Toon posts:

12" ibook g3 500mhz & accuduur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan een tweedehands apple ibook kopen, echter ik verneem van de verkoper dat de accuduur van de ibook maar 1,5 uur is. Is dit normaal, of kan dat betekenen dat de accu bijna 'op' is en aan vervanging toe is?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 21:35 ]

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 21:14
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:34:
Ik kan een tweedehands apple ibook kopen, echter ik verneem van de verkoper dat de accuduur van de ibook maar 1,5 uur is. Is dit normaal, of kan dat betekenen dat de accu bijna 'op' is en aan vervanging toe is?
is dat nog zon kleurenboel ding? of gewoon de witte?

ik ben geen expert op het gebied van oude macs maar ik gok dat de batterij bijna op is. heb zelf een 14" g3 800 ibook(witte model dus) en die gaat 4 uur mee met airport aan

Verwijderd

Topicstarter
bolleh schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:37:
[...]

is dat nog zon kleurenboel ding? of gewoon de witte?

ik ben geen expert op het gebied van oude macs maar ik gok dat de batterij bijna op is. heb zelf een 14" g3 800 ibook(witte model dus) en die gaat 4 uur mee met airport aan
dat is de eerste generatie witte

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 09:44

jorammeke

Prutser

Ik ben ook in het bezit van een witte ibook (600MHz) ooit in het begin kon ik rustig een uurtje of 3 er mee werken voor dat hij leeg was.. nu nog geen uur, dus ja de accu is niet helemaal meer wat het was...

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Dat zal idd een teken zijn dat de accu aan z'n eind loopt.
Even informeren bij diverse winkels wat zoiets kost dus.

Wat je ook kan doen is de accu eens opnieuw calibreren, dit wil ook nog wel eens (beperkt) helpen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
zijn accu's niet een algemeen probleem bij apple (denk ipod)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

nou ja probleem, ik heb oude laptops (2,5 jaar oud) gezien die nu ook niet meer dan 1,5 a 2 uur halen. (Acer, Dell, etc.)

Een accu gaat, hoe dan ook, op een gegeven moment op. Je hint richting iPod, maar dat was exceptioneel omdat de accu het niet eens 1 jaar volhield. Gelukkig is dat nu niet meer het geval en is de kwaliteit verbeterd.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Iemand een idee hoe het met de huidige generatie ibooks (12" 1.2Ghz) zit? Apple claimt daar een accuduur "up to 6 hours" maar in hoeverre moet je dat met een korrel zout nemen?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Terw_Dan schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:55:
Iemand een idee hoe het met de huidige generatie ibooks (12" 1.2Ghz) zit? Apple claimt daar een accuduur "up to 6 hours" maar in hoeverre moet je dat met een korrel zout nemen?
Hangt natuurlijk een beetje af van hoe je er mee om gaat (wlan aan/uit, backlightverlichting scherm aan/gedimd, processorgebruik etc.) maar in principe is 6 uur met een 12" iBook of PowerBook wel degelijk te halen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

dawuss schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:34:
[...]

Hangt natuurlijk een beetje af van hoe je er mee om gaat (wlan aan/uit, backlightverlichting scherm aan/gedimd, processorgebruik etc.) maar in principe is 6 uur met een 12" iBook of PowerBook wel degelijk te halen :)
dus bij gemiddeld gebruik is 4 uur zeker te doen (filmpje kijken met wlan uit en backlight verlichting gedeeltelijk gedimd (bij mijn notebook kan dit in stapjes, weet zo niet of een ibook het ook zo doet)).

* TERW_DAN gaat vanavond maar eens een ibook bestellen :P

Verwijderd

Ik heb ook een iBook 12" g3 500 en die gaat dik 2 uur mee op de accu incl airport en bluetooth..
:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 13:12:
Ik heb ook een iBook 12" g3 500 en die gaat dik 2 uur mee op de accu incl airport en bluetooth..
:)
dan heeft die van jou wat minder uren aangestaan?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Laptop batterijen gaan niet onbeperkt mee (bij geen een merk). Een gemiddelde laptop batterij gaat volgens mij niet veel meer dan 2 jaar mee bij intensief gebruik, die 1.5 uur geeft dus aan dat de batterij inderdaad op z'n retour is, volgens mij moet 3 uur of misschien wel meer namelijk wel haalbaar zijn met zo'n laptop.

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Zie ook dit draadje: Accuduur iBook G4 12", te kort?

Verwijderd

Topicstarter
Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:47:
Dat zal idd een teken zijn dat de accu aan z'n eind loopt.
Even informeren bij diverse winkels wat zoiets kost dus.

Wat je ook kan doen is de accu eens opnieuw calibreren, dit wil ook nog wel eens (beperkt) helpen.
hoe doe ik dat calibreren?

heb de ibook toch gekocht ondanks de accu, ik denk dat accu's een algeheel probleem zijn bj tweedehands laptops. heb er 375 voor betaald: 500mhz 40gb schijf en 320geheugen. nieuwe accu kost rond de 120 heb ik al gezien, dus ben ik toch nog voor 500 helemaal klaar

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 00:42

Deacon

Three sixty five Seven fifty

De accu opladen tot 100% en dan de ibook aan laten staan tot dat de accu helemaal leeg is en hij zichzelf in sleep zet. (en dan weer helemaal opladen)

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Onderstaande heeft bij mijn iBook destijds geholpen om meer capaciteit terug te krijgen:
1) reboot while holding option-command-o-f (boot into open firmware)
2) type reset-nvram
3) type reset-all
4) reboot the iBook
Komt van de volgende site: http://www.dssw.co.uk/sle...book_battery_problem.html

Hetzelfde verhaal moet ook terug zijn te vinden in de Apple Support pagina's.

[ Voor 6% gewijzigd door MacWolf op 23-02-2005 22:17 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Verwijderd

Topicstarter
ga het zo gelijk proberen, als die deze apple noob een beetje uit die toetsen gaat komen

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Option = Alt
Command = Appeltje

;)

Verwijderd

Topicstarter
Bigs schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:01:
Option = Alt
Command = Appeltje

;)
bedankt en dan gewoon allemaal tegelijk indrukken als je de computer opstart..

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een iBook G3 600, uit 2001. Deze batterij is zo dood als een pier :)
Als ik de ibook in sluimer zet tegen een uur of 17.. en smorgens aanzet alsk ga werken dan is de batterij op 0%. Kan me er wel wat bij indenken, maar het blijven batterijen natuurlijk die kunnen slijten :)

Verwijderd

Topicstarter
heb je al een nieuwe accu gekocht? nog ergens een adresje gevonden waar ze goede accu's voor een mooie prijs verkopen? volgens mij kost een accu rond de 129,- ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bij apple zelf staan die dingen er voor EUR 119,-, vind ik eerlijk gezegd nog wel meevallen voor een accu die rond de 6 uur mee kan gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 10:05:
Bij apple zelf staan die dingen er voor EUR 119,-, vind ik eerlijk gezegd nog wel meevallen voor een accu die rond de 6 uur mee kan gaan.
119 in de i-shop?

bij mijn dealer voor 129 .. hoorde wel dat het een accu is voor de nieuwere modellen, en een iets andere kleur heeft dan de ibook g3 zelf .... :(

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren een nieuwe accu gehaald, gelijk helemaal opgeladen, vannacht helemaal leeg laten lopen en nu weer aangezet, maar de indicator geeft een laadtyd aan van 5uur ??? is dat niet een beetje veel of is dat altyd de eerste keer?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Da's niet zo raar hoor, de eerste paar keer moet een accu toch een paar keer volledig op- en ontladen worden om op gang te komen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Pagina: 1