[WinXP] Continue Harddisk IO. Monitor tool?

Pagina: 1
Acties:

• pgussow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08-2025
Mijn harde schijf blijft continue 'bezig'. En dat terwijl de computer in volledige 'rust' zo moeten zijn. Mijn eerste gok was natuurlijk Spyware. Ik heb Hitman Pro erover heen gehaald, maar daarna bleef het probleem zich voordoen. Het enige wat ik nog kan verzinnen is een tool vinden waarmee ik per proces kan zien of en welke HDD activiteiten ze doen.
Ik heb op Google gezocht met 'monitoring disk IO per process', 'Harddisk monitor' en 'tracing harddisk access' maar allen zonder resultaat. Weet een van jullie een goede tool om zo iets te tracen? Of hebben jullie andere ideeen hoe ik erachter kan komen wat het veroorzaakt?

Wellicht ter informatie mijn PC: P4 2.6 Ghz, met een Maxtor 6Y200PO 200Gb 7200rpm 8MB U133 en een Barracuda ST3120023A (120 GB 7200 rpm 2MB U100)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Kijk een met Process Explorer en zet I/O read en I/O write aan. Zo zie je meteen welke process verantwoordelijk is.

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Diskmon van sysinternals komt volgens mij in de buurt.

Bij nader inzien moet het toch Filemon zijn.... Je moet in ieder geval op de sysinternals site zijn. :)

[ Voor 42% gewijzigd door A_L op 22-02-2005 21:06 ]

• pgussow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08-2025
Filemon werkte perfect. Mijn lokale Apache blijkt de boosdoener. Die schrijft ongeveer 20x perseconde een errormessage naar zijn logfile (was inmiddels meer dan een gig :S ). Nou die nog even oplossen en klaar is Kees. Thx voor de hulp!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Filemon stond trouwens ook genoemd in de SA FAQ: overig ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)