Zelfbouwbeamer

Pagina: 1
Acties:

• htg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-01-2025
Hoi,

Ik weet dat er een hoop van die zelfbouwbeamers in de omloop zijn. Die kan je maken doormiddel van een lcd scherm. Maar er zijn ook sites waarbij je speciale lcd apparatuur voor die beamers kunt kopen. Weet iemand misschien een goedkoop adres waar men zelfbouwbeamers verkoopt die je eventueel ook met een goedkope lamp kunt vervangen? Want het gaat mij eigenlijk best te veel af voor die prijs. Op dit moment zit ik daar nog niet zo op te wachten. Maar een goedkoop beamertje wil ik wel hebben. Ik zit zelf te denken 1 te maken. Maar ik denk dat het ongeveer even veel kost gezien de tijd er ook omheen. Nou ja, dat is mijn ruwe schatting.

Groetjes, htg

whatever it takes

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:33

Thandor

SilverStreak

Hmm, ik heb niet direct antwoord op jouw vraag.

Echter weet ik wel dat Tom's Hardware een keer een artikel + filmpje geschreven/gemaakt heeft over het bouwen van een beamer.
Het artikel is hier te vinden :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• htg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-01-2025
Naar constructie handleidingen ben ik niet opzoek omdat ik zelf al veel heb gevonden. In een mum van tijd had ik er 6 gevonden ofzoiets. Ik doel dus meer op het apparaat opzich :)

Maar evengoed bedankt :)

whatever it takes

Verwijderd

htg schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:51:
Naar constructie handleidingen ben ik niet opzoek omdat ik zelf al veel heb gevonden. In een mum van tijd had ik er 6 gevonden ofzoiets. Ik doel dus meer op het apparaat opzich :)

Maar evengoed bedankt :)
ik zou het nieuwe 15 inch model van Dell kopen (doe ik ook) want die heeft ook DVI en een goede helderheid en contrastratio, hij is dacht ik zo'n 230 euro.
nog een goede overheadprojector erbij en je zit op zo'n 4 a 500 euro en dat is nog steeds een kwart van wat zo'n ding nieuw in de winkel kost (qua beeldkwaliteit en Ansi-Lumen) ;)

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Je kan natuurlijk ook tweedehands kopen... heb je al een beamer voor 50 euro en tft zijn ook stukken goedkoper. Kost het geheel zo'n 200 euro. :*)

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

MeMoRy schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:16:
Je kan natuurlijk ook tweedehands kopen... heb je al een beamer voor 50 euro en tft zijn ook stukken goedkoper. Kost het geheel zo'n 200 euro. :*)
das waar maar ik heb zoiets van... als je voor 4 a 500 euro zo'n ding bouwt heb je een vet goede beamer! :) die normaal 4x zoveel zou kosten in de winkel + kosten die lampjes in een overheadprojector maar 20 euro per stuk max (i.p.v. 200 euro voor een nieuwe beamerlamp) dus daar bespaar je ookal op.
en aangezien ik persoonlijk dan veel met die zelfbouw beamer wil gaan doen heb ik et er wel voor over :)

maar ik moet eerst toch nog eff sparen voor een psp en mac mini met cinema display dus dat komt nog wel :D

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 17:24 ]

Pagina: 1