[WLAN] Wireless router kapot? Asus WL500g

Pagina: 1
Acties:

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 22:44

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Ik heb een wl500g (firmware 1.8.2.4) deze hangt achter mijn sitecom router en we gebruiken de wl500g puur als AP voor 1 bedrade en 1 wireless client.

Computer 1 hangt (met draad) aan de sitecom
Computer 2 hangt (met draad) aan de WL500g
Computer 3 hangt (zonder draad) aan de Wl500g. (nouja, dat doet ie dus niet ;) )

Alle computers hebben XP met SP2.
Wanneer ik computer 3 met draadje aan de wl500g hang doet ie het goed. (maar dat willen we niet)

Computer 3 heeft:
- een Linksys WMP54g draadloze PCI-NIC. Deze is goed geinstalleerd (laatste drivers) en werkt.
- een vast IP-nummer (ook al DHCP geprobeerd)
- zo geconfigureerd (SSID, WEP, ip+gateway etc.) dat het overeenkomt met de WL500g

WL500g heeft:
- operation mode: AP
- channel 11
- wep 128 (zonder passphrase maar met ingevulde key)
- de rest op auto zoals hier beschreven

Probleem:
Hij ziet het SSID van de Wl500g niet. Hij ziet het hele wireless-netwerk niet. (ik heb het ook al geprobeerd met de WL500g naast de client)
Ik heb uiteraard aan staan dat het SSID wordt gebroadcast. Ik heb de WL500g ook al eens gereset naar zijn defaults (zie ook hier )

Het lampje AIR op de WL500g is aan en heel af en toe na een paar sec knippert ie even.
Hoe kan ik testen of de WL500g het uberhaupt nog wel doet qua wireless? Of zou hij kapot zijn?
Ik heb helaas geen andere wireless clients liggen... :( dus zo kan ik het niet testen.
In het log staat in principe niks.

Iemand? ;(

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Verwijderd

Heb je je draadloze netwerkkaart op je pc aanstaan? ik heb een laptop en ik moest een knopje indrukken, het heeft me 2 dagen gekost om daar achter te komen :p mss heb je dezelfde fout gemaakt als ik enkele maanden geleden (domme fout overigen)

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
hmm nee lijkt me niet, het werkte hiervoor wel.

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:45

Soggy

vroemmmm

Wat gebeurt er als je eerst eens alle beveiliging eraf haalt? Ik heb zelf ook een WL-500g in combinatie met een Asus WL-100g wifi-kaart en het is mij nog nooit gelukt deze middels WEP te beveiligen. Dan ziet ie inderdaad geen netwerk o.i.d.

Begin dus eens met kaal een verbinding op te zetten en ga dan stap voor stap je beveiliging een trapje hoger zetten. (mijn laptop heeft trouwens ook Windows XP met SP2).

If it works, tweak it

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
ja, ga ik ook nog eens proberen, maar dit had ik al ook al eerder gedaan.
Zag ie in jou geval dus ook helemaal geen SSID? (buitan dat ie misschien geen connectie kreeg?)
Want bij mij ziet ie zelfs het SSID niet.

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:45

Soggy

vroemmmm

Zag inderdaad helemaal niets, geen netwerk, helemaal niets. Kan nu nog geen WEP-sleutel opgeven.

If it works, tweak it

Verwijderd

Weet je ook zeker dat je de optie "Hide SSID" op NEE hebt staan.
Anders is deze wel actief maar niet zichtbaar.

Bijv.
Router/AP instelling:
SSID = Voorbeeld
Hide SSID = Ja

Laptop/PC: de software voor netwerkverkenning ziet geen Wireless netwerk beschikbaar. Je moet nu handmatig de SSID instellen.

Verwijderd

kan verzekeren dat WEP wel werkt. Heb zelf de Passphrase meoten gebruiken, met de hand ingegeven sleutels. Resulteerde wel in verbinding maar geen communicatie. Met passphrase wel alles werkend gekregen.

Heel handig om met een Open system, zonder encryptie of iets dergelijks te starten.
Zoek een goed kanaal uit. Verschillende kanalen worden binnenshuis verstoord door apparatuur, bijv. koelkast, tv of magnetron. Bij mij werkt het alleen op kanaal 13...maar wel emt 75m bereik.

Dan bij Access control het MAC Address filter in te schakelen. Als je dan nog verbinding hebt vervolgens beveiliging dmv WEP/WPA gaan beveiligen.

Zorg er ook voor dat je de nieuwste drivers hebt!!!De software van Asus kan tevens conflicten opleveren met die van Windows XP. Installeer de nieuwste software en test werkt het niet. Installeer dan alleen de drivers van de netwerk kaart en gebruik de windows XP software voor draadloze verbindingen.

-=-=-=-=-=-=-=--=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=--=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=--=-=-=-=-
Hopefully this will fix it
-=-=-=-=-=-=-=--=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=--=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=--=-=-=-=-

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
grote schop:

het werkt ondertussen, de linksys was kapot. Maar ik had ondertussen ook al mijn computer gewisseld.
GROTE TIP: De linksys werkt met geen mogelijkheid trouwens op een asus cusl2-c moederbord (laat ik er daar nu net 3 van hebben)

Ik heb nu een X-micro en niets dan lof daarover. Werkt nu met constant verbinding op UITSTEKEND en WPA-PSK AES encryption.

thanks voor de tips, ze zijn misschien voor de zoekende onder ons nog van nut.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:19
Rwin schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:57:
grote schop:

het werkt ondertussen, de linksys was kapot. Maar ik had ondertussen ook al mijn computer gewisseld.
GROTE TIP: De linksys werkt met geen mogelijkheid trouwens op een asus cusl2-c moederbord (laat ik er daar nu net 3 van hebben)

Ik heb nu een X-micro en niets dan lof daarover. Werkt nu met constant verbinding op UITSTEKEND en WPA-PSK AES encryption.

thanks voor de tips, ze zijn misschien voor de zoekende onder ons nog van nut.
Linksys kaartjes zijn zeker PCI 2.2, terwijl een Asus CUSL2-C "slechts" PCI 2.1 heeft ;)

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 08-03-2005 22:34 ]

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Ze zijn 100% backwards compatible verzekerde de live-helpdesk van Linksys mij.
Buiten dat, hij installeert gewoon, wordt herkend, werkt naar behoren behalve dat ie wireless functie niet aanzet ofzo.
Ik heb totaal 3 linksys kaartjes gehad voordat ik de conclusie trok dat het niet het kaartje ansich was (werkte wel op mijn computer op het werk, dat is een vrij nieuwe dell PIV 3 Ghz) maar de combinatie van wmp54g en asus cusl2-c. (ook nog getest op een abit be-6) Echte onzin dus, en het probleem zit bij linksys, want op de doos staat ook nergens dat ie niet met PCI 2.1 werkt, en hij is dus ook backwards compatible volgens linksys zelf. Dit is dus een leugen want ik heb het op 3 computers getest met pci 2.1 (daar werden ze geinstalleerd en herkend maar werken ho maar) en op 1 met pci 2.2 en die werkte direct.

Verder is de X-micro die ik nu heb ook pci 2.2. En die doet het ook gewoon.
Dus je argument klopt wel dat een asus cusl2-c een pci 2.1 heeft, maar slaat kant nog wal daar linksys zelf (onterecht) zegt dat het backwards compatible is + het staat niet op de doos dat het een uitsluitend pci 2.2 kaartje is.

Dus je hebt wel gelijk, maar dat kan niemand weten want het staat nergens en de fabrikant ontkend ook wat je zegt.

Pagina: 1