2 Monitoren met verschillende resoluties

Pagina: 1
Acties:

• FireSt@rter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-07 09:31
Ik zit met het volgende probleem, ik heb een touchscreen in de muur gebouwd met een maximale resolutie van 1024x786,deze zit aangeloten op mijn VGA poort van mn 9800pro.
Nu heb ik ook mijn JVC HDTV aangesloten via een dongle van ATI op mijn DVI poort, nu wil ik hier natuurlijk de maximale resolutie uithalen 1900x1080, maar dan doet het volgende probleem zich voor.
Het touchscreen gaat ook op deze resolutie draaien alleen doet hij dit virtueel (desktop wordt verder gespreid dan de monitor rijkt) omdat ik dus ingesteld heb dat hij maar 1024 aankan.
Dit zou opzich niet zo erg zijn alleen werkt nu het touch gedeelte niet meer omdat de monitor niet weet dat het beeld groter is dan 1024 en ik het touchscreen niet gecalibreerd krijg.
Is er iemand bekend met dit probleem en is dit mischien op te lossen door er voor te zorgen dat de monitor en de tv allebei een eigen resolutie krijgen toegewezen (desnoods met een andere videokaart) ?

Verwijderd

Ik kan gewoon van beide monitoren die hier op m'n vga kaart zitten de resolutie aanpassen.
Dus volgens mij snap ik jouw probleem niet echt :)

Verwijderd

Schakel de mirror functie eens uit ;)

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

volgens mij moet je even goed kijken naar de instellingen van je videokaart op mijn nvidia kan ik namenlijk kiezen tussen Clonen, Horiz. Uitbreiden en Bureaulbad Uitbreiden.
je wilt dus die 3de optie (dit doe je gewoon bij beeldscherm instellingen als het goed is)
Gebruik ik ook al een tijde en werkt verukkelijk :) (1600x1200 + 800x600 + 1280x1024)

Ik geef je alvast een hint, je 2de monitor (die touchscreen) kan je het beste (software matig) aan de linker kant van de monitor koppelen... wanneer je namenlijk een spel o.i.d. gaat opstarten is dat vaak op een andere resolutie, de venster op de andere monitor verplaatsen zich dan ook :P.. eigenlijk een bug in windows :+

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:07
gebruik ultramon
http://www.realtimesoft.com/ultramon/
werk perfect, en alles is apart aan te passen

PSN: djmurcielago