Toon posts:

maxtor 250gb sata 16mb wordt herkend als 125mb!?

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw systeem gekregen, en de installatie van windows doe ik zelf. Dat is allemaal gelukt, maar hij ziet de harddisk 250gb sata (6B250S0) maar als 125gb :S Wie weet hoe dit komt? Windows draait er verder perfect op! Hoe los ik dit probleem op?

Edit: in de topictitel staat 125mb, maar dat is natuurlijk 125gig

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 20:35 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

waarmee format je de disk als je dat met de cd van xp doet dan klopt dat
ik heb van de weekend ook een disk van maxtor gekocht en zag hem ook als 127Gb

het probleem was bij mij met Partition Magic 8.0 verholpen die zag wel gewoon 200gb

p.s.
wat zegt de bios?

/edit
download ook ff voor de zekerheid "big_drive_enabler" bij maxtor op de site

[ Voor 14% gewijzigd door mad_max234 op 22-02-2005 20:45 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:08
Lees eens de FAQ, deze vraag komt 3x per dag langs :/

OM FAQ / Beleid

[ Voor 41% gewijzigd door Spixo op 22-02-2005 20:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
De bios zegt 251gb, en bij de installatie van windows zei die 131gb ofzo. Bij computerbeheer >> schijfbeheer zie ik niet dat er een gedeelte van de schijf niet is geformatteerd. Wat is de oplossing? Partition magic?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Over welk OS hebben we het?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
De oplossing is XP SP1 of nog beter SP2 installeren. XP RTM (dus zonder SP's) kent het probleem dat schijven >127 gb als 127gb herkend worden.

We are shaping the future

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:42:
Lees eens de FAQ, deze vraag komt 3x per dag langs :/

OM FAQ / Beleid
Het lijkt me dat het toch niet aan de bios ligt. Het gaat om het nieuwe Asus SLI-deluxe mobo!

Verwijderd

Gewoon Maxblast gebruiken en dan formateren, deed ik ook met mijn 250gb WDC, gewoon hun tool gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Alex schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:45:
De oplossing is XP SP1 of nog beter SP2 installeren. XP RTM (dus zonder SP's) kent het probleem dat schijven >127 gb als 127gb herkend worden.
Wanneer SP2 erop staat, wordt ie dan automatisch 250gb, of moet ik nog een deel formatteren?

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:45:
[...]

Het lijkt me dat het toch niet aan de bios ligt. Het gaat om het nieuwe Asus SLI-deluxe mobo!
Lees eerst es ;)
Daar staat niet alleen dat de bios te oud kan zijn ;)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:08
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:46:
[...]

Wanneer SP2 erop staat, wordt ie dan automatisch 250gb, of moet ik nog een deel formatteren?
Je kan beter SP2 slipstreamen in je Windows CD, dan gaat het gelijk bij de installatie goed.

En als je de FAQ had gelezen had je dat geweten... :O

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

ja met Partition Magic kan je de rest er bij voegen "merge" of je maakt een ander partition aan met Partition Magic is geen enkel probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het eerst ff proberen met sp1 + 2. iig bedank allemaal voor de snelle reacties en sorry voor de 'domme' vraag. Als het niet lukt kom ik terug :P ;)

Verwijderd

Gebruik een windows CD met minimaal SP1 geslipstreamed.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:51:
Ik ga het eerst ff proberen met sp1 + 2. iig bedank allemaal voor de snelle reacties en sorry voor de 'domme' vraag. Als het niet lukt kom ik terug :P ;)
SP2 is genoeg. SP1 zit al in SP2.

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:52:
Gebruik een windows CD met minimaal SP1 geslipstreamed.
Tja, je kan 'm ook kaal doen, maar zodra je dan op internet zit, ben je al geinfecteerd.
Maar slipstreamen is idd een heel goed plan!

[ Voor 36% gewijzigd door Alex) op 22-02-2005 20:54 ]

We are shaping the future

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:51:
Domme vragen bestaan niet, vragen waar niet naar gezocht is wel :)

Kijk voordat je je vraag hier komt 'dumpen' eerst es in de search, daarna eventueel in de faq van het forum waarin je je vraag post en als je er dan nog niet uitkomt dan kun je je vraag posten. Geef dan duidelijk aan wat je hebt geprobeerd en waar je tegen aanloopt enzo. Zo blijkt er uit je post dat je moeite hebt gedaan en wordt je snelller en vriendelijker geholpen :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Inderdaad. Op GoT hebben we bepaalde richtlijnen bij het openen van een topic. Zo moet je zelf eerst op onderzoek uitgaan, en daarbij hoort ook het lezen van FAQs en de zoekmachine gebruiken. Deze vraag komt verschrikkelijk vaak langs, en ik ben er dan ook zeker van dat je genoeg antwoorden zou vinden met de search.

Je bent niet nieuw op GoT, en bent al eerder op de regels gewezen. Ik wil je echter nogmaals vriendelijk doch dringend verzoeken de huisregels hier op GoT (zie o.a. Algemene gedragsregels (Netiquette)) door te nemen, voordat je een nieuw topic opent. Topics openen als deze om 'even snel een antwoord te krijgen' is zeker niet de bedoeling.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.