Toon posts:

ZM OP-1 of Papst?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga me morgen een nieuwe koeler halen om achteraan de lucht uit men kast weg te voeren (uitlaat dus), want ik heb nu een titan 80mm hangen en die is echt brak :(
maar nu benk ik aant twijfelen tussen een zalman ZM OP-1 of een papst.
ZM:
http://www.codima.be/nl/product.aspx?468

papst:
http://www.codima.be/nl/product.aspx?1023

Het belangrijkste is eigenlijk koeling en niet stilte, maar stel nu dat ze allebei evengoed koelen is stilte natuurlijk mooi meegenomen.. :Y)

P.S. voor mocht het nuttig zijn, het is voor een (soon to be) OC'd systeem.

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:18
als je ffies op google had gezocht had je het volgende gevonden :P

zalman:

Rated Fan Speeds of OP-1 addon 1400 / 2800 RPM
Addon Fan noise 20 dB / 33 dB

Papst:

Specifications:

Size : 80x80x25mm
Power consumption : 0.9W
Fan speed : 2050rpm
Noise : 19dBA
Air volume : 45m³/h = 26.5 CFM
Sintec sleeve bearing

De zalman is zowiezo eigenlijk bedoeld voor op een VGA koeler bovendien maakt ie meer herrie en ik gok ook dat hij minder lucht verplaatst, dit komt natuurlijk omdat hij een tikkeltje dunner is dan de papst, de papst daarintegen is duurder maar is een echte casefan dus ik zou voor de papst gaan maar de keuze is natuurlijk uiteindelijk aan jou ;)

[ Voor 6% gewijzigd door 1nsane op 22-02-2005 18:40 ]

Adjust non olet, plerumque...

Verwijderd

Topicstarter
Ja bedankt, ik had misschien beter wel even op google gezocht maarja :X
Maar euh ik zie wel dat die Zalman 2800rpm aankan en die papst maar 2050 rpm maximum.
Nu gok ik dat dat een mindere rol speelt dan de luchtverplaatsing maar speelt dat toch niet een beetje een rol in de koeling?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:57:
Ja bedankt, ik had misschien beter wel even op google gezocht maarja :X
Maar euh ik zie wel dat die Zalman 2800rpm aankan en die papst maar 2050 rpm maximum.
Nu gok ik dat dat een mindere rol speelt dan de luchtverplaatsing maar speelt dat toch niet een beetje een rol in de koeling?
Luchtverplaatsing is hetgene wat koelt (de hoeveelheid koele lucht wat over een warmer object stroomt) en is dus het enige wat telt. Dit kan door veel lucht in 1 rotatie te verplaatsen (door bijvoorbeeld grotere of airodynamischere bladen) of door meer rotaties te maken (=meer herrie)

Edit: Vind het overigens erg slecht dat Zalman geen airflow specs opgeeft, voor mij al een reden om voor Papst te gaan (keuze te over)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 19:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt voor alle info, kga hem morgen halen :Y) .

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:18
verstandige keus idd, papst = altijd goed bovendien is het een ''echte" casefan ;) enneh die RPMs zeggen tegenwoordig niet meer zo heel erg veel, het gaat er om of het design van de finnetjes geluidsarm is en toch in staat is een hoop lucht te verplaatsen

[ Voor 56% gewijzigd door 1nsane op 22-02-2005 19:22 ]

Adjust non olet, plerumque...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

zou dan een delta op 7v ook niet stil zijn?
en toch veel lucht verplaatsen.

Volgens mij is dat een redelijk alternatief voor de wat lawaaierige papst-modellen ;)

Iemand dit ooit vergeleken?

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Ik zou dan ook voor de papst gaan. zelf gebruik ik altijd Enermax fans die kun je instellen van 1500 tot iets van 3500 RPM dus of high peformance of heel stil.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Even zoeken dus fearo, dan had je het zo gevonden :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.