Toon posts:

traag systeem na bios-upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een Medion PC 2,8 ghz 512 mb geheugen 128mb Geforce4 kaart en een seagate harde schijf van 160gb. Ik heb onlangs mijn bios ge-upgrade naar phoenix 6.00 pg aangezien ik de hoop had dat mijn probleem met een externe harddisk hiermee was opgelost. Dat bleek niet zo te zijn, een extern usb-kaartje bracht hier uitkomst.

Ik kreeg echter Windows niet meer aan de praat en heb deze opnieuw geinstalleerd. Sindsdien is het systeem niet meer vooruit te branden. Ik heb de biosinstellingen een paar x gechecked en staan nu goed. Het lijkt wel of de harde schijf erg traag is geworden. Wanneer ik op de achtergrond een mp3'tje heb draaien en start een ander programma op, begint ie te stotteren, mijn videobeelden in Pinnacle lopen niet meer synchroon met het geluid en loopt ook niet meer soepel.

Ik heb al het acoustic management van de harde schijf van 256 naar 128 gezet, en de schijven gedefragmenteerd. Dit alles heeft niet geholpen. Ook de videobios heb ik geupgrade.

Heeft iemand een idee wat ik nog meer zou kunnen doen ??

alvast bedankt voor de reactie's

groetjes,
Gerry

Verwijderd

Ik zou de bios nog even resetten.
En dan toch even de instellingen checken.
Het kan ook dat jij tijdens de windowsinstallatie een paar mobo drivers bent vergeten ;)

En trek trouwens dat kaartje er weer eens uit.
En ook alle apparaten los.
Even je geheugen checken.

Tja.. nog zat te doen voor jou knul :P

Enne.. welkom op GOT.
Hier zijn wij van mening om eerst even zelf het probleem op te lossen.
Ik mis alleen een hele opsomming van dingen die jij heb getest/nagelopen.

Ook mis ik nog wat vitale systeeminfo ;)

b.t.w. groetjes mag je achterwege laten.. wij doen elkaar altijd de groeten :)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 20:29 ]

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heb je DMA al aangezet in windows?

Verwijderd

Topicstarter
uhmm, ja, zal morgen die kaartjes eens lostrekken.. enne welke systeeminfo zou je nog willen hebben ??

wat betreft dma: ik zie in apparaatbeheer een primaire ide kanaal, secundair ide kanaal en een SiS 5513 IDE UDMA controller.. als ik dan bij eigenschappen kijk zie ik dat mijn harde schijf en dvd writer in PIO mode 4 draaien.. bekijk ik mijn IDE eigenschappen in Sandra, dan staat er dat mijn actieve transfermodus UDMA 5 is... beetje weird...

groetjes. :P

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-02 20:47

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Onderneem anders eens de volgende stappen:

- Trek de stoom van de PC af (alleen stroomkabel achter uit de PC halen)
- Druk 5x op de aan-/uitschakelaar
- Duw de stroom er terug in en zet de PC aan
- Ga naar de bios
- Kies voor de Load Optimised Defaults
- Opslaan/afsluiten

- Herstarten.

In veel gevallen is het daarmee opgelost en moet het systeem weer snel(ler) werken!

Edit:
Oh ja; de oorzaak zal waarschijnlijk restspanning zijn. Dan weet je tenmiste ook waarom je dit doet.

[ Voor 26% gewijzigd door Bastiaan op 23-02-2005 12:30 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 19:34

TommyGun

Stik er maar in!

Zelfde hier gehad. Asus P4P800 Deluxe geupgrade via dat Asus progsel wat je zo in Windows runt, en meteen was me PC een stuk trager. Verder niks meer aan gedaan. Runt al een jaar zo. Het is ook niet super traag maar gewoon van snel naar iets trager. Terug flashen doe ik dus maar niet meer. Riskeer het niet meer. (Moest ook Windows opnieuw installeren ja.) En ja, ik heb wel alle drivers geinstalleerd. Chipset, videokaart en meer van die zooi. Ben geen n44b :P

[ Voor 20% gewijzigd door TommyGun op 25-02-2005 21:19 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik nu met process explorer mijn CPU verbruik bekijk neemt het System Idle Process, (of Niet-Actieve Systemen ) continue rond de 90% van de CPU ?? Is dit normaal of is dit de oorzaak van mijn plotseling erg trage systeem ??? enne, zoja, wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn..

by the way, het restspannings verhaal heeft ook geen oplossing gebracht...

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-02 19:34

TommyGun

Stik er maar in!

Lols 90 % niet-actief is juist goed. Dat betekend dat je CPU maar 10 % load heeft.

Dus: Hoe hoger niet-actief, hoe beter :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 20:00
Heb je wel de chipset drivers ed geinstalleerd? Dat wordt nog wel eens vaak vergeten.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Verwijderd

mulriplier ??? verkeerde bios, bijv een bijna gelijke bios versie :r
Pagina: 1