[XML2HTML] Hoe te doen

Pagina: 1
Acties:

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 18:04
Ik wil een aantal van mijn chatlogs die in xml formaat staan, omzetten in html. Dit wil ik doen omdat sommige mensen geen ondersteuning hebben voor xml. Nu heb ik al wat gezocht op internet, maar ik ben eigenlijk geen programma's tegengekomen waarmee dit kan. Kent iemand misschien een programma waarbij ik een xml bestand naar html kan omzetten, of eventueel een omcodeersite :? ?

offtopic:
Waar slaat dat 'plop' op in Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 19 nov* ?

_@/'

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[Google=XSLT]

Hiermee moet je een heei eind komen, dit is in ieder geval wat je nodig hebt als je het zelf wilt programmeren :)

offtopic:
het kicken van het topic door drm

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 06:47
Met XSLT omzetten in XHTML ofzoiets? Dat kan dan ook nog wel client-side.

[ Voor 15% gewijzigd door Soultaker op 22-02-2005 21:44 ]

• Steephh
Dat XSLT ben ik ook tegengekomen, maar is dat niet online?

_@/'

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hoe bedoel je online? Je kunt het in een website opnemen als je dat bedoelt, maar ook in een desktop app. Ga maar eens wat leeswerk doen zou ik zeggen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Soultaker
Wat let je om het resultaat van een transformatie op te slaan?

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 20:39
offtopic:
Als je in de Changelog log kijkt zie je boven aan "19-11-2004: Aanwinst team P&W: Creepy" staan om aan te geven dat de FAQ is geupdate. Dat kan je dan weer in de topic listing zien.

• Steephh
Toch maar eventjes anders opgelost. Ik heb het xml bestand gewoon vanuit IE6.0 met een copy&paste in word gezet, en daarna als word bestand opgeslagen. Ziet er nog vrij netjes uit. Maar ik ga binnenkort toch nog even die stuff lezen, lijkt me wel vrij handig als ik site ga bouwen. Het zou trouwens handig zijn als ze gewoon die functie in IE zouden inbouwen, dat je gewoon in HTML zou kunnen opslaan.

_@/'

• Soultaker
Je kunt zo een XSLT sheet maken om een willekeurige XML-file om te zetten naar HTML (net zoals IE dat nu doet). ;)

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 19:23
En als je dat niet op die client wil doen kun je dat ook met bijv php doen. Zat over te vinden op het grote internet en ook op GoT ;)
Pagina: 1