Bibliotheek draadje -1?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:13

André

Analytics dude

Topicstarter
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1245535

Normaal maakt me dat cijfer niet uit, als het maar positief is, maar een -1 snap ik niet helemaal. In de beoordeling staat zelfs flamebait?

[ Voor 12% gewijzigd door André op 22-02-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik hoop/denk het wel. Ik vind persoonlijk de bibliotheek echt achterhaald als naslag- en informatiebron, daar heb je tegenwoordig het internet voor.

Voor een simpel zondagmiddagdoktersromannetje kunnen ze nog wel even blijven maar dat zal in de toekomst ook wel vervangen worden door tablet pc's waarmee je een boek vanuit de ligstoel kunt lezen.

En die fransen lopen IMO te miepen, je moet als bedrijf toch ergens beginnen, en laat dat nou eerst hun moederland zijn.
We pakken 'm er ff bij, want hij staat nu op 0.
Zin 1 is in feite een rant voor de bibliotheek, achterhaald qua voorziening van info.... yeah right. Daar staan tenminste nog naslagwerken enz. Complete infoboeken zoals je die alleen op wikipedia nog vindt.

Zin 2 is een flame richting boek zelf, je doet een boek niet af als 'docterrommantje'. Je denkt als tweaker graag in computertermen, maar een boek zal de PC nog lang overleven. Ik heb iig nog geen scherm gezien waar ik in een tuinstoel kan lezen, zeker niet als de zon nog schijnt. Erger wordt het als je een boek in bad leest (water), in de bus leest (en wegpropt) op vakantie leest (en achter kan laten ipv dat 'ie gejat wordt)... of dat je de laatste kritieke patch moet downloaden. iNet en PC's zijn leuk, maar een boek voorziet in geheel andere voorzieningen. Dat je dat niet ziet is niet noodzakelijkerwijs een flame, maar wel kortzichtig.

En de laatste zin..... een beetje respect voor de Fransen ten eerste. Maar ten tweede hebben we 'ergens' wel een punt. Je stelt zelf dat het logisch is dat ze in eigen huis beginnen. Maar is het dan ook logisch dat als het af is, ze dan de buitenlandse boeken doen? IMHO volstrekt niet, en dan krijg je dus dat idd het Engels de dominante kennisbron is van iNet... en dus waarschijnlijk de dominante cultuurbron. Nu ben ik anti-VS (persoonlijke mening) en zou daar niet zo blij mee zijn... maar laten we objectief stellen dat de VS relatief gezien een cultuur-arm land is. Een cultuurrijk land als Frankrijk mag zich dus best zorgen maken over de cultuur-normen van de toekomst. Dat jij het anders ziet is dan niet noodzakelijk een flame..... maar wel erg oninzichtvol.
Staat nu op 0, kan ik me zelf wel in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:13

André

Analytics dude

Topicstarter
Hmmjah, weinig aan toe te voegen, ik kan me wel in je argumentering vinden. Al probeer je wel op alle manieren mijn reactie onderuit te halen met veronderstellingen over hoe ik denk.

Een 0 zal ik ook niet over klagen zoals ik al zei in de TS ;)