Hallo allemaal,
Op dit moment ben ik bezig een eigen DNS server met logging etc aan het maken. Het probleem is echter dat ik de binnekomende berichten niet kan uitlezen / decoderen. En daarnaast weet ik niet in welke format ik de berichten moet versturen / coderen.
Ik heb nu:
- via DatagramSocket een UDP verbinding op poort 53
- via DatagramPacket kan ik het ip-request binnenkrijgen
en de volgende stappen:
- dit request netjes decoderen en er wat mee doen
- een antwoord formuleren en terug sturen
... krijg ik niet voor elkaar.
het request ziet er in decimale asciiwaardes zo uit:
(zie voor de asciitabel: www.asciitabel.nl)
Ik heb heel veel informatie op Google en GoT kunnen vinden over DNS, zoals het aantal servers, rechten enzo, maar ik kan nergens vinden hoe dus de berichten/verzoeken er letterlijk uit zien. Dus bijv.:
en hoe je deze moet (de)coderen.
Kan iemand me op het goede spoor zetten?
Op dit moment ben ik bezig een eigen DNS server met logging etc aan het maken. Het probleem is echter dat ik de binnekomende berichten niet kan uitlezen / decoderen. En daarnaast weet ik niet in welke format ik de berichten moet versturen / coderen.
Ik heb nu:
- via DatagramSocket een UDP verbinding op poort 53
- via DatagramPacket kan ik het ip-request binnenkrijgen
en de volgende stappen:
- dit request netjes decoderen en er wat mee doen
- een antwoord formuleren en terug sturen
... krijg ik niet voor elkaar.
het request ziet er in decimale asciiwaardes zo uit:
code:
1
2
3
4
| 0 47 1 0 0 1 0 0 0 0 0 0 3 87 87 87 6 71 79 79 71 76 69 2 78 76 0 0 1 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 ... en zo nog een hoop nullen ( 0 ) en omgezet naar characeters: - www google nl |
(zie voor de asciitabel: www.asciitabel.nl)
Ik heb heel veel informatie op Google en GoT kunnen vinden over DNS, zoals het aantal servers, rechten enzo, maar ik kan nergens vinden hoe dus de berichten/verzoeken er letterlijk uit zien. Dus bijv.:
| header | url | feet |
| 20 char | 130 char | 3 char |
en hoe je deze moet (de)coderen.
Kan iemand me op het goede spoor zetten?
Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.