Ik heb een wl500g (firmware 1.8.2.4) deze hangt achter mijn sitecom router en we gebruiken de wl500g puur als AP voor 1 bedrade en 1 wireless client.
Computer 1 hangt (met draad) aan de sitecom
Computer 2 hangt (met draad) aan de WL500g
Computer 3 hangt (zonder draad) aan de Wl500g. (nouja, dat doet ie dus niet
)
Alle computers hebben XP met SP2.
Wanneer ik computer 3 met draadje aan de wl500g hang doet ie het goed. (maar dat willen we niet)
Computer 3 heeft:
- een Linksys WMP54g draadloze PCI-NIC. Deze is goed geinstalleerd (laatste drivers) en werkt.
- een vast IP-nummer (ook al DHCP geprobeerd)
- zo geconfigureerd (SSID, WEP, ip+gateway etc.) dat het overeenkomt met de WL500g
WL500g heeft:
- operation mode: AP
- channel 11
- wep 128 (zonder passphrase maar met ingevulde key)
- de rest op auto zoals hier beschreven
Probleem:
Hij ziet het SSID van de Wl500g niet. Hij ziet het hele wireless-netwerk niet. (ik heb het ook al geprobeerd met de WL500g naast de client)
Ik heb uiteraard aan staan dat het SSID wordt gebroadcast. Ik heb de WL500g ook al eens gereset naar zijn defaults (zie ook hier )
Het lampje AIR op de WL500g is aan en heel af en toe na een paar sec knippert ie even.
Hoe kan ik testen of de WL500g het uberhaupt nog wel doet qua wireless? Of zou hij kapot zijn?
Ik heb helaas geen andere wireless clients liggen...
dus zo kan ik het niet testen.
In het log staat in principe niks.
Iemand?
Computer 1 hangt (met draad) aan de sitecom
Computer 2 hangt (met draad) aan de WL500g
Computer 3 hangt (zonder draad) aan de Wl500g. (nouja, dat doet ie dus niet
Alle computers hebben XP met SP2.
Wanneer ik computer 3 met draadje aan de wl500g hang doet ie het goed. (maar dat willen we niet)
Computer 3 heeft:
- een Linksys WMP54g draadloze PCI-NIC. Deze is goed geinstalleerd (laatste drivers) en werkt.
- een vast IP-nummer (ook al DHCP geprobeerd)
- zo geconfigureerd (SSID, WEP, ip+gateway etc.) dat het overeenkomt met de WL500g
WL500g heeft:
- operation mode: AP
- channel 11
- wep 128 (zonder passphrase maar met ingevulde key)
- de rest op auto zoals hier beschreven
Probleem:
Hij ziet het SSID van de Wl500g niet. Hij ziet het hele wireless-netwerk niet. (ik heb het ook al geprobeerd met de WL500g naast de client)
Ik heb uiteraard aan staan dat het SSID wordt gebroadcast. Ik heb de WL500g ook al eens gereset naar zijn defaults (zie ook hier )
Het lampje AIR op de WL500g is aan en heel af en toe na een paar sec knippert ie even.
Hoe kan ik testen of de WL500g het uberhaupt nog wel doet qua wireless? Of zou hij kapot zijn?
Ik heb helaas geen andere wireless clients liggen...
In het log staat in principe niks.
Iemand?