[laptop] Dj laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Hey iedereen,

Ik ben op zoek naar de ideale laptop om mee te gaan draaien.
deze zou het liefst al direct een goeie soundkaart mogen hebben en ik zou deze nieuw kopen.
Een maximale prijs van rond de 1200 lijkt me wel wat.

ik heb al wat opgezocht maar veel laptops staan weinig exacte specificaties bij omtrend geluid, enige ervaringen hierin?

3 laptops waar ik wel in geinteresseerd ben :

Packard bell easynote
Acer travelmate 4001/4002
HP Pavilion ze2070EA

heb al naar andere modellen gekeken, of zou ik eerder opzoek moeten gaan naar een zelfbouwlaptop?

Bedankt,

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Een zelfbouw laptop? Hoe had je dat in gedachten? Bedoel je niet gewoon een zelfbouw Pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:59
Ik ga niet beginnen over geluidskwaliteit, maar het lijkt me dat de laptop vooral betrouwbaar moet zijn. Mij klinkt een Packard Bell niet zo betrouwbaar in de oren...

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:22

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Er zijn vrij weinig laptops met iets anders aan boord dan simpel tweekanaals AC'97 sound controllers :) Dus je zit sowieso denk ik vast aan een PCMCIA/USB geluidskaartje wil je echt goede kwaliteit geluid uit een laptop toveren...

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Ik zou gaan voor een usb geluidskaart audigy oid (ander merk kan ook), bij de meeste laptops is geluidskwaliteit _écht_ geen prioriteit.

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:22
hoe wil je hem als dj laptop gebruiken? met samen werking met het "Final Scrach System" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Laatst online: 11-04 12:57
Hey,

mijn maat waar deze laptop voor bestemd is, is zich nu aan het registreren en zal dan dit topic verder beantwoorden en zoeken:) bedankt voor de reacties alvast

ivm de zelfbouwlaptop, op beurzen zie je die toch vaak staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik eens weten waarom de packard bell niet zo betrouwbaar klinkt?
En wat is Final Scrach System?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:45

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik gebruik zelf een Acer Travelmate 634C in combinatie met een extra externe geluidkaart (goedkoop creative ding). Ik gebruik gewoon de standaard interne geluidskaart en die externe dus.
De geluidskwaliteit is goed, ik heb de geluidskaarten ongeveer op 70% volume staan en versterk dit met een redelijke versterker. Ik draai trouwens die externe geluidskaart op USB1, wat prima lukt.

Een zelfbouw laptop bestaat niet voor zover ik weet. Wat je op beurzen ziet zijn vaak refurbished laptops, die zijn helemaal nagekeken en eventueel kwetsbare of brakke onderdelen zijn vervangen.

[edit]
Packard Bell klinkt bij mij ook niet echt betrouwbaar. Ik repareer veel pc's en daarvan is een derde van Packard Bel....

Final Scratch is een systeem waarmee je MP3's kan scratchen, je sluit dan twee "nep" draaitafels op je laptop aan. Zie http://www.finalscratch.com/

[ Voor 20% gewijzigd door Beekforel op 22-02-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Final Scratch is niet direct mijn ding waar ik mee bezig ben.
Zelf gebruik ik atomix of traktor. Men oog was tevens ook gevallen op de acer aspire 1681 wlmi

Volgens mij heb ik beide geluidskaarten niet van doen, enkel die externe is meer dan genoeg... Zoals hier nu op de pc, een 5.1 kaartje, mengpaneel en versterker.

Welke zijn de belangrijkste aandachtspunten bij de aankoop van de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 12:09

Erikie

www.erikie.nl

Beekforel schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:32:

Final Scratch is een systeem waarmee je MP3's kan scratchen, je sluit dan twee "nep" draaitafels op je laptop aan. Zie http://www.finalscratch.com/
uhuuh.. dude.. nep draaitafels??

Afbeeldingslocatie: http://www.finalscratch.com/v3/images/fs15_sys.jpg

niet dus :P

Maar ik vraag me af of de ts hier iets aan heeft, fs ligt nl niet in zijn budget

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draait hier idd niet om dit final scratch system, ik draai op een andere manier. Wil gewoon weten waarop ik moet letten bij de aankoop van een laptop waarmee ik zou gaan draaien.

Aangezien die packard niet zo betrouwbaar klinkt denk ik nog aan die hp of acer

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je als je dj-laptop veel gaat gebruiken en dan evt in live-acts/optredens goed moet opletten op warmte ontwikkeling. Disco's zijn warm/vochtig en rookerige wat de koeling van apperatuur altijd net een tikje lastiger maakt vooral van die fragiele laptops...

Verder ik zou gewoon goed de reviews lezen en evt externe creative/terretac geluidskaart met in en out-puts halen :) (ingeval daarop niet bezuiningen... geluidskaarten in laptops zijn niks... net zoals dat standaard meuk in pc...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco Mahieu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06-2020
Ik zeg maar 1 ding, www.bpmstudio.nl

Moederbord: Asus K8V SE DeLuxe Socket 754, Processor: AMD Athlon 64 3400+, Geheugen: TwinMos DDR400 1024MB CL2.5 Dual channel kit, Harddisk: Western Digital Caviar 200GB 2000JD SATA 7200/100 8mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 22:45

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:45:
Final Scratch is niet direct mijn ding waar ik mee bezig ben.
Zelf gebruik ik atomix of traktor. Men oog was tevens ook gevallen op de acer aspire 1681 wlmi

Volgens mij heb ik beide geluidskaarten niet van doen, enkel die externe is meer dan genoeg... Zoals hier nu op de pc, een 5.1 kaartje, mengpaneel en versterker.

Welke zijn de belangrijkste aandachtspunten bij de aankoop van de laptop?
Kun je met een 5.1 systeem 2 kanalen door elkaar mixen? Is mij nog nooit gelukt, maar ben er ook niet echt mee bezig geweest.
3 kanalen vind ik zelf het lekkerst werken, 1 voor m'n headphones en 2 voor het draaien. Dan kun je een beetje leuk spelen. :)
Erikie schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:45:
[...]

uhuuh.. dude.. nep draaitafels??

[afbeelding]

niet dus :P

Maar ik vraag me af of de ts hier iets aan heeft, fs ligt nl niet in zijn budget
Nah, nep, je kunt er MP3's mee scratchen zonder vinyl te gebruiken, dat bedoelde ik ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg voor een gespierde laptop en koop er een Audiotrak Maya 44 USB bij. Heb zelf een Asus LP3800 (P4 2,4 ghz, 512 mb intern) en draai nu djDecks in Finalscratch mode. Interne geluidskaarten zuigen sowieso! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 00:12
kijk es naar Asus, die maken ook goede laptops..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hoeverre is de videokaart belangrijk?
Heb hier de hp specifikaties bij me en die heeft 64mb shared.
de hd is ene van 4200rpm... aan te raden?

HP Pavilion ze2070

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Nu ga ik wel eens naar een concert ... en daar hebben ze meestal apples staan. Kan zijn dat ze het als stijl-icoon gebruiken, maar het lijkt me niet zonder reden dat ik daar apples zie.

En anders: sja, een snelle schijf, een stevig apparaat - want je gaat ermee draaien en als net voor je gaat draaien je systeem uit elkaar knetterd heb je daar niks meer aan. Kijk eens (als het geen apple wordt ;)) naar de toughbooks van panasonic en als het goedkoper moet heeft Paradigit een "Paradigit Voyager 9160 RockSolid", helemaal aan je eisen aan te passen, centrino en stevig.

Wel moet je dan nog zo'n usb-soundcard of een pcmcia-soundcard kopen.

Packard Bell zou ik vanwege de reputatie die het heeft niet kopen. (wil je nog serieus genomen worden? ;))

[ Voor 6% gewijzigd door pjottum op 23-02-2005 08:40 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfbouw laptop bestaan wel degelijk, alternate.de heeft kale laptops (barebones). die hebben geen cpu geheugen en hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Die barebones gebruikt De-Laptobber ook; niks nieuws hoor.
Maar is dat handiger dan hem door een bedrijf in elkaar laten klussen met garantie etc? Ik denk het niet.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Misschien een vraag voor de kenners :)

Nu we het toch over laptops/notebooks voor DJ's hebben, ik zie altijd op foto's bij bekende DJ's Rank1, Ferry Corsten etc... altijd 2 merken in de picture namelijk Sony Vaio serie en de Power en iBooks van Apple.

Wie kan mij vertellen waarom je deze 2 merken altijd vaak terugziet. Bij Apple heb ik het vermoeden dat het om de software gaat die volgens mij wel goed is.

Opzich voor een DJ is 2 kanaals stereo toch goed genoeg :? gaat toch eigenlijk gewoon om het signaal en die is volgens mij bij een standaard audio chipset toch goed genoeg?

[ Voor 3% gewijzigd door CycloneX op 23-02-2005 18:43 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagske...

Is bij het draaien een mindere videokaart van belang? Neem nu bv 64mb videogeheugen shared tegenover een ATI 9700 64mb... Ga ik bij de keuze van het shared video geheugen problemen ondervinden?

En de keuze van een hd, een 4200 rpm tegenover 5400/7200 rpm? Vertraagd dit enkel bij het opstarten van appz of veel meer dan enkel bij het opstarten?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Laatst online: 14-09 17:54
Als jij veel data gaat wegschrijven (constant mp3tjes naar/van je schrijf kopieerd bijvoorbeeld) is het handig om een 7200rpm HD te hebben, maar geen noodzaak.

En de videokaart/chip maakt voor jouw doeleinden weinig uit, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-10 13:25
CycloneX schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:41:
[...]Opzich voor een DJ is 2 kanaals stereo toch goed genoeg :? gaat toch eigenlijk gewoon om het signaal en die is volgens mij bij een standaard audio chipset toch goed genoeg?
Het geluid wordt vaak enorm versterkt. Je moet dus wel degelijk erg goede kwaliteit hebben anders wordt het toch duidelijk hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd...
investeren in een deftige geluidskaart is zeker een must!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-10 12:09

Erikie

www.erikie.nl

Beekforel schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 01:42:

Nah, nep, je kunt er MP3's mee scratchen zonder vinyl te gebruiken, dat bedoelde ik ermee.
offtopic:
eh.. dan nog heb je 2 (timecoded) vinyl platen nodig om te scratchen ;)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een beetje lees en zoekwerk kwam ik op de Olidata Tehom CW 3600 PTH uit? Heeft hier iemand al iets of wat van ervaring mee?

Intel Pentium M Dothan 1,8 GHz
15,4" TFT Scherm @ 1280x800 Max
512 MB DDR Geheugen
80 GB Harddisk 4200RPM
3D Sound
128 MB ATI Radeon 9700 AGP 4x
3x USB 2.0
10/100 Lan
DVD Brander +R/RW -R/RW DualLayer 6x
56K6 Modem
IEEE 1394a
TV-Out S-Video
VGA Out
1x PCMCIA II
Wireless Lan 11G
4in1 Cardreader
4,4 Ah Batterij
Gewicht: 2,7 KG

Dit in combinatie met de Audigy 2 NX

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 14:04
Apple niks voor je? een mooie 12 inch i-book of bij voorkeur een powerbook icm een externe geluidskaart? En dan een mooie Hercules USB dj controller voor Traktor erbij :)

Afbeeldingslocatie: http://www.etcetera.co.uk/products/images/HER105Box.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:11
En waarom niet een Audigy 2 ZS Notebook ?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd,

Ik had die nx en zs nog niet naast elkaar bekeken... keuze gaat toch wel naar die zs!

Als er nog iemand is met een goed alternatief... Just Let Me Know
Pagina: 1