Toon posts:

[K8N Neo2 Platinum] VCore blijft op 1.40

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de vcore wel hoger stellen, normaal staat de vcore op 1.50, maar als ik bij HW monitor kijk, staat ie op 1.40~1.41, en bij speedfan ook, ik heb al geprobeerd de vcore op te schroeven. maar de vcore blijft op 1.40.

NU heb ik last van reboots in spellen. Het scherm gaat dat op standby. en gaat niet meer aan totdat ik de pc uitset en weer aan, reset werkt niet.

Kan het hier aan liggen? en hoe krijg ik de vcore omhoog?

de bios is 1.4

MSI K8N NEo2 Platinum
AMD 64 3000+ winnie
XFX 6800LE
400W Bequite

Verwijderd

1.4V is hoog genoeg voor een Winchester (standaard echt GEEN 1.5V hoor, eerder 1.3V)

Geeft hij in BIOS ook steeds 1.4V aan? Probeer anders een een BIOS flash als je hoger wilt, dat wil dan soms wel lukken. Zoals al gezegd, een Winchester loopt standaar NIET op 1.5V hoor.

Verwijderd

Topicstarter
er zit al de nieuwste bios in, hij staat op 1.55 nu, maar het blijft 1.40, ik heb dus een verhoging doorgevoerd, maar de vcore blijft hetzelfde. Wat zou anders het probleem kunnen zijn, de videokaart doet het goed in een andere pc :/

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:22

Thandor

SilverStreak

1.5V is standaard voor een Clawhammer/newcastle.
1,4V is standaard voor jouw Winchester.

Ik ken jouw moederbord niet maar moet je niet ergens iets aan zetten in de zin van "Override settings" :?
Dus dat de default instellingen genegeerd worden en de custom ingestelde instellingen van toepassing worden :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Draai eens memtest 86 dan, heb je errors?
tip, download memtest 86+ - 1.51 en doe alleen test 5
http://www.memtest.org/do...emtest86+-1.51.floppy.zip
(toetscombinatie c-1-3-5-enter-enter)

Verwijderd

Topicstarter
memtest heb ik la gedraait, ik heb via corecenter de core wel omhoog kunnen gooien, en nu lijkt het opgelost. Ik test nog wat verder, I'll keep you posted ;)

Verwijderd

Het blijft raar, omdat 1,4 Volt dus de standaard waarde van de Winchester is. Als je hem niet hebt overgeklokt moet hij dan gewoon stabiel draaien. Misschien heb je toch nog een ander hardwarematig probleem . . .

Verwijderd

Topicstarter
laat maar, het is toch de videokaart :(, ik ruil em gewoon in :(, en de vcore gaat gewoon weer naar de 1.4 ;) (al die extra warmte ;) )
Pagina: 1