Problemen met asio en terratec kaart

Pagina: 1
Acties:

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Ik heb een terratec phase 22 die ik gebruik in windowsXP.
Nou is het probleem dat de asio drivers wel goed werken (zowel in guitar rig als in reason). Maar als ik klaar ben met die programmas werkt mijn geluid niet meer. Dat werkt pas weer na een reboot.
Ik had ongeveer hetzelfde probleem met mijn terratec aureon sky.
Ik heb verschillende drivers geprobeerd maar geen lost het op.
specs:
Terratec phase22
a7n8x 2500+
512mb
windowsxp sp1

• Quarin
  • Nu online

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Heeft misschien iemand een of ander vermoeden namelijk. Nu ik guitar rig meer begin te gebruiken wordt het wel erg irritant. elke keer rebooten begint vrij vervelend te worden.

Verwijderd

Krijg je geen foutmeldingen oid?

En je geluid werkt niet.. Hoor je niets? Heb je de mixer instellingen al bekeken?
Soms wilt het ook helpen om de Microsoft GS synth uit te schakelen .

• Quarin
  • Nu online

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Nee helemaal geen geluid behalve asio geluid.
Winamp bijvoorbeeld kan niet meer afspelen en sluit zichzelf niet meer af. Windows geluiden enzo doen het ook allemaal niet.
En heel stomme vraag misschien maar waar zet ik Microsoft GS synth uit.

Verwijderd

Klinkt als brakke driver zut..

Heb je asio4all al geprobeerd toevallig? http://michael.tippach.bei.t-online.de/asio4all/

En over de MS GS synth, lees dit verhaal: http://www.pcmus.com/win2000prob.htm

• Quarin
  • Nu online

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
Verklaren kan ik het absoluut niet maar het probleem is opgelost na de installatie van asio4all.
Asio4all zelf werkt niet goed (output is niet mogelijk, dit wordt ook aangegeven in het controlpanel)
De driver gebruiken in programmas werkt ook niet maar de normale asio driver van de phase22 werkt nog steeds en als ik het programma afsluit werkt de ds driver van de phase22 wel weer.

Verwijderd

Quarin schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:25:
Verklaren kan ik het absoluut niet maar het probleem is opgelost na de installatie van asio4all.
Asio4all zelf werkt niet goed (output is niet mogelijk, dit wordt ook aangegeven in het controlpanel)
De driver gebruiken in programmas werkt ook niet maar de normale asio driver van de phase22 werkt nog steeds en als ik het programma afsluit werkt de ds driver van de phase22 wel weer.
Software 8)7

Nou ja, als dit de oplossing is, dan is het opgelost toch?

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Wellicht plaats ik hier een volkomen nutteloze opmerking :O Maar werken KX drivers niet op dit kaartje?

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Daacuso schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 01:01:
Wellicht plaats ik hier een volkomen nutteloze opmerking :O Maar werken KX drivers niet op dit kaartje?
KX drivers zijn Soundblaster only.
Pagina: 1