Toon posts:

wanadoo met motorola eurodocsis werkt niet via router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de situatie:

ik heb sinds enkele jaren wanadoo premium via casema in breda en heb altijd het com21 modem gehad en gedeeld via een xp pc. deze week een nieuw modem gekregen de motorola eurodocsis (zwart), want de com21 modems moeten eruit, geinstalleerd en op een pc aangesloten. alles werkt prima, geen wachtwoord in hoeven voeren, gewoon verbinding maken via permanente verbinding en alles werkt als een zonnetje. Vervolgens wil ik er een sitecom DC-202 (v5) tussen zetten om internet te delen met me huisgenoten... en daar komen de problemen. router handmatig ingesteld, omdat de dhcp verbinding via het motorola modem er niet standaard in staat voor wanadoo (wel oude l2pt en pppoe). maar krijg wat ik ook probeer steeds achter -gateway- dat ie "unreacheble" is. er worden wel packets verzonden en de lampjes op modem en router knipperen als een dolle, maar internet? nee dat dan weer niet. Heb heel GOT al afgezocht naar mogelijke oplossingen, maar helaas heeft nog niets geholpen...

• MarcoL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11-2024

MarcoL

Onima@dpc

Heb je de router op het modem aangesloten en zo ja, wel met een juiste kabel?(k dacht een straight kabel)

Als dat geen probleem is dan kan je nog proberen om het mac adres van de pc die eerst aan het modem hing in het router te zetten oftewel "clonen".
Hopelijk werkt het dan wel.

Don't worry people, i`m a professional idiot

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Het zou wel aan het mac adres kunnen liggen, dit zou verholpen moeten zijn als je je modem even reset met je router er al aan.
Je router moet je gewoon instellen op dhcp aan de WAN kant, en dan moet het werken.
Ik neem aan dat je pc's binnen je netwerk wel goed ingesteld staan (je kunt immers in je router komen)

Kun je trouwens wel je modem bereiken op 192.168.100.1 ? Als dit zo is zou je netwerk goed ingesteld moeten zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door ColdSTone|IA op 22-02-2005 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
router zit met een normale kabel op het modem... mac adres gekloond of niet... geen verschil. heb het modem gereset met router er aan, werkt ook niet. dhcp op de router staat aan (bedoel je dat met "Je router moet je gewoon instellen op dhcp aan de WAN kant"?) ik kan idd in me router komen, maar als de router ertussen hangt niet meer op me modem (zonder router dus wel). ik heb de router en modem hele nacht aan laten staan en zo zag het menu van de router er vanmorgen uit
Afbeeldingslocatie: http://www.wensel.nl/Winguz/sitecom.jpg
achter gateway blijft gewoon unreachable staan en dat hoort volgens mij toch niet...
ik heb verder geen idee wat die "ockets" en "non unicast packets" voor moeten stellen...

ps: als ik zonder router op me modem kijk staat er dat de dhcp server op de modem aanstaat:
Enable DHCP Server
The SURFboard cable modem can be used as a gateway to the Internet by a maximum of 32 users on a Local Area Network (LAN). When the Cable Modem is disconnected from the Internet, users on the LAN can be dynamically assigned IP Addresses by the Cable Modem DHCP Server. These addresses are assigned from an address pool which begins with 192.168.100.11 and ends with 192.168.100.42. Statically assigned IP addresses for other devices on the LAN should be chosen from outside of this range

moet dat ook aanstaan als ik er een router tussengooi?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:13:
ps: als ik zonder router op me modem kijk staat er dat de dhcp server op de modem aanstaat:
Enable DHCP Server
The SURFboard cable modem can be used as a gateway to the Internet by a maximum of 32 users on a Local Area Network (LAN). When the Cable Modem is disconnected from the Internet, users on the LAN can be dynamically assigned IP Addresses by the Cable Modem DHCP Server. These addresses are assigned from an address pool which begins with 192.168.100.11 and ends with 192.168.100.42. Statically assigned IP addresses for other devices on the LAN should be chosen from outside of this range

moet dat ook aanstaan als ik er een router tussengooi?
Je kan het proberen.. Zo uit mn hoofd heb ik dat wel (default?) aan staan maar kan t niet even controleren.. Zelf heb ik dezelfde opstelling, surfboard icm dc202 v5.
Het was een kwestie van kabels erin en draaien (zonder configgen).

Verwijderd

Topicstarter
net geprobeerd met dhcp op de modem uit... dan kan ik met of zonder router helemaal geen verbinding meer maken.
dhcp op de modem staat idd default aan.
@climax: heb jij je mac adres gekloond? of heb je echt niks aan je routerinstellingen gedaan?

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:53

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Provisioning van de modem (rechtstreeks aan mijn PC) ging prima.

Daarna mijn router ertussen gezet (een Hotbrick LB2-VPN) en die kreeg vervolgens geen IP. MAC adres gekloond van mijn PC... weer geen ip :(
Casema gebeld en de situatie uitgelegd. Daar kreeg ik te horen dat MAC cloning tegenwoordig niet meer hoeft en dat je ook een Router achter het modem mag hangen. (Da's al een hele verbetering).
Om het te laten werken moest ik de stekker out de modem halen 10 seconden wachten, aanzetten en tadaa... het zou moeten werken (maar helaasssss).

Het volgende telefoontje had als gevolg dat de betreffende Casema medewerker tot de conclussie kwam dat op een of andere manier de modem niet goed "geprovisioned" was. Hij zou een verzoek doen om hem opnieuw te laten provisionen. Uurtje later... modem uitgezet, 10 seconden gewacht... weer aan en TADAAA!!!! :) Het werkte als een zonnetje.

Wellicht dat deze anekdote je een beetje op weg kan helpen?

http://www.deyterra.com

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

ik heb ook wanadoo cable via casema, en niks aan instellingen in m'n router gedaan, het zou gewoon moeten werken.
Met dhcp aan WAN kant bedoel ik dat je router z'n dhcp client gebruikt om ip, gateway en dns te ontvangen. Je hebt ook een dhcp server aan de lan kant, die deelt ip adressen uit aan jouw computers in het netwerk.
Verder zit er een dhcp server in je modem in het geval dat je internet het niet doet, je modem deelt dan ip's uit in de range 192.168.100.xxx of die aan of uit staat moet dus niet zoveel uitmaken (als je internet het doet) alleen jouw router krijgt geen ip-adres meer en dus is je modem dan onbereikbaar.

Verwijderd

Topicstarter
kijk, ik ga even casema lastig vallen!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Toevallig gisteren het zelfde probleem opgelost met zelfde modem+router

Wat ik gedaan heb:
1. modem cd (wanadoo) geinstalleerd zonder router tussen modem en pc
2. Router tussen modem en pc gezet
3. Modem op stand-by gezet
4. 25 sec de reset-button van de router ingedrukt houden (fabrieksinstellingen terug zetten)
5. Modem van stand-by
6. Pc gereboot
7. Ingelogd op router via 192.168.0.1
8. Instellingen opnieuw ingesteld in Router, ook al stonden ze goed.
9. Alles deed het weer naar behoren.

Werkt dit niet, verwijder en maak de tcp/ip opnieuw aan.

Succes

[ Voor 4% gewijzigd door vacuumcleaner op 23-02-2005 11:41 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Topicstarter
ok casema kan me niet verder helpen, modem is geprovisioned, want anders zou ik zonder router ook ziet kunnen internetten zegt ie... verder staan alle instellingen op me router goed volgens hem, ookal blijft het probleem dat me router geen ip krijgt.
@vacuumcleaner: denk dat ik jouw stappenplan maar eens ff ga proberen!

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:05:
ok casema kan me niet verder helpen, modem is geprovisioned, want anders zou ik zonder router ook ziet kunnen internetten zegt ie... verder staan alle instellingen op me router goed volgens hem, ookal blijft het probleem dat me router geen ip krijgt.
@vacuumcleaner: denk dat ik jouw stappenplan maar eens ff ga proberen!
De modem cd is dus de wanadoo CD die bij het modem werd geleverd.
En na de fabrieksinstellingen te hebben gereset de modem van standby afhalen

[ Voor 9% gewijzigd door vacuumcleaner op 23-02-2005 11:41 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:31:
net geprobeerd met dhcp op de modem uit... dan kan ik met of zonder router helemaal geen verbinding meer maken.
dhcp op de modem staat idd default aan.
@climax: heb jij je mac adres gekloond? of heb je echt niks aan je routerinstellingen gedaan?
Nope, niet gekloond; (= zonder configgen :P)
Kan je mss n andere router proberen?
Zie je at the moment andere pc's in je netwerkomgeving (gebruikmakend van de router) ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ vacuumcleaner: ok heb je stappen doorlopen, geen resultaat...
het is me wel opgevallen dat is bij de installatie van de casema-cd ik nog steeds om een gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd, terwijl dat volgens mij niet nodig was omdat de eurodocsis tegenwoordig op dhcp werkt ( of heb ik dit fout) ik kan niet verder zonder iets in te vullen, dus heb ik me oude c-nr en ww (van me com21 tijd) ingevuld. vervolgens de rest van je stappen gedaan, maar router krijgt nog steeds geen ip. als ik daarna zonder router (dus direct op modem) op internet wil krijgt ie ook geen verbinding, pas als ik aangeef in netwerkverbinfdingen dat ik via een permanente verbinding wil inloggen werkt alles meteen weer...
ik ga het nu nog maar een keer proberen maar dan zonder eerst casema te installeren...

Verwijderd

Problemen zijn bekend je moet die ezels van de helpdesk bellen en zeggen dat je ze je modem activeren want dat doen die eikels niet het duurt meestal even. Blijven bellen en als je de goeie krijgt activeert hij hem gelijk voor je.

En zoals iemand al zei je moet je mac adres clonen en dan werkt het als een trein (bij mij althans).

Verwijderd

Alle gebruikersnamen enzo weghalen is niet nodig zodra ze jou modem hebben geactiveerd krjig je een ip van hun en dan zit hhet goed.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ook zonder eerst casema te installeren, en in plaats daarvan in xp een permanente verbinding in te stellen, werkt de router niet.
@climax: op de router zie ik wel alle pc's die aangesloten zijn, al ben ik tijdens dit installeren de enige pc die op de router is aangesloten.
@mec: ik heb wel gewoon internet als ik direct op de modem zit (dus zonder router) betekent dat niet dat ie al geactiveerd is? (heb ook activatiecode ingevoerd bij eerste keer modem installeren)
verder zei die casemabaas dat het mac-adres niet meer gecloned hoeft te worden omdat de router die van de modem krijgt...
ik ga toch nog maar een keer casema bellen... weet het anders ook niet meer.

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:08:
ok, ook zonder eerst casema te installeren, en in plaats daarvan in xp een permanente verbinding in te stellen, werkt de router niet.
@climax: op de router zie ik wel alle pc's die aangesloten zijn, al ben ik tijdens dit installeren de enige pc die op de router is aangesloten.
@mec: ik heb wel gewoon internet als ik direct op de modem zit (dus zonder router) betekent dat niet dat ie al geactiveerd is? (heb ook activatiecode ingevoerd bij eerste keer modem installeren)
verder zei die casemabaas dat het mac-adres niet meer gecloned hoeft te worden omdat de router die van de modem krijgt...
ik ga toch nog maar een keer casema bellen... weet het anders ook niet meer.
Ik heb ok echt uren gekloot, wel internet zonder router, geen internet met router.
Ik heb ook continu via ipconfig gereleasd en gerenewd.

Doorloop mijn stappenplan nog een keer (heb het zelf ook meerdere malen gedaan)
ow, ik maakte trouwens geen verbinding via dhcp maar via L2** (**nog wat).

Heb je trouwens ook al de fabrieksinstellingen gereset via 192.168.0.1?

Verwijderd

Topicstarter
net weer een andere casemakerel aan de lijn gehad, hij zag me router en heeft ook het modem opnieuw geactiveerd... zonder resultaat... de verbinding van modem naar router is dus goed, ook verbinding router - pc is goed ( ik kan erop) dus dan zou er iets in de router fout moeten zitten, ookal zijn de instellingen van de router ook goed. Ik krijg bij ip in me router nog steeds gewoon 0.0.0.0 en dat blijft zo als ie probeert te connecten. achter gateway blijft "unreachable" staan. volgens de helpdesk moet me router gewoon een ip van me modem krijgen, wat dus niet gebeurd.
zo maar eens de helpdesk van sitecom raadplegen.
@vacuumcleaner: l2pt bedoel je, dat is het oude protocol van de motorola eurodocsis, maar dat gebruik ik dus niet (wel geprobeerd natuurlijk, maar zonder resultaat) aan dat cd'tje van casema heb ik dan ook niks omdat die er nog steeds vanuit gaat dat je een c-nr en ww nodig hebt voor de motorola (zoals bij l2pt het geval is) en dat heb ik dus niet omdat ie via dhcp werkt...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 12:51 ]

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:49:
net weer een andere casemakerel aan de lijn gehad, hij zag me router en heeft ook het modem opnieuw geactiveerd... zonder resultaat... de verbinding van modem naar router is dus goed, ook verbinding router - pc is goed ( ik kan erop) dus dan zou er iets in de router fout moeten zitten. Ik krijg bij ip in me router nog steeds gewoon 0.0.0.0 en dat blijft zo als ie probeert te connecten. achter gateway blijft "unreachable" staan.
zo maar eens de helpdesk van sitecom raadplegen.
@vacuumcleaner: l2pt bedoel je, dat is het oude protocol van de motorola eurodocsis, maar dat gebruik ik dus niet (wel geprobeerd natuurlijk, maar zonder resultaat) aan dat cd'tje van casema heb ik dan ook niks omdat die er nog steeds vanuit gaat dat je een c-nr en ww nodig hebt voor de motorola (zoals bij l2pt het geval is) en dat heb ik dus niet omdat ie via dhcp werkt...
Ik heb het cd-tje gewoon gedraaid en c-nr + ww ingevult ook al staat er in de brief dat het niet nodig was.

Verwijderd

Topicstarter
@vacuumcleaner: als je echt via l2pt verbinding maakt heb je dat c-nr en ww wel nodig...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 12:53 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:52:
@vacuumcleaner: als je echt via l2pt verbinding maakt heb je dat c-nr en ww wel nodig...
Klopt Casema/Wanadoo werkt niet meer via L2TP maar via DHCP. Raar probleem, ik zou proberen n andere router op de internet verbinding te testen als dat mogelijk is.. Het lijkt me dat t aan de router (of de instellingen ervan) ligt..

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:52:
In de brief stond dat als ik het surfboard gebruik dat mijn c-nr en ww ie nodig zijn, ervanuitgaande dat ik zeker via dhcp zou gaan werken

Verwijderd

Topicstarter
nou bij sitecom wisten ze me ook niet veel nieuws te vertellen... routertje maar weer eens opnieuw ingesteld (zoals ik dat al 50 keer gedaan heb ondertussen) en dat werkte dus weer niet... het moet wel aan de router liggen, zonder router heb ik tenslotte normaal internet, de verbinding van modem naar router is goed (casema zag me mac-adres en herkende het meteen als sitecom) en ook me lan is goed omdat ik gewoon verbinding met de router krijg... ergens tussen wan en lan gaat het dus fout, want me router krijgt geen ip van het modem. ik heb helaas geen andere router in de buurt waarmee ik het zou kunnen proberen, ik ga nu eerst eens kijken of er misschien nieuwe firmware voor me router is, ookal heb ik hem gisteren gekocht, en als dat niet werkt ga we maar ff rellen bij de dynabyte...
mochten er nog mensen met suggesties zijn hoor ik die natuurlijk graag...

edit: zul je altijd zien... www.sitecom.com plat...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 14:31 ]

Verwijderd

Ik heb 2 weken geleden voor 26.50 een routertje ghaald die werkt perfect en is eenvoudig te configureren.
Ik weet alleen niet wat voor merk heb hem zo niet bijdehand.

Verwijderd

Topicstarter
tja... die sitecom van mij is ook heel makkelijk te configureren... klik klik klik en klaar... alleen werkt het niet en schijnt niemand bij casema, sitecom en zélfs tweakers.net me te kunnen vertellen wat er fout is...
begin het aardig beu tee worden... denk dat ik zo me ouwe com21 er maar weer eens aanhang en dan ga kijken of me router daar wel mee overweg kan, of is dat geen goed idee?

Verwijderd

strange bij mij werkt ie (inmiddels?) wel
directe link naar de firmware:
http://www.sitecom.com/dr...id=7&prod_id=152&search=1

Verwijderd

Topicstarter
jes, hij werkt hier inmiddels ook weer (die site dus, niet me router helaas), echter is er geen nieuwe firmware voor mijn dc-202 V5... ook geen oplossing dus

die com21 gaat er weer op denk.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 15:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou net dus ff die com21 er weer opgezet, en de router geeft (na alles voor pppoe ingesteld te hebben natuurlijk) weer dezelfde fout aan... unreachable dus.
ligt het aan mij of heeft dynabyte me gewoon een gare router meegegeven?

Verwijderd

Topicstarter
Het lag dus niet aan mij... Dynabyte had me een gare router meegegeven! net geruild tegen een nieuwe, kom thuis, sluit hem aan... klaar! maar goed, 't heeft me weer een dag van de straat gehouden zullen we maar denken! iedereen toch bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:52:
Het lag dus niet aan mij... Dynabyte had me een gare router meegegeven! net geruild tegen een nieuwe, kom thuis, sluit hem aan... klaar! maar goed, 't heeft me weer een dag van de straat gehouden zullen we maar denken! iedereen toch bedankt voor de hulp!
Gelukkig dat t opgelost is :)
Vond t ook wel mooi routertje; echt plug and play (ipv pray) ;)

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:52:
Fijn om te horen :)
Succes ermee

Verwijderd

http://www.e-tech.nu/ Deze router heb ik en is niet duur (voor diegen die ook de nieuwe modem van casema/wanadoo krijgen) en werkt ook perfect volgens mij is hij stukken goedkoper als die van dynabyte (dure jongens al zeg ik het zelf).

Nou veel plezier ermee

Verwijderd

E-Tech Router
Model:RTBR04

Verwijderd

Bij mij is het ook vreemd. Ik heb een Linksys BEFW11S4 wireless router die op die Motorola Modem zit. Met UTP kabel werkt het prima maar de wireless gedeelte krijg ik voor geen meter aan de praat.

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 15:32
Zo ver ik mij kan herinneren heeft de Sitecom router overigens een DHCP-server aan de LAN-kant om IP s uit te delen aan de clients maar ondersteunt het niet DHCP als WAN. Ik heb dit toen op mijn router (Linksys) express moeten controleren.

De Linksys ondersteunt het gelukkig allemaal (zowel PPPoE, L2TP en DHCP)

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 18:42
Ik denk toch dat het aan de router ligt, ik heb dezelfde config als de TS alleenmet een wit Motorola modem. Voorheen ook Com21 en na verhuizing die andere. Plug in reutel, reutel, nix. Casema gebeld modem geactiveerd, draaien met die hap zonder router in te stellen. Just out of te box , aangesloten, en werken.

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde probleem, met alleen de DC 202 V2. Heb op sitecom dit gevonden om het t e verhelpen, helpt helaas alleen bij V2 en V3.

Q: DC-202(v2/v3) - Hoe schakel ik de router om van L2TP naar DHCP ivm Casema Wanadoo?
A: Deze aanpassing is alleen bedoeld voor de klanten die een Motorola modem in hun bezit hebben en Casema/Wanadoo als Internetprovider hebben.

Open uw webbrowser (bijv. Internet Explorer).
Vraag de volgende pagina op: 'http://192.168.0.1'. Hiermee komt u in het router menu.
Klik op 'Setup' en daarna op 'Next'.
Bij country selecteert u 'Netherlands' en bij service 'Andere provider(handmatig configureren).
Klik op 'Next' Selecteer 'Cablemodem'.
Klik op 'Next'
De Hostname en Domain Name kunt u op de standaard waarde laten staan.
Bij login Method selecteert u "None".
Bij het "MAC adres" hoeft u niks in te vullen.
Klik op 'Next'
Selecteer 'IP address is assigned automaticly (Dynamic IP Address)'.
Selecteer bij DNS 'Automatic (obtain from server)'.
Klik op 'Next'.
Klik op 'Finish'.
Voer de test uit.
Klik op 'Close'.

Als u na de bovenstaande handelingen geen verbinding met het Internet heeft, dan moet u het volgende doen:
Haal de spanningsaansluiting uit de router.
Zet het Motorola modem UIT gedurende 15 seconden.
Schakel de Motorola modem weer in.
Plaats de spanningsaansluiting weer in de router.

Suc6 voor de mensen die hetzelfde probleem hebben als dat ik had!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je moet over het algemeen altijd Nederland als land, en dan Assign IP automatically doen. Help er meerdere klanten mee op weg. By the way kan je een sitecom ook naar factory defaults zetten als je gemigreerd wordt. Alle Com21 gaat er uit voor het eind van dit jaar.

de Motorola SB5100E (zwarte kleine) en SB4200 (witte) fungeren alleen als het modem niet online is als dhcp server. Dit is dus als je het modem met het knopje bovenop standby zet (alle behalve onderste lampje gaan uit), of als de vier bovenste lampjes niet constant branden.

edit:
oud topic :X zal jullie misschien zelfs wel aan de telefoon gehad hebben :+

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 20-03-2005 20:36 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1