omdat word de boel ophoudt....

Weet iemand hoe ik die melding uit kan zetten?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 00:45 ]

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 15:05
Ik zou eens kijken onder Tools - Macro - Security
Waarschijnlijk staat die op een hoog level en accepteert Word daarom geen SQL-statements.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Anders de code

code:
1
SendKeys "J"

gebruiken ;)

Verwijderd

nog nooit gezien. mss met
code:
1
application.DisplayAlerts=wdAlertsNone
de sendkeys zal alleen werken als je dit voor het openen van het document doet (en dus voor de melding verschijnt).

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou eens kijken onder Tools - Macro - Security
Waarschijnlijk staat die op een hoog level en accepteert Word daarom geen SQL-statements.
Dit is het niet, ik heb wat dat betreft alles al gedaan, zelfs een cetrificaat aangemaakt etc etc...

Ik zal de code
code:
1
 application.DisplayAlerts=wdAlertsNone

eens uitproberen!

Thanx. >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jammer... dit werkt niet.

Hij onderdrukt welliswaar de melding, maar volgens mij gaat ie dan maar vast uit van antwoord "nee". Want het samenvoegen wordt niks... 8)7

• Reut
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 11:46

Reut

Tjoepie, nu met schroefdoppie

>>>>>>>>>>>OPLOSSING<<<<<<<<<<<

[ Voor 24% gewijzigd door Reut op 28-02-2005 13:09 ]

Boom......Boom......Boom......Boom......Boom......booooooooooom

Verwijderd

van het ms kb : "Setting DisplayAlerts=none through VBA suppresses the prompt when the file is opened by using VBA, but uses the NO option to open the document and no data is attached to the mail merge main document". dit is niet de standaard actie, normaal gesproken zorgt deze instelling ervoor dat dergelijke dialoogvensters automatisch bevestigd worden, maar goed, het KB bevat een oplossing.
Pagina: 1