DeMoN schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 17:08:
[...]
Snelheid is idd een groot probleem van de huidige optische devices.
Er zal trouwens ook een keer een universele vervanging voor de 3,5" diskette mogen komen. Die uiteraard ook gewoon backwards compatible is met de huidige diskette's. Alleen blijkt dat nogal moeilijk te zijn.
Of misschien sterft de flop toch wel helemaal uit en wordt alles via USB Flash dingseltjes gedaan. Of miniminimini HDD's zoals je nu kan zien bij de iPod.
LS-120?
Floppy's met 120mb opslag, maar in een drive waar ook oude brakke floppiesi n kunnen, en wat dacht je van ZIP? 750MB op een floppy is geen slechte prestatie, ware het niet dat door de opkomst van de CD brander Iomega zichzelf uit de markt prijsde door te hoge prijzen voor zip/jaz(oid?)drives.....
Vind je? Je moet wel een flinke raid array hebben wil je een beetje vlot zijn met je hdd's. Een spelletje opstarten duurt al gauw 30 seconden. Waarom? tja je hdd's kunnen niet meer dan 30-40mb/s lezen, terwijl je geheugen met GB/S werkt!!!
So far is de hdd de enige overgebleven bottleneck uit de jaren (pre-)tachtig, hoewel de opslag capaciteit ver 100 voudigd is, is de snelheid mischien verviervoudigd, de rest van de hardware gaat in middels ook 100'en keren zo snel.....
Tja traag internet is een kwestie van de kabelaars. xDSL kan gewoon iet hard dan 8/2mbit, kabel zou in theorie nog vele malen harder kunnen gaan, maar ja dat zou UPC en flinke bom geld kosten voor de misschien 10.000 ofzo tweakers de 24/7 gaan lopen leechen...
Vold schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 20:18:
Ik vraag mij soms toch af hoe dat nu allemaal moet gaan lopen enz., want als over 25 jaar iedereen een supercomputer thuis heeft staan, is iedereen dus ook in staat de encrypties van tegenwoordig binnen no-time te kraken. Misschien hebben die dat grotendeels geen waarde meer, maar toch, ik veel gevallen kan het lastig zijn. Daarbij denk ik wel dat in 2030 nog niet de grens bereikt zal zijn kwa snelheid. Als die grens wel bereikt wordt, is het dan niet helemaal onmogelijk om bv encrypties e.d toe te passen ?
Nou ja, je kunt met een snellere processor grotere(ie. meer bits

) encrypties maken die net zo hard te kraken zijn

Vold schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 20:18:
Verder mag van mij de snelheid van hdd omhoog, schiet nu niet op. Hoeveel jaar zitten we al niet aan dat 7200 rpm ? Ben wel benieuwd naar wat de toekomst ons zal brengen

, zelf zou ik bovengenoemde VR ruimte wel ergg mooi vinden

!
Mja voor de workstations.
Mensen die wat minder kijken op herrie is er nog de 10k rpm raptors. Heb je behalve geen behoefte aan stilte ook geen behoefte aan geld in je protomonee, dan zou je 15k SCSI kunnen overwegen(liefst in een aso raid 5 opstelling of zo) je bent dan wel een paar duidend euro's armer, maar dan trekken je schijven wel meer dan 150mb/s sustained datatransfer

Anoniem: 115693 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:53:
Ik denk dat we het meer en het Fotonisch domeine moeten zoeken

Dit zal vollgens mij wel de toekomst zijn omdat er vrij weinig is wat sneller dan het licht gaat.
vooral omdat ik laatst ergens gelezen heb (bron kwijt) dat het maken van fotonische chips met de zelfde proceduren kan dan het maken van de reeds bestaande. alleen zouden hier de stoffen worden aangepast (Duh)
dus: geen CPU meer die op electriciteit werkt maar op licht :

Toch lijkt het me lastig alle koperbanen te vervangen voor optische varianten, zeker met al die hoeken...niet onmogelijk though..wel lastig en schok/breek gevoeliger, hoeweel dat op termijn opgelost kan worden

Hangt een beetje af van het suc6 van de toyota prius(oid?), op zoch vinni khet geen mooie auto, hoewel ik als d'r een auto in mijn model uitkomt met dezeflde zuinige hybride technologie ik niet zal schromen deze te verkiezen boven een slurpend model(ook als het wat meer kost)
Ik zat idd te denken aan een prijs van rond de 2-300 dollar per maand: Door het oplopende staats debet is de dollar gedevalueerd á-la argentinië style:1 Euro is nu bijna 20 US dollar

Snowwie schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:14:
Over 2030 gesproken, de eerste hamvraag zou zijn: Bestaat GoT dan nog wel?
Als die dan nog bestaat zou het prachtig zijn, als je dit topic zou kunnen teruglezen, of nog wat
oudere topics. Zit je daar topics te lezen van 30 jaar oud

Ik voorzie geen major problemen voor internetcommunities, behalve dat deze staads meer extensie op functionaliteit bijkirjgen. Naast de FP,het Forum en mIRC zullen er ook videochatroom komen(een extensie op mirc) doordat steed grotere delen van het benulux net vervangen worden door galsvezel, is 8/2mbit betaalbaar.
Snowwie schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:14:Technologie @ 2030:
Ruimtereizen zullen voor het normale publiek beschikbaar zijn, maar zal nog steeds wel redelijk wat
kosten. Immers er is in de laatste 30 jaar niet veel veranderd aan de manier van voortstuwing, en veel
verandering in de komende 30 jaar verwacht ik daar ook niet in. Toch zullen de ruimtevaartuigen aanzienlijk kleiner zijn, uit een nieuw te verreizen sterk en licht materiaal (nog sterker dan Tritanium), en zal dus het brandstof verbruik tot een minimum dalen. Wellicht worden de ruimtevaartuigen van
2030 gewoon voorzien van een standaard Kernfusiemotor en een ionenmotor voor in de ruimte.
Ik denk dat een maglev&scramjet voor de lagere trappen en h20/02 voor de hogere trappen voorlopig mainstream blijft. Een ionen motor heb je vrijwel nix aan op korte trips: Een kleine satteliet accelereren van 0 tot 100 kost uren..zo niet dagen.
Kernfusie is een anderverhaal though, de enige manier waarop ik dit mogelijk zie worden zijn electische turbines die hun stroom uit kernfusie halen, wat alleen rendabel is in de lagere luchtlagen. Dan zou een fissie reactor beter op zijn plaats zijn(ondanks het hogere risico): Ze zijn kleiner & lichter(automotor fomaat mogelijk) minder vatbaar voor trillingen en hebben makkelijker verkrijgbare brandstof. Deuterium is vooralsnog a hell of a job om genoeg te verzamelen(en op te slaan), terwijl uranium of plutonium en-masse aanwezig is. Daaorm zie ik kernfusie nog niet gebruiktworden tijdens lanceringen....
Dat meer mensen vaker naar de ruimte kunnen reizen zie ik ook. Zeker na het suc6 van de eerste commerciele vlucht(die ondanks problemen netjes afgerond werd, met kosten waar de nasa nog niet eens een enkele astronaut naar het top van een lanceerplatform kan liften

) zullen meer luichtvaart maatschappijen miljarden neer leggen om de patenten te krigjen voor korte(+/-1 week) ruimte trips.
Ook zullen er dan wederom concrete(re) plannen bestaan om hypersonische jets te gebruiken om passagiers in minder dan een uur over de atlantic te vervoeren. Voor 'korte' afstands trips is er de Skycar: een combinatie tussen de beste eigenschappen vaneen helikopter, vliegtuig en auto: Vertikaal opstijgen, hoge snelheid & makkelijk parkeerbaar.
MAar goed dit gaat wle heel erg over non computerrelated, alshoewel toenemende rekenkracht zal leiden tot vliegtuigen die moeilijker aanstuurbaar zijn, maar wel meer kunnen.
[
Voor 33% gewijzigd door
Rey Nemaattori op 26-02-2005 16:35
]