Hulp partitie Compaq pressario

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:59

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Hallo, deze tweakert kreeg vandaag de hulp ingeroepen van een dorpsgenoot omdat de Compaq Pressario PC uit 1998/1999 vast loopt me Winows ME bij het opstarten. Opzich met die Recovery CD's makkelijk te herstellen lijkt me ;).
Maar nadat ik in de handleiding van die Pressario heb gekeken komt naar boven dat er 1 partitie die D: heet gebruik wordt voor een image o.a van de C: schijf en voor andere opslag van de computer voor onderhoud enzo.
Ze raden in die handleiding aan om partitie D dus niet te gebruiken voor opslag van eigen documenten enzo.
Zou het misschien gewoon mogelijk zijn om tijdelijk de hele map met Mijn Documenten naar D: te kunnen kopieeren voor een backup. Of zal die Pressario daar moeite mee hebben en misschien alleen eigen images en dingen accepteren op D?

Als ik voor die enkele uren gewoon Mijn Documenten op partitie D kan zetten is backuppen zo gedaan :p....

Wie kan een antwoord geven op me vraag ;).

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 22-02-2005 21:11 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij mijn weten hebben die Compaq's een hidden partitie, waar voornamelijk het grafische deel van het BIOS op staat. Da's heel leuk, maar eigenlijk kun je er weinig mee - het BIOS van dat ding kun je ook normaal benaderen als het grafische deel er niet op staat.
Wat ik je sowieso kan zeggen is dat die hidden partitie heel erg klein is, vol staat met die BIOS meuk, en aangezien ie hidden is is ie ook niet direct aanspreekbaar, dus iets er op backuppen gaat wat lastig worden ;)

Ik zou je aanraden om middels FDISK alle partities eerst weg te gooien. Dan ff testen of die BIOS id nog werk - dat zou zo moeten zijn. Windows ME zou ik er niet op zetten; da's zo'n beetje het meest brakke OS dat MS ooit gemaakt heeft. Ik zou in jouw geval gewoon voor Win 98 second edition gaan. Daar is ook meer voor te krijgen que drivers enzo :)
Verder kun je op de site van compaq / HP in geval van nood een tool downloaden die je BIOS partitie weer terugzet, maar ik ga er vanuit dat je de niet meer nodig zult hebben.

Suc6 :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Thnx voor de info. Mochten anderen aanvullingen hebben dan kunnen ze dat hier laten horen ;).
Want het schijnt dat D: wel oproepbaar was volgens die mensen, maar ik heb het niet kunnen controleren nog.
Win ME kan ik zo installeren daarop m.b.v. die Compaq restore CD enzo. Dus alls deze ME instabiel zal raken dan ehm..... mja.. dat zien we dan wel weer :+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Idd en D:/ was gewoon oproepbaar en zichtbaar. Documenten had ik nog op fllopy's gebackupped (just for care) en probleem is opgelost.
Thnx to The-Eagle alsnog :*
Zaak gesloten :p.

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 23-02-2005 22:39 ]