Toon posts:

Dreamweaver target

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

zie plaatje

Schilderijen wil ik door laten linken naar zijn grotere broer en dan moeten beide frames worden getoond, dus niet alleen het frame waar het grotere plaatje in staat, maar ook de schilderijen'index'.

Op de voorpagina van mijn (eerste) internetsite heb ik ook vershillende kaders met links en daar lukt het wel doordat ik bij target: mainFrame kon kiezen, naast blanc, parent, etc..
Hier krijg ik echter geen soortgelijke optie en handmatig zou ik niet weten hoe ik het alsnog voor elkaar kan krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 23:57 ]

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:27

WPN

zelf de targetname invullen met de hand?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik geprobeerd, wat moet je dan precies invullen:

<naamframeset>Frame

of

<framesetvandeindex>Frame ?

Ik heb het al geprobeerd, maar hij linkt steeds verkeerd.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 11:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:30:
ja dat heb ik geprobeerd, wat moet je dan precies invullen:

<naamframeset>Frame

of

<framesetvandeindex>Frame ?

Ik heb het al geprobeerd, maar hij linkt steeds verkeerd.
Geen van beiden. Je vult de naam in die je hebt gegeven aan het frame waar je hem in wilt laten verschijnen. Dit zijn geen standaardnamen, maar echt namen die je zelf toekent.
Kijk anders in je HTML code wat de naam van je frame is als je het niet weet.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
tja, stel dat het frame waar de grote broer in staat MAINN heet, dan link ik toch naar MAINN.htm en voer ik bij target ook MAINNFrame in, zo werkt t toch? Waarschijnlijk toch niet, want hij opent dan gewoon een nieuw venster zonder de schilderijenindex

Het zou eigenlijk mooier zijn als je gewoon op het plaatje zou kunnen klikken, maar als ik daarmee ga linken, dan staat er nergens target, dus lijkt het onmogelijk om te bepalen hoe die precies linkt.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 22:47 ]

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als hij een nieuw venster opent dan heb je de verkeerde naam ingevoerd. Weet je zeker dat hij MAINN heet? Kijk in je HTML code naar <frame name="[naam]" src="bla.html">. De exacte naam die daar in staat moet je gebruiken.

MAINN is niet gelijk aan MAINNFrame. MAINN is MAINN en MAINNFrame is MAINNFrame. als target vul je dus MAINN in.

[ Voor 27% gewijzigd door E-Vix op 22-02-2005 22:47 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
E-Vix schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 22:45:
Als hij een nieuw venster opent dan heb je de verkeerde naam ingevoerd. Weet je zeker dat hij MAINN heet? Kijk in je HTML code naar <frame name="[naam]" src="bla.html">. De exacte naam die daar in staat moet je gebruiken.

MAINN is niet gelijk aan MAINNFrame. MAINN is MAINN en MAINNFrame is MAINNFrame. als target vul je dus MAINN in.
mainn al eerder geprobeerd, geen uitwerking. Vreemd genoeg vind ik onder code geen frame-namen, slechts titels (untitled document).

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:08
Dit is toch echt basic HTML :) Beetje meer knutselen met frames en targets :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:08
Ok in overleg weer open, het zou misschien handig zijn als je e.e.a. online zet zodat we ook in de source kunnen neuzen. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

willem169 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:04:
Ok in overleg weer open, het zou misschien handig zijn als je e.e.a. online zet zodat we ook in de source kunnen neuzen. :)
Het één en ander staat online als je het mij vraagt. Kijk maar naar deze site.

Je kan toch gewoon een link om je plaatjes heen zetten en deze laten verwijzen naar het grotere broertje van de afbeelding, dus:

HTML:
1
<a href="groterbroertje.html" target="mainFrame">[img]"kleinbroertje.jpg"[/img]</a>

Of wil je dat dit met Javascript gebeurt? Zo ja dan moet je een onclick event introduceren en bij de click opgeven welke afbeelding referentie je wilt laten wegschrijven in de source van de targetframe...

Verwijderd

Topicstarter
goed dat moet ik nog even proberen, zoveel kaas heb ik nog niet op.. :p

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 23:13 ]

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als iknaar deschilderijen.html kijk dan heb je daar het volgende staan:
code:
1
2
3
4
<frameset rows="*" cols="186,734">
  <frame src="Schilderijenvoorbeelden.htm">
  <frame src="Schilderijenindex.htm">
</frameset>

Je geeft je frames dus geen namen. Als je frames geen namen hebben kan je er ook niet naar verwijzen. Maak daar eens het volgende van:
<frame src="Schilderijenindex.htm" name="schilderijen">

Je kan dan in je links target="schilderijen" gebruiken om het in het juiste frame te krijgen.

[ Voor 29% gewijzigd door E-Vix op 22-02-2005 23:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Woudloper schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:09:
[...]

Het één en ander staat online als je het mij vraagt. Kijk maar naar deze site.

Je kan toch gewoon een link om je plaatjes heen zetten en deze laten verwijzen naar het grotere broertje van de afbeelding, dus:

HTML:
1
<a href="groterbroertje.html" target="mainFrame">[img]"kleinbroertje.jpg"[/img]</a>

Of wil je dat dit met Javascript gebeurt? Zo ja dan moet je een onclick event introduceren en bij de click opgeven welke afbeelding referentie je wilt laten wegschrijven in de source van de targetframe...
Dit is wat er oorspronkelijk stond:
>p align="center"> [img]"DEF/Voorbeeld/Rood%20zwarte%20olifant.jpg"[/img]</p>

Dit is je voorstel:

Dit moet het dan waarschijnlijk worden:
<p align="center"> <a href="mainn.htm"> target="main" [img]"DEF/Voorbeeld/Rood%20zwarte%20olifant.jpg"[/img]</a></p>

Dan krijg ik echter:

(klikbaar)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nuntius/Resize%20of%20untitled.JPG

En werkt de het doorlinken evenmin zoals zal moeten.
E-Vix schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:38:
Als iknaar deschilderijen.html kijk dan heb je daar het volgende staan:
code:
1
2
3
4
<frameset rows="*" cols="186,734">
</frameset>

Je geeft je frames dus geen namen. Als je frames geen namen hebben kan je er ook niet naar verwijzen. Maak daar eens het volgende van:
<frame src="Schilderijenindex.htm" name="schilderijen">

Je kan dan in je links target="schilderijen" gebruiken om het in het juiste frame te krijgen.
Wat je zegt lijkt me inderdaad de oplossing, ik weet echter niet waar jij

vindt, want ik kan in dreamweaver slechts per frame de code bekijken en niet van een frameset, snap je?

Daarnaast: als ik op een frame sta, dan staat er linksbovenin de tab gewoon een naam: 'mainn' of 'schilderijenvoorbeelden'. Naar mijn weten heeft het dus al een naam. Als je naar mijn website kijkt zie je dat het doorlinken elders wel goed gaat en ook daar heb ik op geen andere wijze namen toegekend aan mijn frames.

Wat snap ik niet?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 00:25 ]

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Bekijk de code eens van de pagina deschilderijen.htm. Daar heb ik dat vandaan.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Tommy: de links naar je plaatjes vragen om authenticatie; da's niet zo handig ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 00:01:
Tommy: de links naar je plaatjes vragen om authenticatie; da's niet zo handig ;)
whoeps, foutje, het is een zooitje op mijn beeldscherm :X

Verwijderd

Topicstarter
E-Vix schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:58:
Bekijk de code eens van de pagina deschilderijen.htm. Daar heb ik dat vandaan.
Ik kan de tekst niet vinden, ik zoek dus waarschijnlijk verkeerd, kun je iets specifieker zijn in je beschrijving? Dit is de eerste maal dat ik in aanraking kom met dreamweaver en HTML, eerste website.

Dan nog even ter aanvulling: Zoals je kunt zien is het doorverwijzen op de index-pagina wel gelukt. Het verschil daar was dan ook dat de er standaard optionele frames stonden onder target. Dus stel ik heb op een pagina drie frames, een frameset, en ik ga op het middelste frame staan en maak een doorverwijzing, dan stonden de andere twee frames er bij target al bij. (<naamframe>Frame).

Ik heb overigens deze instellingen handmatig exact gelijk overgenomen, maar helaas blijft het resultaat nog steeds uit.

Is er nog iemand met opties?

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost.

Mijn frame-bestanden(html-bestand) hadden wel een naam, maar de frames zelf niet. Klinkt raar maar een frame(-bestand) kun je dus een naam geven door: File> 'Save Frame', je moet dan echter (om te kunnen doorverwijzen met gebruikmaking van target) ook nog via 'windows'>'frames' (framespalet) het frame een naam geven.

Ik gebruik overigens dreamweaver MX 2004.

Bedankt voor alle hulp!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 03:31 ]

Pagina: 1