Toon posts:

E-IDE CD-ROM 52x/AKH werkt niet meer na instalatie canon cd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na installatie van 10+ bagger programma's die op de Canon Ixus 40 CD-ROM stonden, die ik hier na heb verwijderd heb werkt mij cd-rom speler niet meer.

Bij Configuratiescherm -> Hardware staat de volgende fout melding:
"Dit apparaat werkt niet goed omdat Windows de voor dit apparaat vereiste stuurprogramma's niet kan laden. (Code 31)"
============================
Apparaatbeheer - foutcode 31
Dit apparaat is afhankelijk van een ander apparaat, dat niet goed functioneert.

Druk deze instructies af, zodat u ze kunt raadplegen bij het oplossen van het probleem.
===========================
Hoe kan ik dit verhelpen?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 23:43 ]

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

Drivers van je CDrom downloaden van internet en opnieuw installeren.
drivers van je mobo downloaden en opnieuw installeren.

klinkt als iets van een IDE probleempje.

Raar dat er iets mee is gegaan met die cannon programma's. ik heb zelf een powershot en behalve dat het programma traag is eigenlijk geen problemen mee gehad.

nou succes.

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:49

The Third Man

The Third Jellyfish

Cd-romspeler uit apparaatbeheer verwijderen, evt. ook de ide-controllers uit apparaatbeheer verwijderen. Vervolgens opnieuw opstarten en waarschijnlijk vind Windows ze weer en werkt het ook. Je kan ook nog proberen de drive los te koppelen, Windows op te starten (desnoods icm het verwijderen van de ide-contollers) en daarna weer aan te koppelen.

@kahm-jai: er is niet zoiets als drivers voor een cd-romspeler, net zo min je ook geen drivers voor je floppydrive hoeft te installeren.