In het Apple aangeklaagd wegens oneerlijk handeldrijven draadje staat o.a. onderstaande reactie.
We zijn als FP-crew breed overeengekomen dat verwijzingen naar WOII niet geaccepteerd zullen worden. Meestal gaat het over platte verwijzingen als 'Brein-gestapo, RIAA-nazi's of een 'leuke' woordspeling 'Donler' inclusief een url voor een pic van minister Donner in SS-uniform met Hitler snor. In dergelijke gevallen kan de plaatser op een waarschuwingsmailtje rekenen en de reactie word ge-edit.
Maar deze post riep verschillende reacties op bij een aantal powermodders. het gehekelde stuk is rood weergegeven.
. . . maar . . .
EƩn van de PM's had de reactie een reguliere +1 gegeven naar een eindscore van +2 en dat verbaasde me toch wel.
Kort (nou ja, kort
) overleg tussen mij en KeX, tussen mij en Rataplan en tussen KeX en Rataplan bracht geen overeenstemming, dus leg ik de vraag hier@TMF in het midden om te zien wat de rest van de TMF bezoekers (en natuurlijk ook de PM's) vinden.
Kan dit wel of kan dit niet?
* botoo vind van niet, want het menselijke leed uit WOII is van dermate andere categorie dat ik het te triest voor woorden vind om een vergelijking te trekken naar een bedrijfssituatie waar het slechts om (veel) geld gaat.
We zijn als FP-crew breed overeengekomen dat verwijzingen naar WOII niet geaccepteerd zullen worden. Meestal gaat het over platte verwijzingen als 'Brein-gestapo, RIAA-nazi's of een 'leuke' woordspeling 'Donler' inclusief een url voor een pic van minister Donner in SS-uniform met Hitler snor. In dergelijke gevallen kan de plaatser op een waarschuwingsmailtje rekenen en de reactie word ge-edit.
Maar deze post riep verschillende reacties op bij een aantal powermodders. het gehekelde stuk is rood weergegeven.
Toen ik deze reactie zag wilde ik de PM-tools ter hand nemen om een edit uit te voeren en psyBSD een mailtje te sturen,Gepost door psyBSD - vrijdag 18 februari 2005 - 22:35 Score: 0 (Troll)
ik moet helaas toegeven dat je gelijk hebt.
Daarentegen is Microsoft beter bekend bij het grote publiek, een grote leugen of slecht beleid zal daar eerder worden 'geaccepteerd' (het is microsoft dus het zal wel goed zijn) dan van apple. Dit klinkt vreemd, maar over het algemeen heb je een 'windows-XP' computer of een 'Apple' computer, en dan ben je een pro, als je een 'windows-XP' computer uitrust met BSD of Linux vermink je je PC (mits men enig idee heeft wat je aan het doen bent).
* botoo Wat mensen die wel denken te weten waar ze het over hebben dus stoort aan microsoft is hetzelfde men in de tweede wereld-oorlog (sorry voor de vergelijking) stoorde aan de propaganda van de NAZI's, de massa ziet niet anders en is zo goedgelovig dat ze alles accepteren wat hun verteld wordt, als je dan gaat vertellen dat het niet helemaal klopt met de werkelijkheid zullen de mensen jou eerder op de brandstapel gooien dan hun (opgedrongen) denkbeelden aan te passen.
Omdat iedereen hier dag en dagelijks wordt geconfronteerd met deze realiteit (de ongegronde goedgelovigheid 'voor' MS), is het begrijpelijk dat er mensen zijn die hun objectiviteit soms verliezen.
* psyBSD weet dat de vergelijking niet 100% passend is, maar het schetst het probleem en hoopt dat hiermee het pro/con MS bashing en de reacties hierop wat gematigd worden.
. . . maar . . .
EƩn van de PM's had de reactie een reguliere +1 gegeven naar een eindscore van +2 en dat verbaasde me toch wel.
Kort (nou ja, kort

Kan dit wel of kan dit niet?
* botoo vind van niet, want het menselijke leed uit WOII is van dermate andere categorie dat ik het te triest voor woorden vind om een vergelijking te trekken naar een bedrijfssituatie waar het slechts om (veel) geld gaat.
FXDLS 'S&S edition'
š memento mori š