[MCE] Het instellen va de TV, non frustrated way?

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd666
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 13:47

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
hallo,

ik ben al een tijdje bezig met het instellen van de TV van media center met mijn Hauppage 150 TV kaart. hij vind een hoop channals en het beeld id ook zeker mooi echter, vind hij RTL5 en Net 5 niet ik kleur nu kan je die manual toevoegen, ik heb de ONS al gemaild foor een frequentie lijst.

maar dat terzijde, MS heeft altijd de neiging om mooie menu's te maken waar je niet veel aan hebt. zo ook het instellen van de tv. een programma als MCE guider lijkt een heel mooi programma als je kabel provider voor komt in de voor geprogrammeerde lijst maar de mijne (ONS Schiedam) zit daat niet tussen.

buiten net 5 en rtl 5 om die die niet vind is het programma gewoon vervelend te confugureren is er geen mooi extern progje om te helpen? waar je gewoon kan klikken en slepen en niet de afstandbediening menu's? dan wil ik er nog best wat tijd insteken om het recht te zetten... maar hoe back up ik de zaak? staat het in een bestandje? want ik wil dadlijk niet weeer overnieuw beginnen natuurlijk.

wat is jullie mening van de TV setup in MCE 2005?
gebruiken jullie tools om de zaak te installeren
is er een mogelijkheis voor backup? dan wil ik er best even voor gaan zitten.

verders werkt het echt heel mooi!

Verwijderd

In mijn mening zuigt de setup van MCE.

Je hebt 2 mogelijkheden:

1) een postcode invoeren en alle frequenties van je regio accepteren (die je daarna niet kunt wijzigen), of...
2) zeggen dat je in onbekend gebied woont, MCE laten zoeken naar zenders, en daar zelf EPG-info aan hangen.

Voor mij was 1 dus geen optie want MCE pakt verkeerde frequenties in Zoetermeer. Maar je kunt alleen handmatig zenders veranderen als je gezegd hebt dat je in onbekend terrein woont, anders kun je niet wijzigen welke EPG-informatie aan kanalen hangen.

Het handmatig toevoegen van kanalen was helemaal een crime (bijv. Belgie, MTV, ...) Wat je dan moet doen, is in het registry (exacte sleutel heb ik even niet bij de hand) zoeken naar de frequentie (zoals MCE die opgeeft, in de vorm van "Onbekend (xxxxxx)"), daar het kanaalnummer bij vinden, en DAT nummer moet je invullen in MCE setup bij het handmatig toevoegen van kanalen. Alleen dan kun je er een eigen naam aan hangen.

Dit alles is zo erg nog niet, ik dacht ook dat doe ik even eenmalig in een uurtje of twee... Totdat MCE een keertje een programma niet opnam, en daarna bleek dat alle zenderinformatie was overschreven door rotzooi.

De enige backupvoorziening die MCE heeft, is standaard ntbackup. Maar wat ik nu zou doen bij een nieuwe MCE-installatie, is 3 partities maken (uitgaande van 160Gb):
C: 30Gb NTFS voor MCE (en muziek en plaatjes)
D: 10Gb Fat32 (voor een ghost-image)
E: 120Gb NTFS voor opgenomen programma's.

Dan MCE op C: installeren, met behulp van de powertoys for MCE de video op E: laten zetten, en daarna met een bootflop een ghost-image op D: zetten. Dan kun je die terugzetten in geval van calamiteit, zonder dat je al je video eerst moet backuppen. Geloof me, dat laatste wil je niet. :(

Anyway, succes.

• Sjoerd666

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
Ik zag wel een menutje waar je zelf een zender kon invoeren hij vroeg dan eerst om de naam maar heb er verders niet naar gekeken kijk eens naar het eerder genoemde programma daar kan je ook zenders mee instellen met een uitgebreidere TV gids.

bij het backuppen gaat het mij niet om de data want die staat toch al op andere schijven, het gaat mij meer om de in stellingen en dan vooral de TV instellingen

zou je ook file and sttings transfer wizzard hiervoor kunnen gebruiken? die standaard in XP zit?

Verwijderd

Sjoerd666 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:18:
Ik zag wel een menutje waar je zelf een zender kon invoeren hij vroeg dan eerst om de naam maar heb er verders niet naar gekeken kijk eens naar het eerder genoemde programma daar kan je ook zenders mee instellen met een uitgebreidere TV gids.

bij het backuppen gaat het mij niet om de data want die staat toch al op andere schijven, het gaat mij meer om de in stellingen en dan vooral de TV instellingen

zou je ook file and sttings transfer wizzard hiervoor kunnen gebruiken? die standaard in XP zit?
Ik heb MCE Guider nog niet gebruikt, maar ik hoor verhalen dat je welliswaar een EPG krijgt, maar niet de mogelijkheid om programma's daarmee gescheduled op te nemen. Als ik een image van mijn MCE heb gemaakt, zal ik er eens mee gaan spelen.

De kanaal-instellingen staan volgens mij in het registry, maar ik weet niet waar... Weet het niet zeker, maar als dat zo is, dan zou het moeten volstaan om een paar keys met regedit te exporteren.

Geen idee of het met de file and settings transfer wizard ook kan.

• Sjoerd666

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
Ik heb net in 5 min MCE TV ingesteld, hoe ?

DOWNLOAD MCE GUIDE

http://mceguider.oabsoftware.nl/

Mail je kabel exploitant en vraag naar de frequenties (bij de grotere staan ze online) en je kan gewoon de frequenties intikken, ow om geen problemen met de gids te krijgen selecteer een profiel met de wizzard delliet de zenders die je niet wil en van da rest pas alleen de frequentie aan. tis wat intikken maar het werkt zeker!

PS soms staan de frequenties in Khz of in nog niets anders bijv

NED1 216,25 maak hiervan 216250000

Good luck!