Toon posts:

[XP] Windows installeren mislukt*

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet al te handig met pcs dus heb ik jullie hulp nodig :)

Ik zal eerst even de fout beschrijven .

Ik pak mijn medion cd van windows hij herkent hem meteen en controleert mijn hardwareconfugratie
geen probleem. Dan kan ik kiezen in welke partitie ik windows wil installeren ik verdeel hem in 3e
En installeer hem op een lege partitatie.
Ook dat gaat nog allemaal vlotjes . HIj formateerd hem tot Nttfs bestand no problem.

Vervolgens kopieert hij wat windows bestanden sommigen lukken pas naar 2 keer maar dit lukt ook.

DE COMPUTER START OP NA 15 SEC :)

Oke dat kopt hij start opnieuw op maar dan krijg ik de volgende fout :

Windows kan niet worden gestart vanwege een schijconfiguratieprobleem in de computer. Kan de geselecteerde opstartdiskette niet lezen controleer het pad naar de opstartlocatie en controleer de schijfapperatuur. Controleer de windows documentatie en uw hardwarehandleiding.

Disk boot failure , insert systeem disk

Kan deze fout ook aan mijn bios instellingen liggen of hardware matig voeding kapot ofzo :S

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen met vriendelijke groet Leon

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-04 17:53

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Heb je al problemen met het kopieren van bestanden? Dan moet je eens gaan denken aan het testen van je geheugen. Als daar niks uitkomt zou ik met software van de fabrikant de harddisk ff controleren op fouten.

Powered By C8H10N4O2

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 21:55
Wat voor disk aan wat voor controller ? Zou het kunnen zijn dat 'ie een driver nodig heeft voor die controller ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:50:
Vervolgens kopieert hij wat windows bestanden sommigen lukken pas naar 2 keer maar dit lukt ook.

DE COMPUTER START OP NA 15 SEC :)
Met andere woorden: er wordt waarschijnlijk niets gekopieerd ;) Heb je een RAID configuratie? Effetjes de drivers laden zou wel eens kunnen helpen :)

Verwijderd

Topicstarter
Lol

Bedankt voor de replys maar ik kan er niks mee ik bedoel ik wil wel wat testen ofzo maar zou echt niet weten waar ik moeten beginnen. Ik bedoel ik kan niks doen kan alleen in mijn setup komen of opstarten met cd hoe ik in mijn dos kom etc .
En al die termen daar snap ik niks van :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:39:
[...]

Met andere woorden: er wordt waarschijnlijk niets gekopieerd ;) Heb je een RAID configuratie? Effetjes de drivers laden zou wel eens kunnen helpen :)
Wat is een Raid :S :)
En hoe laat ik mijn drivers dat gebeurt toch al automatisch *zucht*

Verwijderd

Hmmz, tsja zeg even snel wat een raid is :/

Naja zeg maar dat het een soort "schakeling" (al dan niet software matig) tussen Harde schijven is (zeg ik dat zo goed, zoveel weet ik er ook niet van ;) :? )

Als je de installatie van Windows start staat er dat je op F6 kan drukken voor de RAID drivers (onderin beeld). Heb je niet ergens een diskette van je moederbord met die drivers er op?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:41

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:39:
[...]

Waarom wordt er niets gekopieerd volgens jou? Hij bedoelt volgens mij met die 15 seconden de melding die je krijgt: "De computer moet opnieuw worden opgestart. Druk op enter of wacht 15 seconden"
IMO is dát normaal. (De fout is dat natuurlijk niet)

Staat je boot volgorde goed in het bios? Eerst de harde schijf, dan pas iets anders als cd-rom, diskette, usb, enz.

Als dit goed is lijkt het me een defecte harde schijf te zijn. Controleer het eens met een tooltje van de fabrikant. Meestal zijn die op een diskette te zetten. Je kunt ook de Ultimate Boot CD (klikbaar) proberen, daar staan ook veel tooltjes op. (Moet je natuurlijk wel weten welke je moet hebben)
edit:
Als je niet weet wat een Raid is, denk ik dat je ook geen Raid hebt, dus maak je daar maar niet druk over

[ Voor 16% gewijzigd door DrivinUCrazy op 22-02-2005 21:00 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:55:
[...]

Waarom wordt er niets gekopieerd volgens jou? Hij bedoelt volgens mij met die 15 seconden de melding die je krijgt: "De computer moet opnieuw worden opgestart. Druk op enter of wacht 15 seconden"
IMO is dát normaal. (De fout is dat natuurlijk niet)
Dit:
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:50:
Dit klinkt niet echt alsof de pc er erg veel tijd aan besteed ;) Maarjah, ik kan ook niet door de ogen van de TS kijken ;)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:41
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:50:Ik pak mijn medion cd van windows hij herkent hem meteen en controleert mijn hardwareconfugratie
geen probleem. Dan kan ik kiezen in welke partitie ik windows wil installeren ik verdeel hem in 3e
En installeer hem op een lege partitatie.
Op wélke lege partitie installeer je Windows ? Was je HD al opgedeeld in 3 partities of heb je alles verwijderd en opnieuw aangemaakt ? Indien je 'm opnieuw ingedeeld hebt neem ik aan dat je Windows in de eerste primaire partitie installeerd ?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:41

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:59:
[...]
Dit klinkt niet echt alsof de pc er erg veel tijd aan besteed ;) Maarjah, ik kan ook niet door de ogen van de TS kijken ;)
Daar heb je idd gelijk in.
En dat het kopiëren van bestanden niet in één keer goed gaat duidt IMO ook op een probleem met de harde schijf. Ik heb nog nooit meegemaakt dat windows het kopiëren overnieuw moet doen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-04 21:38
ik wel 1 x maar dat was een brakke illigale CD van een vriend van me :X. Aangezien het hier een medion CD betreft, die neem ik aan goed is, kan het enkel aan de hardeschijf(kabel) liggen :)

[ Voor 54% gewijzigd door YscO op 22-02-2005 21:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:01:
[...]

Op wélke lege partitie installeer je Windows ? Was je HD al opgedeeld in 3 partities of heb je alles verwijderd en opnieuw aangemaakt ? Indien je 'm opnieuw ingedeeld hebt neem ik aan dat je Windows in de eerste primaire partitie installeerd ?
Jah ik heb hem opnieuw ingedeeld staat gewoon in de eerste :)
Maar ik denk niet dat mijn HD defect is .
Vorge week heb ik windows eropnieuw opgezet toen lukte dat gewoon had ik wat programmatjes geinstalleerd startte mijn PC opnieuw op en kreeg als foutmelding

Disk boot failure insert systeem disk.

Maar toen stond windows er dus wel op .

Daarna kreeg ik pas deze problemen imo beetje vaag

In mijn bios staat mijn HD op 1
Mijn cdrom op 2
En smartcard geet ie aan staat op 3

Verwijderd

CD ROm moet eigenlijk gewoon op 1 staan, dan hoef je niet zo te klooien met het installeren van Windows. Maar ik zou eens proberen te achterhalen wat het merk Harddisk is, en daar een test-tool voor zoeken op de site van de fabrikant.

Want "denken" dat je HDD nog goed werkt is meestal net de verkeerde gedachte ;)

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-04 13:20
Misschien heb je geen Actieve partitie aangewezen na het herpartitioneren?

Verwijderd

Topicstarter
Zal nog eens een poging wagen

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even [XP] in je topictitel. Er is over dit onderwerp erg veel te vinden Leon Schepens.

zou je in het vervolg de zoekfunctie willen gebruiken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als ik het goed begrijp staat je cd rom nu dus op 2 en je harde schijf op 2. Dit zou voor een probleem kunnen zorgen.
Draai het is om. Aangezien hij na het opnieuw opstarten weer verder moet gaan met installeren natuurlijk en dan moet hij via de cd-rom gaan booten.
Ik heb het altijd zo aangehouden en het is bij mij nooit foutgegaan.
succes iniedergeval :)

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

ok om ff kort te zijn :)

Je hebt het volgende probleem... Je krijgt windows niet geinstalleerd omdat je een foutmelding krijgt na het overnieuw opstarten van de computer. Want ik heb dit probleem bij mijn oom gehad want die had ook hetzelfde probleem als jou.

Probeer misschien het volgende:

boot sequense ==> in bios kun je die vinden

1. CD/DVD-ROM
2. HDD
3. Disabled <== ja ik schakel die altijd uit :P alleen de oude computer moet ik het maar wel aanlaten he ;)

Probeer het dan te installeren en kijk wat er gebeurt. Als het probleem dan nog niet verholpen is dan kan het probleem toch de hardeschijf zijn. De boot sequense was toen niet correct. (Ja, ik weet het normaal als je als eerste Floppy, CD/DVD-ROM en daarna HDD zou het niks uit mogen maken) Maar ik had dit toen eens veranderd bij mijn oom en het probleem was toen opgelost :)... Hij had ook een medion computer.

Resident out... :*)

//Creegfire

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 00:03:
Ik zet nog even [XP] in je topictitel. Er is over dit onderwerp erg veel te vinden Leon Schepens.

zou je in het vervolg de zoekfunctie willen gebruiken?
Sorry zal volgende keer even de FAQ lezen :)
Pagina: 1