Toon posts:

creative modem blaster v92 niet te zien in xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een raar probleem waar ik niet uit kom. Heb het op internet geprobeerd op te zoeken en hier op het forum gezocht maar ik kan de oplossing niet vinden. Dus misschien als ik het probleem duidelijk vermeld dat 1 van jullie misschien wel tot een oplossing komt.

Ik heb vorige week een computer van een vriend thuis gekregen om opnieuw te installeren. Hij wilde graag XP er op hebben. Dus hij heel de mikmak bij mij afgegeven.
Normaal geen probleem. Maar na het installeen van XP zag hij het modem niet.
Hij zag een "Simple PCI Communications Divice"
Dus ik dacht.. even bij de fabricant van het modem een nieuwe driver downloaden en klaar. Niet dus.
Fabrikant bestaat inmiddels niet meer. En de chip leverancier (conexant) heeft ook geen goede drivers op hun site staan.
Ik dus maar een ander modem gehaald. Een Creative Modem Blaster V.92..
Maar als ik deze er in hang ziet hij helemaal niks.
En als ik dan toch gaat probreren het apparaat te installeren met de bijgeleverde cd van creative blijft hij tijdens installatie hangen.

Waar zou dit aan kunnen liggen?? Als ik het creative modem V.92 in mijn eigen computer hang wordt hij gelijk gezien.

Systeem gegevens

AOpen MX64
256 MB
PentiumIII 600Mhz
Via Chipset
Award BIOS MX64 R1.01

Alvast erg bedankt ;)

groetjes

AJ

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-02 13:21

casemodder

--->

mischien een ander pci slot proberen, driver van oud modem verwijderen.
Heb je wel het oude modem eruit gehaald?
Probeer anders ook een nieuwe xp install en dan met het nieuwe modem erin want mijn ervaring leert dat xp nieuwe hardware tussendoor nie zo lief vind.

edit: probeer ook es win 2000 of nt drivers (want xp is toch ook nt gebaseerd?)

[ Voor 14% gewijzigd door casemodder op 22-02-2005 21:10 ]

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:49

breinonline

Are you afraid to be known?

^ met stom is

Wat je verder nog kan doen: zoek de juiste drivers op driverguide en google. Zoek bij beide naar alle nummer- en cijfercombinaties die je op de connexantchip kan ontdekken. Dikke kans dat je alsnog juiste drivers vindt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-02 13:21

casemodder

--->

Waar ik ook net aan denk is deze site www.plasma-online.de
daar kun je via fcc nummer drivers zoeken.

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Verwijderd

Topicstarter
Oude modem is er natuurlijk uitgehaald.

Ik heb xp al opnieuw geinstalleerd.
Met en zonder modem in een slot.
Meerdere sloten geprobeerd.

En van dat oude modem kan ik echt de drivers niet vinden. (127A-2114 Rockwell/Conexant chip CIS Technology) Ik zou niet weten waat ik nog meer moest kijken.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
http://www.conexant.com/support/md_driverdownload.jsp

Goed lezen welke type chip je hebt en dan de juiste driver proberen.

Is me al een aantal keren gelukt met wat "onbekende" pci modems.

Verwijderd

Topicstarter
Frankie02 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:36:
http://www.conexant.com/support/md_driverdownload.jsp

Goed lezen welke type chip je hebt en dan de juiste driver proberen.

Is me al een aantal keren gelukt met wat "onbekende" pci modems.
Heb ik ook geprobeerd... Hij staat niet op de lijst.
Op den duur dacht ik dat ik hem had. maar toen begon windows zo vervelend te doen met erntige fouten en herstellen enzo.
Pagina: 1