Toon posts:

Spel crasht op willekeurige momenten

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuwe pc gekocht en als ik nou een game aan het playe ben zoals mohaa is er niks aan de hand maar als ik farcry ofzo speel dan gaat i na een willekeurige tijd crashen het geluid loopt door en dan komt er de VPU recover hij doet dat met de nieuwste drivers van ATI en heb het geprobeerd met de drivers van omega.

AMD 64 3000+ socket 754
ati radeon 9800pro 128mb
512 ddr
K8VT800 moderboard
120 gig 7200rpm maxtor

ik heb 1 keer gehad met het crashen toen ik alt enter deed kreeg ik een soort fout melding weet nie pcies meer wat het was maar het was iets met memory "written" .

Het is heel irritant en ik wil graag dat het goed komt hehe :(:( heeft iemand enig idee waardoor het komt??

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
het ligt aan een vastloper met je videokaart, getuige de VPU recover. Waarschijnlijk wordt hij te warm, of heb je hem te hoog overgeklokt.

Verwijderd

welke ati driver gebruik je ?
probeer anders effe die nieuwe catalyst 5.2 www.ati.com

Verwijderd

Mischien is je geheugen wel brak?

Test het eens met memtest

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Welke voeding heb je :?
Heb je de chipset/mobo drivers geinstalleerd :?

Heb je deze al bekeken:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 40% gewijzigd door Thandor op 22-02-2005 23:01 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 300watt voeding, ik heb de nieuwste drivers

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

En het merk van de voeding :?

Post een de voltages van de voeding. Deze kun je aflezen in het BIOS.

Het beste is om de voltages af te lezen als het systeem zwaar belast is. Je kunt dus beter PiFast! downloaden en met een monitoring programma kijken naar de voltages.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

ati radeon 9800pro 128mb
Ik vraag me af... welk merk is het? :) Want ik had ook hetzelfde probleem voorheen alleen ik had toen een Sapphire Ati Radeon 9600 XT 256 MB. Ik had ook van alles geprobeerd om het op te lossen maar kon het niet vinden. Ik had het toen maar een beetje terug geklokt de snelheid van de videokaart (softwarematig) en daarna werkte hij perfect.. :*)

Resident out...

//Creegfire

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb de sapphite ati radeon 9800 pro 128 atlantis alleen ik heb me kaart niet overgeklokt alles is orignieel

• Creegfire

Creegfire

Wow hey!

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:35:
ja ik heb de sapphite ati radeon 9800 pro 128 atlantis alleen ik heb me kaart niet overgeklokt alles is orignieel
Het schijnt te zijn dat meerdere sapphire kaarten het probleem hebben dat ze tijdens games vast blijven hangen. Dit probleem is gewoon niet te verhelpen. Je kunt wel keurig onder windows werken maar gamen ho maar... :'( :'( :'( want ik ergerde me toen er ook gewoon op. Ik had de kaart terug gebracht naar de winkel en heb een ander merk kaart nu gekregen van CONNECT3D en die werkte perfect en als behoren :)... dus misschien raadzaam om even terug te gaan naar de winkel en uit te laten testen?..

Resident out...

//Creegfire

Verwijderd

Topicstarter
vreemd man :S weet je dat cker dat sommige sapphire kaarte da doen is er echt geen oplossing voor?

• Creegfire

Creegfire

Wow hey!

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:46:
vreemd man :S weet je dat cker dat sommige sapphire kaarte da doen is er echt geen oplossing voor?
Tja het enigste wat ik ontdekt heb als ik hem terugklok dat hij het dan wel perfect doet :) maar ja...

Resident out...

[ Voor 3% gewijzigd door Creegfire op 23-02-2005 13:52 ]

//Creegfire

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:44
Als ik het goed begrijp heb je alleen andere drivers geprobeerd, meer niet. Welnu, lees de eerder aangehaalde Hangen en Opstarten guide eens door want zo maak je jezelf er wat mij betreft te makkelijk vanaf en het ons daarbij te lastig.

Probeer dus wat meerdere zaken uit, hou temperaturen en spanningen in de gaten en geef dan meer info. Alleen een lijstje met specs en dat je pc dan crashed bij bepaalde games is niet voldoende.

Overigens, als je foutmeldingen over VPU krijgt zit je hier in PMG sowieso al verkeerd; we doen hier niet aan grafische kaarten.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.